Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή περισσοτέρων των 200 συνέδρων από όλες τις γωνιές της Ελλάδας και την Κύπρο πραγματοποιήθηκε στις 4-5 Φεβ 2009, στη νέα αίθουσα της Αθηναϊδας, το 5ο Διεθνές Συνέδριο International Meetings & Incentives Conference-IMIC με θέμα «Πουλώντας» Προορισμούς, Χώρους φιλοξενίας εκδηλώσεων και Υπηρεσίες: Οι προσδοκίες των Προμηθευτών & οι απαιτήσεις των Πελατών»
Οι παρουσιάσεις του IMIC 2009 αξιολογήθηκαν με ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τους συμμετέχοντες ενώ ενδιαφέρουσες ήταν οι εισηγήσεις του Δρ. Δ. Κούτουλα «Η επανάσταση του αυτονόητου στην ελληνική τουριστική πολιτική», του Γεν.Δ/ντή ΣΕΤΕ, κ.Γ. Δρακόπουλου «Τουριστική Ανάπτυξη χωρίς μεθοδολογικές προσεγγίσεις, με πολλή διαχείριση και καθόλου όραμα» και του κ.Δ. Μιχαηλίδη «Αυθεντικότητα, το κύριο εργαλείο του Αγροτουρισμού»
Στην εισήγησή του ο κ. Δ.Μιχαηλίδης (συνεργάτης του ΑΓΡΟΡΑΜΑ & Γραμματέας της ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ) παρουσίασε ότι η αυθεντικότητα αναφέρεται στην ειλικρίνεια της προέλευσης, των ιδιοτήτων, των δεσμεύσεων, της αφοσίωσης και των σκοπών. Και ενώ στη wikipedia μπόρεσε να βρεθεί κάτι για την «αυθεντικότητα», για τον Αγροτουρισμό στην ελληνική νομοθεσία δεν μπόρεσε να βρεθεί ΤΙΠΟΤΑ. Αλλά και το νόημα των λέξεων για εμπορική χρήση δεν έχει καθορισθεί. Τι σημαίνει γνήσιο, ντόπιο, ελληνικό, χωριάτικο, ορεινό, νησιώτικο, τοπικό, παραδοσιακό, αγνό, αυθεντικό, υψηλής ποιότητας, από τα δικά μας και άλλες πολλές εκφράσεις. Έτσι το εγχείρημα να εκφρασθούν σκέψεις, θέσεις και προτάσεις για την αυθεντικότητα για έναν ανύπαρκτο όρο στην Ελλάδα, τον αγροτουρισμό, άγγιξε τα όρια του εξωπραγματικού.
Παρά τις δυσκολίες εντοπίσθηκε η Γνώμη 208/22-12-2008 της Οικονομικής & Κοινωνικής Επιτροπής-ΟΚΕ Ελλάδος η οποία αναγράφει (σελ 24): Ο αγροτουρισμός είναι μια ήπια μορφή βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και πολυδραστηριότητας στον αγροτικό χώρο που γίνεται από αγρότες και φέρνει τον επισκέπτη σε επαφή με τη φύση και με δραστηριότητες στην ύπαιθρο, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει. Ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τις αγροτικές περιοχές, τις αγροτικές ασχολίες, τα τοπικά προϊόντα, την παραδοσιακή κουζίνα και την καθημερινή ζωή των κατοίκων, τα πολιτισμικά στοιχεία και τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του χώρου αυτού, με σεβασμό προς το περιβάλλον και την παράδοση.
Στην Ιταλία πολλές αγροτικές επιχειρήσεις επιστρέφουν στην «παλαιά» παραγωγή τους και στοχεύουν στην τυπικότητα και αγνότητα (παραγωγή με χαμηλή οικολογική επιβάρυνση). Μερικοί πειραματίζονται με τον όρο «αληθινός αγροτουρισμός», ορίζοντάς τον συχνά σαν μικρή επιχείρηση υπό οικογενειακή διαχείριση όπου ακόμα διατηρείται ο λαχανόκηπος, τα οπορωφόρα δένδρα, αμπέλια, ελαιώνες και κοτέτσι. Όλοι τρώνε στο ίδιο τραπέζι, κοιμούνται στο ίδιο σπίτι. Στην πραγματικότητα αυτό το «χωριάτικο» μοντέλο αγροτουρισμού είναι επιθυμητό γιατί έχει την γοητεία των χαμένων πραγμάτων. Στην σίτιση ο επισκέπτης έλκεται τόσο από την αυθεντικότητα της «χωριάτικης» κουζίνας, όσο και από την αγνότητά της λόγω των τοπικών προϊόντων. Στην αγροτουριστική σίτιση πραγματοποιείται ο στενότερος δεσμός μεταξύ αγροτικής δραστηριότητας και φιλοξενίας.
Το πρόγραμμα του συνεδρίου στην ιστοσελίδα http://imic2009.conferences.gr
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382