Καταστροφική είναι η πολιτική της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας, ενώ το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας καταστρέφει εκ θεμελίων το δημόσιο σχολείο.
Τα παραπάνω υποστήριξε ο βουλευτής Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κουράκης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ, προχτές βράδυ στην αίθουσα του πρώην νομαρχιακού συμβουλίου Κοζάνης. Μιλώντας σε μέλη και φίλους του κόμματος, αλλά και σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε: «Νομίζω ότι όλοι αντιλαμβάνονται ότι αυτές οι ρυθμίσεις που έχει ψηφίσει το υπουργείο και ο κ. Αρβανιτόπουλος, αποσαρθρώνει τελείως το δημόσιο σχολείο, στρέφει τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών στην τεχνολογική εκπαίδευση και δυσκολεύει υπερβολικά το πέρασμα της μιας χρονιάς στην άλλη. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε μία πολύ μεγάλη σχολική διαρροή και ένας μικρός αριθμός θα φτάσει να διεκδικήσει εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Και επειδή ακριβώς βάζει προαγωγικές εξετάσεις από την Α΄ λυκείου, θα αυξηθεί ο αριθμός παιδιών που θα αναζητήσει φροντιστήριο και θα το πετύχουν μόνο αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα».
Είπε ακόμη ότι «ξεθεμελιώνει το ολοήμερο σχολείο, κόβει πολλές ειδικότητες, εξαφανίζει τη δεύτερη γλώσσα και μειώνει τη πρώτη γλώσσα από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ελαττώνει τις ώρες φυσικής αγωγής, μειώνει την αισθητική αγωγή και την καλλιτεχνική παιδεία, με άλλα λόγια δημιουργεί ένα φτωχό σχολείο χαμηλού επιπέδου, στρέφοντας το μεγαλύτερο μέρος των παιδιών στην τεχνολογική εκπαίδευση.
Αυτό το αντιλαμβάνονται γονείς, μαθητές και κοινωνία, γι’ αυτό θεωρώ ότι οι κινητοποιήσεις που άρχισαν και θα γιγαντωθούν, θα αναγκάσει την κυβέρνηση να το πάρει πίσω. Και βεβαίως αυτό που λέμε ως ΣΥΡΙΖΑ, η πολιτική του μνημονίου που εφαρμόζει η κυβέρνηση, για να μπορέσει να ανασάνει ο τόπος πρέπει να αλλάξει αυτή η πολιτική, να φύγει αυτή η κυβέρνηση για να μπορέσουμε να δούμε άσπρη μέρα».
Αναπτύσσοντας τις προτάσεις του κόμματός του, ο Τ. Κουράκης, σημείωσε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ένα δημόσιο σχολείο με δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, θα αυξήσει τη χρηματοδότηση και θα μπορέσουν όλα τα παιδιά να τελειώνουν αυτή το δωδεκάχρονο σχολείο. Μέχρι τότε εμείς θα στηρίξουμε την τεχνολογική εκπαίδευση και τους καθηγητές και θα την αναβαθμίσουμε, αλλά αυτό που στοχεύουμε είναι μία ριζική αναδιάρθρωση, με μία δίχρονη προσχολική αγωγή, με ένα άλλο πρόγραμμα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο.
Αυτό που επιμένουμε είναι να μπορέσει να υπάρξει μία ελεύθερη πρόσβαση στο πανεπιστήμιο και όσοι δεν θέλουν όσοι δε θέλουν θα υπάρχει μετά το λύκειο, μία διετής ή τριετής δωρεάν δημόσια τεχνολογική κατεύθυνση με εξασφαλισμένα επαγγελματικά δικαιώματα».
Τέλος, είπε ακόμη ότι «στη δική μας προτεραιότητα οι δαπάνες για την παιδεία και την υγεία είναι πολύ ψηλά. Θεωρούμε ότι για να βρεθούν τα χρήματα πρέπει να σταματήσει η καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης. Η κατάργηση του μνημονίου, η άρνηση πληρωμής του μεγαλύτερου μέρους του χρέους και η πληρωμή του υπόλοιπου ποσού σε βάθος χρόνου και με ρήτρα ανάπτυξης, είναι αυτό που είναι από τα πρώτα βήματα που μπορούμε να κάνουμε. Πρέπει να σταματήσουμε να πληρώνουμε για ένα δυσβάσταχτο χρέος που διαρκώς μεγαλώνει και να εξασφαλίσουμε τα κονδύλια για μία παραγωγική ανασυγκρότηση στη χώρα».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ