Το Εργαστήριο Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Περιβαλλοντικής Φυσικής (ΕΑΡ – ΠΕΦΥ) του Τμήματος Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας συμμετείχε στις εργασίες του 4ου Περιβαλλοντικού Συνεδρίου Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη 18-20 Μαρτίου 2011. Ο υπεύθυνος Καθηγητής κ. Αθαν. Γ. Τριανταφύλλου, παρουσίασε τις παρακάτω πέντε εργασίες (3 προφορικές παρουσιάσεις και δύο αναρτημένες/poster).
1. «AΣ10 στην Πόλη της Κοζάνης: Διαχρονική μεταβολή συγκεντρώσεων, μορφολογικά, ορυκτολογικά και χημικά χαρακτηριστικά ».
Συγγραφείς οι: Α. Γ. Τριανταφύλλου, Σ. Γκάρας , Χ. Διαμαντόπουλος, A. Ιορδανίδης, Α. Ασβεστά, Α. Κρέστου.
Η εργασία παρουσιάζει και ερμηνεύει διαχρονικά αποτελέσματα μετρήσεων και αναλύσεων αιωρουμένων σωματιδίων στην πόλη της Κοζάνης, τα οποία παρουσιάστηκαν, σε μια πρώτη προσέγγιση, σε ημερίδα του Δήμου Κοζάνης, στις 26 Φεβρουαρίου 2010 στο Κοβεντάρειο. Την εργασία παρουσίασε ο συνεργάτης του εργαστηρίου, Δρ. Στέλιος Γκάρας, επιστημονικός συνεργάτης του ΤΕΙΔΜ.
2. «Πρώτα αποτελέσματα από τον πειραματικό προσδιορισμό χαρακτηριστικών παραμέτρων διάχυτων πηγών εκπομπής αιωρουμένων σωματιδίων».
Συγγραφείς οι Kρέστου Α, Τριανταφύλλου Α, Γκάρας Σ., Διαμαντόπουλος Χ, Παυλουδάκης Φ. (ανηρτημένη/poster).
Η εργασία παρουσιάζει πειραματικά αποτελέσματα χρήσιμα για τον υπολογισμό εκπομπών σκόνης από διάχυτες πηγές εκπομπής. Οι μετρήσεις έγιναν στο πλαίσιο του έργου «ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ». Πρόκειται για ερευνητικό πρόγραμμα του ΕΑΡ – ΠΕΦΥ, που χρηματοδοτείται από το λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας.
3. «Διερεύνηση του κινδύνου που διατρέχουν οι ευπαθείς χρήστες των οδών λόγω των διερχόμενων «ήσυχων» υβριδικών – ηλεκτρικών αυτοκινήτων».
Συγγραφείς οι: Μαργαρίτης Δ., Τούλιου Α., Τριανταφύλλου Α.
Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (EKETA) – Ινστιτούτο Μεταφορών (IMET). Τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι:
• Η πιθανότητα να εμπλακεί ένα υβριδικό – ηλεκτρικό όχημα σε ατύχημα, κατά την επιβράδυνση, στάση, οπισθοκίνηση και είσοδο ή έξοδο από χώρο στάθμευσης, είναι 2 φόρες μεγαλύτερη από ότι ενός συμβατικού
• Εν-κινήσει, ένα ηλεκτρικό δίκυκλο παράγει χαμηλότερο θόρυβο από ότι ένα δίκυκλο με ΜΕΚ, ανεξαρτήτου διαφοροποίησης της ταχύτητας (ως 30χαω).
• Ένα ηλεκτρικό σκούτερ γίνεται πολύ δύσκολα αντιληπτό από έναν πεζό σε περιβάλλον πόλης. (69% των παρατηρητών δεν το αντιλήφθηκε).
• Ένα νέας τεχνολογίας δίκυκλο με ΜΕΚ μπορεί επίσης να μην γίνει αντιληπτό από πεζούς, όταν κινείται μέσα σε αστικό περιβάλλον.
Την εργασία παρουσίασε ο Δ. Μαργαρίτης, Msc, ερευνητής ΕΚΕΤΑ.
4. «Το νέο δυναμικό πληροφοριακό σύστημα ποιότητας της ατμόσφαιρας «ΕΑΡ» . Συγγραφείς οι: Α. Γ. Τριανταφύλλου, Ι. Σκόρδας, Χ. Διαμαντόπουλος, E. Τοπάλης.
Παρουσιάστηκε η νέα μορφή του πληροφοριακού συστήματος ΕΑΡ. Συνίσταται στη συνδυασμένη χρήση διαφορετικών τρόπων επικοινωνίας σε πραγματικό ή σχεδόν πραγματικό χρόνο των τερματικών σταθμών συλλογής της πρωτογενούς πληροφορίας με τον κεντρικό σταθμό βάσης, την αξιοποίηση – ενσωμάτωση των πλεονεκτημάτων της σύγχρονης υπηρεσίας της google, την επέκταση της παρεχόμενης πληροφορίας με την πρόγνωση μετεωρολογικών παραμέτρων των επόμενων επτά ημερών και ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η διεύθυνση της ιστοσελίδας είναι http://airlab.teikoz.gr ή http://www.airlab.edu.gr. Την εργασία παρουσίασε ο συνεργάτης του ΕΑΡ – ΠΕΦΥ, Γιάννης Σκόρδας. Η αναβάθμιση του συστήματος έγινε με τη μερική οικονομική υποστήριξη του Δήμου Κοζάνης.
5. «Συγκεντρώσεις ΑΣ10 στις δυο μεγαλύτερες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας». Συγγραφείς οι: X. Διαμαντόπουλος, Σ. Γκάρας, Ι. Σκόρδας, Α. Τριανταφύλλου, Φ. Βοσνιάκος, Ν. Ζουμάκης (ανηρτημένη/poster).
Στην εργασία αυτή παρουσιάστηκαν μετρήσεις συγκεντρώσεων ΑΣ10 και μετεωρολογικών παραμέτρων που πραγματοποιήθηκαν για χρονική περίοδο ενός έτους από το ΕΑΡ – ΠΕΦΥ στην πόλη της Πτολεμαΐδας και αναλύθηκαν συγκριτικά με τις αντίστοιχης περιόδου στην Κοζάνη. Αποτελεί διπλωματική εργασία του Χ. Διαμαντόπουλο, Μηχανικού Ορυχείων, μέλος του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού του ΤΕΙΔΜ, που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Περιβάλλον – Νέες Τεχνολογίες».