Στη δεύτερη φάση συρρίκνωσης των ταχυδρομικών υπηρεσιών στην ευαίσθητη ακριτική περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, προχωρούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, σύμφωνα με καταγγελία του σωματείου εργαζομένων.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ προχωρά στην κατάργηση του Διαμετακομιστικού Κέντρου Κοζάνης, στερώντας άλλες δώδεκα θέσεις εργαζομένων και υποβαθμίζοντας περαιτέρω τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Υπενθυμίζεται ότι πριν από έναν χρόνο είχε καταργηθεί το Κέντρο Διαλογής Κοζάνης, το οποίο είχε μετατραπεί σε Διαμετακομιστικό Κέντρο. Το τραγελαφικό είναι ότι τώρα κλείνει και το Διαμετακομιστικό Κέντρο, τη στιγμή που οι διοικούντες των ΕΛΤΑ ενώ πριν από ένα μήνα είχαν επισκεφτεί την Κοζάνη και υπόσχονταν την αναβάθμισή του. Όπως δήλωσε στον «Π» το μέλος του δ.σ. της ομοσπονδίας (ΠΟΣΤ) και του Σωματείου Εργαζομένων ΕΛΤΑ Δυτικής Μακεδονίας, Δημήτρης Τσαουσίδης, «ήρθε στην περιοχή ο διευθυντής Επιστολικού Ταχυδρομείου Βόρειας Ελλάδας και ψάχναμε μαζί κτίριο για τη μεταστέγαση και αναβάθμιση του Διαμετακομιστικού Κέντρου. Δυστυχώς, μάθαμε στη συνέχεια ότι δεν νοικιάζουμε κτίριο γιατί το Διαμετακομιστικό Κέντρο Κοζάνης κλείνει».
Οι επιπτώσεις από το κλείσιμο άλλης μιας ταχυδρομικής υπηρεσίας στην περιοχή – σύμφωνα με το σωματείο των εργαζομένων – θα είναι ολέθριες, καθώς:
Πρώτον χάνονται αυτομάτως 12 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων 6 οδηγοί και άλλοι τόσοι που κάνουν την διαλογή.
Δεύτερον υποβαθμίζονται ακόμη περισσότερο οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, με πλέον έντονα τα προβλήματα στη διανομή του ημερήσιου Τύπου. Ειδικότερα, ο Δ. Τσαουσίδης εξηγεί: μέχρι τώρα οι εκδότες φέρνουν τις αυριανές εφημερίδες στο Διαμετακομιστικό Κέντρο από το προηγούμενο βράδυ και μοιράζονται το πρωί της ημέρας έκδοσης.
Τώρα, θα έρχονται το βράδυ οι εφημερίδες, την επόμενη ημέρα θα πάνε στη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφουν στην Κοζάνη για να μοιραστούν με τουλάχιστον μία μέρα καθυστέρηση. Με μία ημέρα καθυστέρηση θα διανέμονται και οι επιστολές που θα ταχυδρομούνται μετά τις 12 το μεσημέρι.
Τρίτον, η κατάργηση του Διαμετακομιστικού Κέντρου «κρατά ανοιχτή» την προοπτική υποβάθμισης, μέσα από την κατάργηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης ΕΛΤΑ Δυτικής Μακεδονίας, μια υπόθεση που μπορεί να «πάγωσε» πέρυσι, αλλά ουδέποτε «έκλεισε».
Τέταρτον, η κατάργηση του Διαμετακομιστικού Κέντρου θα συμπαρασύρει και πολλά επαρχιακά Ταχυδρομικά Γραφεία κωμοπόλεων και μεγάλων χωριών. Σύμφωνα με τον Δ. Τσαουσίδη, «το επιχειρησιακό σχέδιο των ΕΛΤΑ προβλέπει τη μείωση του προσωπικού από 11.500 σε 6.500 άτομα. Για να γίνει αυτό, πρόκειται να κλείσουν σταδιακά 400 ταχυδρομικά Γραφεία σε όλη τη χώρα».
Με επιστολή που έστειλε το Σωματείο Εργαζομένων ΕΛΤΑ Δυτικής Μακεδονίας, στον διευθύνοντα σύμβουλο του οργανισμού Σ. Μαύρο, επισημαίνει ότι «η διοίκηση του ΕΛΤΑ και πάλι αποδεικνύει ότι υποτιμά τη νοημοσύνη μας. Πιστεύοντας ότι τα αντανακλαστικά και οι αντιδράσεις των εργαζομένων αλλά και των φορέων και πολιτών της περιοχής, λόγω των θερινών διακοπών, θα είναι μειωμένα, σχεδιάζει να υλοποιήσει τη δεύτερη φάση της συρρίκνωσης των ταχυδρομικών υπηρεσιών στην ευαίσθητη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, ξεκινώντας από την κατάργηση του Διαμετακομιστικού Κέντρου.
Σας καλούμε να επανεξετάσετε την πολιτική και τους σχεδιασμούς σας. Σε διαφορετική περίπτωση σας γνωρίζουμε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι η αντίδρασή μας θα είναι άμεση, θα προασπίσουμε τα συμφέροντα των συναδέλφων, του Ταχυδρομείου και των πολιτών με κάθε νόμιμο μέσο και δεν θα επιτρέψουμε την παραπέρα υποβάθμιση των παρεχόμενων ταχυδρομικών υπηρεσιών στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας Η περιοχή μας δεν ανέχεται και δεν αντέχει άλλη υποβάθμιση της ταχυδρομικής της εξυπηρέτησης. Δεν ανέχεται και δεν αντέχει, νέα απώλεια θέσεων εργασίας. Καλούμε την ομοσπονδία, τα εργατικά κέντρα, τη νομαρχιακή και τοπική αυτοδιοίκηση, τους φορείς να αντιδράσουν άμεσα».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ