To Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανακοίνωσε ότι ενεγράφησαν στο Μητρώο Εγκεκριμένου Εμπόρου του ΥπΑΑΤ 21 έμποροι νωπών οπωροκηπευτικών για τις εξαγωγές – αποστολές νωπών οπωροκηπευτικών σε αγορές της Ε.Ε. και τρίτων χωρών.
Ο θεσμός του Εγκεκριμένου Εμπόρου και η εφαρμογή του νέου συστήματος ελέγχων, συμβάλλουν αποτελεσματικά στον περιορισμό των εμποδίων της επιχειρηματικότητας, στην ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της εμπορίας των αγροτικών προϊόντων, στην επιβράβευση των επιχειρήσεων που λειτουργούν με γνώμονα την εμπορία ποιοτικών, ασφαλών και ανταγωνιστικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, καθώς και στον εξορθολογισμό της κατανομής οικονομικών και ανθρωπίνων πόρων, τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων, όσο και από την πλευρά των αρμοδίων αρχών ελέγχου.
Υπενθυμίζεται ότι ο Εγκεκριμένος Έμπορος πρέπει να πληροί μια σειρά από αυστηρές προδιαγραφές που έχουν να κάνουν με εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, γραμμές παραγωγής, υγιεινή, ασφάλεια και έλεγχο ποιότητας των προϊόντων του. Τα άμεσα οφέλη για έναν Εγκεκριμένο έμπορο, προέρχονται από τη δραστική μείωση των διοικητικών και οικονομικών βαρών καθώς επίσης και του χρόνου διεκπεραίωσης εξαγωγής/αποστολής των προϊόντων του.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης, με αφορμή την πιστοποίηση και εγγραφή στο Μητρώο των 21 εγκεκριμένων εμπόρων, επεσήμανε τα ακόλουθα: «Ο θεσμός του εγκεκριμένου εμπόρου αποτελεί σημαντικό «εργαλείο» για την ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της εμπορίας των ποιοτικών αγροτικών μας προϊόντων. Ο νέος αυτός θεσμός έχει άμεσα οφέλη για τους επιχειρηματίες, που προέρχονται από τη δραστική μείωση των διοικητικών και οικονομικών βαρών και του χρόνου διεκπεραίωσης εξαγωγής και αποστολής των προϊόντων τους. Και αυτό διότι απαλλάσσεται από τη συνεχή έκδοση πιστοποιητικών συμμόρφωσης, μέσω του δικαιώματος χρήσης του μοναδικού αριθμού μητρώου εγκεκριμένου εμπόρου και του σχετικού λογότυπου της Ε.Ε, στη σήμανση κάθε συσκευασίας των προϊόντων του.
Δίνει όμως και έμμεσα εμπορικά οφέλη που προέρχονται από τις ίδιες τις αγορές, με την αύξηση της αξίας σε «φήμη και πελατεία» και στο brand name ενός εγκεκριμένου εμπόρου. Εξάλλου, με την επένδυση στην τυποποίηση και μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων, το ποιοτικό ελληνικό προϊόν αποκτά “διαβατήριο” για όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, κερδίζοντας καλύτερη διεισδυτικότητα στις πιο απαιτητικές και ακριβές αγορές».