ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Για να λέω ΟΧΙ πρέπει:
• Να ξέρω. Να είμαι ενημερωμένος.
• Να είμαι ευγενικός.
ΟΧΙ πρέπει να λέω:
A. Σαν καταναλωτής όταν:
• Μου προσφέρουν άνοστο ή αλλοιωμένο ή γενικά κακής ποιότητας φαγητό.
• Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που αναγράφονται στο καρτελάκι ή στο κουτί συσκευασίας ή διαπιστώνουμε κατά τη χρήση διαφέρουν από αυτά που αναφέρει ο πωλητής.
• Δεν μου επιστρέφουν σωστά τα ρέστα.
• Δεν εκπληρώνουν σωστά τις υποχρεώσεις που ανέλαβαν είτε με ιδιωτικό συμβόλαιο (π.χ. ασφάλειες είτε με γενικούς όρους που ισχύουν π.χ. σε ταξίδια, ξενοδοχεία).
Το να λέω ΟΧΙ το χρωστώ:
1) Στον εαυτό μου :
• Για τα τόσα χρόνια που κάθισα στα θρανία.
• Για να ικανοποιήσω τη φιλοδοξία μου ως νέος, να κάνω τον κόσμο λίγο καλύτερο.
2) Στο κοινωνικό σύνολο
• Για καλύτερη δημοκρατία.
• Για πιο σωστές ανθρώπινες σχέσεις.
Για να είμαι ενημερωμένος πρέπει:
• Όχι μόνο να ακούω τις πληροφορίες αλλά και να τις ελέγχω.
• Να καταφεύγω σε οργανωμένες ομάδες για την προάσπιση των δικαιωμάτων του πολίτη (π.χ. Ενώσεις Καταναλωτών)
• Όταν δεν τηρούνται οι όροι υγιεινής στους κοινόχρηστους χώρους.
• Όταν οι Δημόσιες υπηρεσίες δεν μου προσφέρουν καλής ποιότητας δημόσια αγαθά (π.χ. εκπαίδευση).
B. Σαν πολίτης:
• Στις αρχές όταν δεν με εξυπηρετούν ή περιορίζουν αυθαίρετα την ελευθερία μου.
• Στο συνάνθρωπο μου, όταν καταπατώντας γραπτούς και άγραφους νόμους κάνει τη ζωή μου δυσκολότερη.
• Στον εργοδότη μου όταν με παρενοχλεί ή με εκμεταλλεύεται με το να μην τηρεί την εργατική νομοθεσία.
C. Σαν άνθρωπος:
• Στον φίλο μου, όταν οι ενέργειες του βλάπτουν ή προσβάλουν τον εαυτό του ή εμένα.
• Στον εαυτό μου, για να έχω το δικαίωμα να το λέω και στους άλλους
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ




























