Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών με καταβολή μέχρι τέλους του έτους
Την εμφάνισή τους έκαναν από χτες τα Mini Bus στους δρόμους της Κοζάνης, τα οποία ξεκίνησαν το μεταφορικό έργο για τη νέα περίοδο, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τον Ιούλιο του 2014
«Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι από σήμερα Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε στην πόλη της Κοζάνης η λειτουργία των Mini Bus. Οι γραμμές: ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ-ΚΕΝΤΡΟ (κόκκινη γραμμή) και ΠΛΑΤΑΝΙΑ-ΚΕΝΤΡΟ (πράσινη γραμμή) θα εκτελούνται όπως πέρυσι», αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε ο προϊστάμενος Κίνησης των ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, Μιχάλης Αμοιρίδης.
Η συμφωνία επιτεύχθηκε σε συνάντηση μεταξύ δήμου Κοζάνης και ΚΤΕΛ, η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα. Συμμετείχαν από πλευράς δήμου ο δήμαρχος Λάζαρος Μαλούτας και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και από πλευράς ΚΤΕΛ ο πρόεδρος, Θεόδωρος Μιχαηλίδης, οι οποίοι συμφώνησαν τόσο για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του δήμου προς το ΚΤΕΛ όσο και για την επίλυση άλλων εκκρεμοτήτων.
Ειδικότερα, κατά τη συνάντηση έγινε μία ρύθμιση χρεών, σύμφωνα με την οποία ο δήμος θα πρέπει να εξοφλήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από την περσινή και προπερσινή σύμβαση, μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους. Να σημειωθεί ότι η σύμβαση κάθε έτους κοστίζει στο δήμο περί τα 80.000 ευρώ, ενώ το κόστος και για τη νέα περίοδο που άρχισε από χτες παραμένει το ίδιο. Επίσης, από πλευράς ΚΤΕΛ ζητήθηκε από το δήμο η διευθέτηση χώρου για την παρουσία των αστικών στην πλατεία Λασσάνη, στην οποία ως γνωστόν επίκεινται εργασίες ανάπλασης. Η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε ότι κατά τις εργασίες ανάπλασης θα γίνουν κάποιες τροποποιήσεις, ώστε να προβλεφτούν ειδικές λωρίδες για τη στάση των αστικών λεωφορείων.
Με τη φετινή σύμβαση το κόμιστρο του εισιτηρίου παραμένει το ίδιο με πέρυσι. Δηλαδή το εισιτήριο είναι 1,10 ευρώ, όμως είναι επιδοτούμενο και για τον επιβάτη κοστίζει 0,75 ευρώ, όσο κόστιζε και πέρυσι. Το μαθητικό και πολυτεκνικό εισιτήριο κοστίζει 0,60 λεπτά.
Δεν υπάρχει διαφοροποίηση στο πρόγραμμα των δρομολογίων και τα mini bus ξεκίνησαν και φέτος με τις δύο γραμμές Πλατάνια – Κέντρο και Άγιος Αθανάσιος – Κέντρο, που λειτουργούσαν και πέρυσι. «Η πρώτη είναι η «πράσινη γραμμή» και είναι «δεξιόστροφη» και η δεύτερη είναι η «Κόκκινη γραμμή» και είναι «αριστερόστροφη», καλύπτοντας ουσιαστικά ολόκληρη την πόλη της Κοζάνης και εξυπηρετώντας κυρίως μεγάλο αριθμό μαθητών και ανθρώπους ηλικιωμένους», δήλωσε ο προϊστάμενος Κίνησης. Ο Μ. Αμοιρίδης πρόσθεσε ότι ο μέσος όρος της διαδρομής της κάθε γραμμής ανέρχεται σε περίπου 45 λεπτά της ώρας. Σε κάθε στάση είναι αναρτημένο το πρόγραμμα των δρομολογίων και ο επιβάτης μπορεί να βλέπει σε πόσα λεπτά θα περάσει το λεωφορείο του, με απόκλιση 2 – 3 λεπτών, αναλόγως με την κίνηση. Πάντως, «η εντολή που δώσαμε στους οδηγούς είναι να μην περνούν ούτε δευτερόλεπτο νωρίτερα από κάθε στάση σε σχέση με την καθορισμένη ώρα, αντιθέτως να κανονίζουν να περνούν 1 – 2 λεπτά αργότερα, ώστε να μην υπάρξει επιβάτης που θα μας πει εγώ περίμενα στη στάση και έχασα το αστικό», δήλωσε ο Μ. Αμοιρίδης. Είπε ακόμη ότι «με τη δεξιόστροφη και αριστερόστροφη γραμμή, μπορεί κάποιος αν χάσει το αστικό της μιας γραμμής να πάρει το αστικό της άλλης γραμμής, χωρίς να περιμένει πολύ, αφού στην ουσία οι δύο γραμμές εξυπηρετούν τις ίδιες περιοχές, απλώς κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, Θ. Μιχαηλίδη, τα mini bus κόβουν περίπου 500 – 600 εισιτήρια ημερησίως στην κάθε γραμμή, ενώ με την αστική συγκοινωνία εξυπηρετούνται περί τους 1.300 μαθητές καθημερινά από τα χωριά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ