Tη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.Με επιστολή, που απέστειλε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοίδη, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Χοακίμ Αλμούνια, τονίζει ότι η επιτευχθείσα αναδιάρθρωση και η επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ :
-Απαλλάσσει την εταιρεία από το θέμα των κρατικών ενισχύσεων,
-Εξασφαλίζει την επιβίωση και ανάπτυξη της εταιρείας,
-Επαναφέρει τους ελληνικούς σιδηρόδρομους στο κέντρο του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, ενώ
-Θα επιφέρει πρόσθετα σημαντικά οφέλη στην εταιρεία, στο επιβατικό και εμπορικό κοινό.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοίδης «η έγκριση της έναρξης ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανοίγει νέο κεφάλαιο, όχι μόνο στην ιστορία των σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά και στον τομέα των επενδύσεων στη χώρα μας.
Είναι βέβαιο ότι η επικείμενη ιδιωτικοποίηση, θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη στον ίδιο τον σιδηρόδρομο, τους εργαζόμενους και το κοινωνικό σύνολο, αλλά και στην προσπάθεια της αναπτυξιακής πορείας της χώρας».
Εντός του μήνα η εκδήλωση πρόσκλησης ενδιαφέροντος, τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ
Αρχές του 2014 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει αλλάξει χέρια. Αυτό υποστηρίζει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο, εντός του μηνός, θα προκηρύξει την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος.
Επιδίωξη του Ταμείου αποτελεί η προσέλκυση επιφανών σιδηροδρομικών εταιρειών, παρόλο που από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αναμένονται σημαντικά εισπρακτικά οφέλη.
Ποια είναι η «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Σύμφωνα με στελέχη του Ταμείου, στις διαπραγματεύσεις με τους υποψήφιους επενδυτές θα αναδειχτούν τα ακόλουθα:
-Η σύναψη συμφωνίας με το ελληνικό δημόσιο για την κάλυψη των άγονων γραμμών έως του ποσού των 50 εκατ. ετησίως.
-Η ολοκλήρωση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, έως το 2016. Η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε 3,5 ώρες, όπερ και σημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος δύναται να καρπωθεί έως το 60% του μεριδίου αγοράς του σπουδαιότερου επιβατικού και εμπορευματικού δρομολογίου της Ελλάδας.
-Η δυνατότητα αύξησης του εμπορευματικού έργου, έπειτα από την ολοκλήρωση της γραμμής Ικονίου – Θριασίου. Ετησίως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει έσοδα μόλις 20 – 25 εκατ. ευρώ από εμπορεύματα, τα οποία μπορούν να αυξηθούν σημαντικά.
Πέρα των ανωτέρω στους υποψήφιους επενδυτές θα αναδειχτεί και η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων. Έτσι, το 2012 η εταιρεία έκλεισε με κέρδη 0,2 εκατ., έναντι ζημιών 33 εκατ. το 2011.
Στην επίτευξη κερδοφορίας συνετέλεσε η συρρίκνωση στις δαπάνες προσωπικού κατά 26,8%, ήτοι στα 36,8 εκατ., έναντι 50 εκατ. το 2011, αλλά και η πτώση των ενοικίων χρήσης τροχαίου υλικού και της συντήρησής του.