Κατ’ αρχήν θετική έγκριση για την προτεινόμενη όδευση του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP) από τα όρια του Δήμου Εορδαίας, έδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας στη συνεδρίασή του την Πέμπτη 7 Ιουνίου, όπου πραγματοποιήθηκε σχετική ενημέρωση για την όδευση του αγωγού, από αρμόδια στελέχη των μελετητών.
Τονίστηκε εκ μέρους των μελετητών ότι το έργο του αγωγού για την μεταφορά ενέργειας (Φ.Α.) από την Κασπία σε όλη την Ευρώπη μέσω της χώρας μας, βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση εκπόνησης μελετών και αδειοδότησης.
Τονίστηκε επίσης ότι είναι θέμα ημερών πλέον για να αποφασίσει η κοινοπραξία Shah Deniz στο Αζερμπαϊτζάν αν θα επιλέξει τον TAP ή τον ανταγωνιστικό Nabucco West, ποιος δηλαδή θα είναι ο αγωγός που θα μεταφέρει το φυσικό αέριο από την Κασπία θάλασσα στην Ευρώπη. Οι μελετητές υπογράμμισαν μάλιστα ότι αυτή τη στιγμή το στοίχημα είναι εάν θα επιλεγεί η χώρα μας ή θα επιλεγεί ο αγωγός του Ναμπούκο, μέσω Τουρκίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας, Αυστρίας, καθώς και ότι ο αγωγός TAP «είναι ένα έργο μεγάλης σημασίας για την Ελλάδα» κι ότι εάν δεν επιλεγεί ο TAP αυτό σημαίνει ότι θα απουσιάζει η χώρα μας από ένα δίκτυο Φ.Σ. που θα διατρέχει όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.
Η προτεινόμενη όδευση του αγωγού, που θα ξεκινά από τους Κήπους του Έβρου, με βάση το χάρτη που παρουσίασαν οι μελετητές, περνά πλησίον της Τ.Κ. Πύργων και μάλιστα μέσω της αρδευτικής ζώνης των Πύργων, πράγμα που αποτελεί πρόβλημα, όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Σοφοκλής Σιδηρόπουλος, προσεγγίζει τα όρια της Πενταβρύσου και του Περδίκκα, διατρέχει την περιοχή “Κουρί” Πτολεμαΐδας και τις Τ.Κ. Γαλάτειας και Δροσερού και από εκεί κατευθύνεται προς την Π.Ε. Καστοριάς μέσω Κλεισούρας.
Η συγκατάθεση του Δ.Σ. για την όδευση του αγωγού Φ.Σ., δόθηκε με την προϋπόθεση ότι στο πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης, απαιτείται ο εντοπισμός όλων των υφιστάμενων, σε εξέλιξη και προγραμματιζόμενων έργων υποδομής που βρίσκονται κατά μήκος της όδευσης του αγωγού και η συγκατάθεση των αρμοδίων αρχών, για τη διέλευση του αγωγού, σύμφωνα με την προτεινόμενη όδευση. Αφού εντοπιστεί κάθε σχετική πληροφορία ή στοιχείο που θα μπορούσε να επηρεάσει την όδευση του αγωγού και κάθε αλληλεπίδραση της όδευσης με έργα που υπάγονται στη δικαιοδοσία των αρμοδίων τοπικών αρχών, αυτά θα τεθούν υπόψη των μελετητών για πιθανές τοπικές βελτιώσεις της όδευσης.
Η κατ’ αρχή θετική απόφαση δόθηκε από το Δ.Σ. με βάση τις επιφυλάξεις και παρατηρήσεις, όπως τις διατύπωσε ο αντιδήμαρχος Ανάπτυξης Στέφανος Μπίγγας:
– Η διέλευση της όδευσης να γίνει κατά τον δυνατόν, από αγροτικούς δρόμους και κοινόχρηστες εκτάσεις, όπως αυτά προκύπτουν από τους χάρτες διανομών και αναδιανομών.
– Να ληφθούν υπόψη τα στοιχεία που θα χορηγηθούν από τη ΔΕΥΑΕ και τη ΔΕΤΗΠ σχετικά με τις υφιστάμενες υποδομές τους, αλλά και τα εν εξελίξει και προγραμματιζόμενα έργα τους
-Να ληφθεί μέριμνα προστασίας των αρδευτικών εγκαταστάσεων (υφιστάμενων και προγραμματιζόμενων)
– Να υπάρχει δυνατότητα επικαιροποίησης της όδευσης στην περίπτωση εγκαταστάσεων, υφιστάμενων ή προγραμματιζόμενων, ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η ανάπτυξη της περιοχής και η ζωή των κατοίκων.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ