Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Μιχάλης Παπαδόπουλος επιβεβαίωσαν την επιτυχία της συνεργασίας μεταξύ κρατών-μελών
Μετά από τη συνάντηση του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, κου. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με την ΥπουργόΟικολογίας, Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ενέργειας της Γαλλίας, κας Σεγκολέν Ρουαγιάλ,παρουσία του Υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, κου. Μιχάλη Παπαδόπουλου, και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου, κου. Νίκου Σταθόπουλου, ο Υφυπουργός μαζί με τον ΓενικόΓραμματέα συμμετείχαν στην πρώτη Ευρωπαϊκή Διάσκεψη αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στιςοδικές μεταφορές εμπορευμάτων που διοργανώθηκε στο Παρίσι στις 16 Απριλίου, μετά απόπρόταση του Υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, και σε συνεννόηση με τον Γάλλο Υπουργό Μεταφορών,κ. Cuvillier.
Η Διάσκεψη ετέθη υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕυρωπαϊκήςΈνωσης, και συγκέντρωσε πολλούς Υπουργούς Μεταφορών, Γάλλους βουλευτές,εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εκπροσώπους των επαγγελματικών και τωνσυνδικαλιστικών οργανώσεων στον τομέα αυτό.
Οι διαβουλεύσεις στη Διάσκεψη βασίστηκαν σε δύο άξονες:
Σε πιο ομοιογενείς και αποτελεσματικούς ελέγχους: Οι συμμετέχοντες στη διάσκεψησυμφώνησαν για τη σημασία της εναρμόνισης των πρακτικών και των κυρώσεων. Μόνο ηενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών θα δημιουργήσει ένα σταθερό πλαίσιο γιατον περιορισμό των παράνομων πρακτικών, συμπεριλαμβανομένου του παράνομου“cabotage” και θα ενισχύσει τον υγιή ανταγωνισμό.
Στην κοινωνική σύγκλιση: η διαδικασία της εναρμόνισης των συνθηκών εργασίας τωνοδηγών δεν προόδευσε με τον ίδιο ρυθμό με την απελευθέρωσης των αγορών. Το φαινόμενοαυτό προωθεί την ανάπτυξη του κοινωνικού ντάμπινγκ, που πλήττει τους οδηγούς όλης τηςΕυρώπης.
Η οικοδόμηση της μεγάλης εσωτερικής αγοράς συμβολίζει την επιτυχία της συνεργασίας μεταξύ κρατών-μελών για αρκετές δεκαετίες. Αλλά η σύγκλιση των συνθηκών εργασίας και των πρακτικών ελέγχου στο χώρο των οδικών μεταφορών αποτελεί σήμερα προτεραιότητα για την οικοδόμηση της Ευρώπης του αύριο.
Λίγες εβδομάδες πριν τις ευρωπαϊκές εκλογές οι εμπλεκόμενοι στις οδικές μεταφορέςδήλωσαν την επιθυμία τους να δουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το νέο Κοινοβούλιο ναενισχύει την προστασία των οδηγών.
Οι συζητήσεις οδήγησαν σε τρεις 3 άξονες δράσης:
- την προστασία των Ευρωπαίων εργαζομένων μέσω της ομογενοποίησης του δικαίουεργασίας και του δικαίου των μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
- την καταπολέμηση των κοινωνικών πρακτικών ντάμπινγκ με την ενδυνάμωση τωνοδικών ελέγχων και την εφαρμογή αποτρεπτικών κυρώσεων.
- την ενίσχυση των κανονισμών που ισχύουν για τα ελαφρά οχήματα στο πλαίσιο τηςανάπτυξης των διεθνών μεταφορών και τον έλεγχο των παρανόμων μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα συγκληθεί από την Ελληνική Προεδρία στις 8 Μαΐου στην Αθήνα, ο Γάλλος Υπουργός θαενημερώσει τους Ευρωπαίους ομολόγους τους για την επιτακτική ανάγκη να βελτιωθεί ησυνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών της εποπτείας των κρατών μελών. Οι παραπάνω τομείς προτεραιοτήτων θα πρέπει να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα εργασίας της νέας Επιτροπής μετά τις ευρωεκλογές.