Τι απαντά ο αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Σόκουτης, ο οποίος συστήνει υπομονή για 2,5 μήνες
Άκρως επικίνδυνος είναι ο παράδρομος που κατασκευάστηκε μεταξύ Πετρανών και Βαθυλάκου, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις εργασίες διαπλάτυνσης και βελτίωσης τμήματος της εθνικής οδού Κοζάνης – Λάρισας.
Οι καταγγελίες και τα παράπονα των πολιτών που έφτασαν στον «Π» είναι πολλές, αλλά δυστυχώς οι εξηγήσεις που έδωσε ο αντιπεριφερειάρχης Κοζάνης Γιάννης Σόκουτης για να διασκεδάσει τους φόβους διερχομένων από τον επικίνδυνο δρόμο δεν πείθουν. Άλλωστε, η διάβρωση του οδοστρώματος και οι «λόφοι» που ξεφυτρώνουν συνεχώς στη μέση του στενού και γεμάτο επικίνδυνες στροφές παράδρομου, είναι αψευδείς μάρτυρες της επικινδυνότητας του προσωρινού δρόμου και καθόλου δεν μετριάζουν την αγωνία των οδηγών που διέρχονται το τμήμα των 3,7 χιλιομέτρων. Εξ’ άλλου και ο ίδιος ο αντιπεριφερειάρχης με δήλωσή του, παραδέχτηκε ότι «τα προβλήματα ήταν αναμενόμενα» και υποστήριξε ότι αν γινόταν με σωστές προδιαγραφές ο παράδρομος θα είχε τριπλάσιο κόστος, τη στιγμή μάλιστα που το έργο δεν είχε επιλεξιμότητα! Είπε βεβαίως ότι με το που «σκάει» ο δρόμος και δημιουργούνται τα όποια προβλήματα, επεμβαίνει η ανάδοχος εταιρία και κάνει τις απαραίτητες επισκευές, ωστόσο τα συνεργεία της εταιρίας δεν προλαβαίνουν να «κλείνουν τρύπες».
Ειδικότερα, ο Γ. Σόκουτης με δήλωσή του υπογραμμίζει: «Σχετικά με τον υπό κατασκευή δρόμο Κοζάνη – Σέρβια (από τις στροφές του ΟΑΕΔ μέχρι τον Βαθύλακο), οφείλω να ενημερώσω ότι ο παράδρομος αυτός ο οποίος αρχικά σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τις εργασίες βελτίωσης του κυρίως δρόμου Κοζάνης – Σερβίων, δεν ήταν επιλέξιμη η δαπάνη, συνεπώς δεν χρηματοδοτούνταν από το ΠΕΠ και είχαμε να επιλέξουμε μεταξύ δύο λύσεων:
Ή να κάνουμε τις εργασίες στον κυρίως δρόμο και ταυτόχρονα να γίνεται η κυκλοφορία πάλι από τον ίδιο δρόμο – με μεγάλο κίνδυνο για τα οχήματα – ή να χρηματοδοτήσουμε εξ’ ιδίως τη ν κατασκευή ενός παράδρομου, ο οποίος θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της κυκλοφορίας για όσο διάστημα διαρκούν οι εργασίες στο δρόμο. Αυτό κάναμε, εξοικονομώντας από τα ελάχιστα οικονομικά μας ένα ποσό της τάξης των 700.000 ευρώ, κάνοντας τον παράδρομο, ο οποίος όμως δεν έχει τις προδιαγραφές εθνικού δρόμου. Πρέπει να πως ότι αν ο δρόμος γινόταν με προδιαγραφές ΠΕΠ θα κόστιζε τριπλάσια και το ποσό θα έφτασε ενδεχομένως στα 2,5 – 3 εκ. ευρώ. Γι’ αυτό προτιμήθηκε αυτή η λύση με τη ρήψη μιας στρώσης ασφάλτου, καθώς εξετάστηκε και το ενδεχόμενο να παρέμενε το κομμάτι αυτό χαλικοστρωμένο, αλλά αυτό εγκυμονούσε κινδύνους για τους οδηγούς».
Επίσης, ο Γ. Σόκουτης απέδωσε τη δημιουργία των προβλημάτων στα εκατοντάδες φορτηγά που διέρχονται από το σημείο, καθώς, όπως είπε, περί τα 150 φορτηγά από τη ΛΑΡΚΟ, τη ΜΕΤΕΕ κ.λ.π., περνούν καθημερινά μεταφέροντας λιγνίτη στη ΔΕΗ. Έκανε έκκληση στους οδηγούς των φορτηγών να μειώνουν ταχύτητα και να την προσαρμόζουν ανάλογα με την υπάρχουσα σήμανση, αφού οι μεγάλες ταχύτητες δημιουργούν πολλά προβλήματα.
Τέλος, ο αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Κοζάνης σύστησε υπομονή στο επιβατικό κοινό για λίγο διάστημα, μέχρι να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί βελτιωμένος ο κυρίως δρόμος, ο οποίος θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ