Σύγχυση προξένησε στους καταναλωτές της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Εορδαίας (ΔΕΥΑΕ) πρόσφατη ανακοίνωση της επιχείρησης, με την οποία ενημέρωνε ότι προχώρησε σε νέα τροποποίηση της απόφασης του διοικητικού της συμβουλίου, με την οποία υιοθετεί ελαστικότερες μορφές για την εξόφληση λογαριασμών των καταναλωτών της.
Κι αυτό διότι στο μεταξύ βεβαιώθηκαν από τη ΔΕΥΑΕ στη ΔΟΥ Πτολεμαΐδας ληξιπρόθεσμες οφειλές καταναλωτών της επιχείρησης, όσων συγκεκριμένα το ύψος των οφειλών τους ξεπερνούσε τα 300 ευρώ.
«Η απόφαση για βεβαίωση των οφειλών καταναλωτών της επιχείρησης που ξεπερνούσαν τα 300 ευρώ στην οικονομική εφορία δεν γίνεται με ευθύνη της ΔΕΥΑΕ
αλλά με βάση διάταξη απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών στις 15 Οκτωβρίου περί είσπραξης εσόδων των ΔΕΥΑ από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, αλλά και κατ’ εντολή του επιτρόπου που έχει πλέον λόγο και για τα οικονομικά των δημοτικών επιχειρήσεων», όπως δήλωσε στον «Π» ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΕ Γιώργος Καραΐσκος.
Επισήμανε μάλιστα ότι η βεβαίωση των οφειλών προς τις ΔΟΥ είναι μια προβλεπόμενη διαδικασία καθώς αποτελεί πλέον νόμο του κράτους, απόφαση που είναι υποχρεωμένη να τηρήσει η επιχείρηση και πως σχετική εντολή έδωσαν και οι ορκωτοί λογιστές που διενήργησαν έλεγχο των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης. Σημείωσε μάλιστα πως «σε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί η διαδικασία αυτή η διοίκηση μιας δημοτικής επιχείρησης μπορεί να βρεθεί κατηγορούμενη για παράβαση καθήκοντος». Υπενθύμισε εξάλλου ότι η πολιτική αυτή ακολουθείται καιρό τώρα από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και πλέον είναι υποχρεωμένοι να την τηρούν και όλοι οι οργανισμοί, όπως οι δημοτικές επιχειρήσεις τα οικονομικά των οποίων ελέγχονται από τον επίτροπο της περιφέρειας.
Ο κ. Καραΐσκος σημείωσε επίσης ότι πριν η ΔΕΥΑΕ προχωρήσει σε βεβαίωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών της από ανεξόφλητους λογαριασμούς ύδρευσης- αποχέτευσης στην αρμόδια ΔΟΥ απέστειλε σχετικά ειδοποιητήρια στους δημότες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, με τα οποία τούς καλούσε όπως μεριμνήσουν άμεσα για την τακτοποίησή τους και πολλοί ήταν αυτοί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της επιχείρησης.
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΕ τόνισε ακόμη ότι παρά την υποχρέωση της επιχείρησης για βεβαίωση των οφειλών των καταναλωτών στη ΔΥΟ, η διοίκηση της επιχείρησης κάνει- όπως έκανε άλλωστε και στο παρελθόν- διακανονισμούς για τη διευκόλυνση των καταναλωτών να εξοφλήσουν σε δόσεις τις οφειλές τους προς τη ΔΕΥΑΕ, πόσο μάλλον σήμερα που ο κόσμος περάν δύσκολα λόγω της κρίσης.
Ανέφερε συγκεκριμένα ότι με τη νέα τροποποίηση της υπ’ αριθ. 44/2011 Απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΕ αναφορικά με το διακανονισμό οφειλών προς την επιχείρηση αυξήθηκαν οι δόσεις εξόφλησης οφειλών από 12 σε 18, ενώ μειώθηκε ταυτόχρονα και η καταβολή της προκαταβολής.
Η Απόφαση για το σκέλος του διακανονισμού, με ελαστικότερη μορφή, προβλέπει συγκεκριμένα:
Α) Όταν η οφειλή είναι μέχρι του ποσού των 500,00 ευρώ θα προκαταβάλλει το 20% του χρέους και το υπόλοιπο ποσό σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες μηνιαίες δόσεις συν τον τρέχοντα λογαριασμό.
Β) Όταν η οφειλή είναι από 500,00 έως 1.500,00 ευρώ θα προκαταβάλλει το 15% του χρέους και το υπόλοιπο ποσό σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες μηνιαίες δόσεις συν τον τρέχοντα λογαριασμό.
Γ) Όταν η οφειλή είναι πάνω από 1.500,00 ευρώ θα προκαταβάλλει το 10% του χρέους και το υπόλοιπο ποσό σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες μηνιαίες δόσεις συν τον τρέχοντα λογαριασμό.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ