Δεκαήμερο προσφορών άρχισε ο Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης σε μια προσπάθεια να κινηθεί κάπως η αγορά που έχει νεκρώσει στην κυριολεξία.
Η πρωτοφανής κρίση και η αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος, περιορίζει δραστικά τις ελπίδες του εμπορικού κόσμου της Κοζάνης ότι με το νέο δεκαήμερο προσφορών που άρχισε την Δευτέρα 23 Μαΐου και ολοκληρώνεται στη 1 Ιουνίου, θα τονωθεί η αγορά. Δυστυχώς οι πρώτες τρεις ημέρες του δεκαημέρου των προσφορών επιβεβαιώνουν αυτή τη ζοφερή πρόβλεψη, καθώς στα μαγαζιά η κίνηση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη και τίποτα δεν πρόδιδε περίοδο προσφορών. Επειδή όμως η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, οι έμποροι προσδοκούν να πάρουν μία ανάσα, προσφέροντας δελεαστικές προσφορές. Ευελπιστούν ότι στα τέλη του μήνα που πληρώνονται οι εργαζόμενοι θα κινηθεί η αγορά, καθώς οι καταναλωτές θα σπεύσουν να επωφεληθούν τις προσφορές.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία προσφορές γίνονται μέχρι και στο 50% των προϊόντων ενός καταστήματος. Στα είδη των προσφορών οι τιμές διατίθενται μειωμένες έως και 50-60%, σύμφωνα με τους υπευθύνους του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης. Το θετικό σύμφωνα με το μέλλος του δ.σ. της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κεντροδυτικής Μακεδονίας και μέλους του δ.σ. του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης, Γιάννη Γκατζόφλια, είναι ότι οι προσφορές γίνονται στην αρχή της καλοκαιρινής σεζόν. «Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν πολύ καλές ευκαιρίες και να κάνουν τις αγορές τους στην αρχή του καλοκαιριού. Είναι σημαντικό να ξεκινάει με χαμόγελο μία σεζόν για το καταναλωτικό κοινό και είναι εξίσου σημαντικό να εισρεύσει ρευστό στα ταμεία των καταστηματαρχών», δήλωσε ο Γ. Γκατζόφλιας. Γι’ αυτό πρόσθεσε ότι «η ΕΣΕΕ πρότεινε δύο δεκαήμερα προσφορών ετησίως κάθε Μάιο και Νοέμβριο. Περιμένουμε να ψηφιστεί και να συμπεριληφθεί στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης Δημήτρης Αθανασιάδης, υπογράμμισε ότι «σκοπός του δεκαημέρου προσφορών είναι η ρευστοποίηση και το ξεσκαρτάρισμα του στοκ, ώστε να μπορέσουν οι έμποροι να καλύψουν τις βασικές τους υποχρεώσεις. Παράλληλα δίνεται μια καλή ευκαιρία στο καταναλωτικό κοινό να κάνει πολύ καλές αγορές και να πάρει ποιοτικά προϊόντα με λίγα χρήματα».
Βεβαίως η οικονομική συγκυρία και η παρατεταμένη λιτότητα των λαϊκών στρωμάτων δεν βοηθάει. Είναι ενδεικτικό ότι το φετινό Πάσχα ο τζίρος στην αγορά της Κοζάνης ήταν μειωμένος κατά 30% από το αντίστοιχο περσινό Πάσχα. Φέτος το Πάσχα ο τζίρος αυξήθηκε μόλις κατά 10% σε σχέση με την μέχρι τότε περίοδο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ