Χειρόφρενο έδεσαν τα ταξί του νομού Κοζάνης χτες, με τους ταξιτζήδες να διαμαρτύρονται στην πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος.
Στις 2.30 το μεσημέρι και ενώ συνεδρίαζε το Περιφερειακό Συμβούλιο, περίπου εκατό ταξί από Κοζάνη και Πτολεμαΐδα συγκεντρώθηκαν στον σιδηροδρομικό σταθμό στην Κοζάνη, από όπου ξεκίνησε η αυτοκινητοπομπή προς την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Ο πρόεδρος του σωματείου Ταξί της Κοζάνης, Αντώνης Γαλάνης, κατήγγειλε ότι «είχαμε καταθέσει τις προτάσεις μας στον προηγούμενο υπουργό Μεταφορών κ. Ρέππα, ο οποίος είχε δεχτεί ένα πλαίσιο απελευθέρωσης του επαγγέλματος, λαμβανομένης υπόψη και της εμπειρίας ευρωπαϊκών χωρών. Όμως έρχεται ο σημερινός υπουργός κ. Ραγκούσης, ο οποίος αγνόησε τις προτάσεις μας και τα συμφωνηθέντα με τον προκάτοχό του και προχωρά στη πλήρη απελευθέρωση άνευ όρων».
Η συμμετοχή των ταξιτζήδων του νομού Κοζάνης στη χτεσινή απεργία ήταν καθολική. Ωστόσο, το σωματείο έβγαλε προσωπικό ασφαλείας, το οποίο εκτέλεσε τα «κοινωνικά δρομολόγια» σε νοσοκομεία, για αιμοκαθάρσεις και άλλες επείγουσες ανάγκες.
Στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας οι εκπρόσωποι του σωματείου των ταξιτζήδων επέδωσε το παρακάτω ψήφισμα:
Με ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της ΠΟΕΙΑΤΑ ο κλάδος πραγματοποιεί 24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική ακινητοποίηση των ταξί όλης της χώρας .
Οι αιφνιδιαστικές δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών Κυρίου Γιάννη Ραγκούση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης προκαλούν στον κλάδο οργή και αγανάκτηση.
Στην δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζουμε όλοι οι εργαζόμενοι από το πουθενά έρχονται να προστεθούν επί πλέον προβλήματα και ο κλάδος και όλοι οδηγούμαστε στην εξαθλίωση και την καταστροφή.
Αποτελεί προσβολή για όλους μας ενώ δεν έχει γίνει ούτε καν εθιμοτυπική συνάντηση να ανακοινώνονται στα μέσα ενημέρωσης σκέψεις που αλλοιώνουν τη ζωή χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών και των οικογενειών τους.
Οι δηλώσεις που έγιναν για το άνοιγμα του επαγγέλματος είναι γενικές και αόριστες τέτοιο μοντέλο δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη και οδηγούν στη δημιουργία ολιγοπωλίων και καρτέλ και στο χώρο μας.
Είναι άκρως αντίθετες σύμφωνα με τα όσα μέχρι τώρα έχουμε συζητήσει με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών (ΡΕΠΠΑΣ – ΤΣΙΟΚΑΣ) στα πλαίσια του ανοίγματος αλλά με σαφείς κανόνες.
Ο κλάδος σήμερα δέχεται την μεγαλύτερη επίθεση χωρίς λόγο και αιτία.
Το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος που ανακοινώθηκε από τον Κύριο ΡΕΠΠΑ και τον τότε αλλά και σήμερα γενικό Γραμματέα κύριο ΤΣΙΟΚΑ και περιμέναμε να γίνει πράξη έχει πάρει την έγκριση της Τρόικας έχει περάσει από την Κυβερνητική Επιτροπή και αποτελεί την βάση για συζήτηση και διαπραγμάτευση του ανοίγματος αλλά με σαφείς κανόνες.
Με αυτή την ανεργία με αυτό το κυκλοφοριακό χάλι με την ανυπαρξία υποδομών που δεν έχουμε που να σταθούμε θεωρούμε εγκληματικό να πεθάνουμε όλοι ανευ λόγου και αιτίας και να γεμίσουν οι δρόμοι με ταξί.
Ο κλάδος προσέρχεται στο διάλογο με βασικές αρχές ένα μοντέλο ταξί βιώσιμου προσαρμοσμένο στις πραγματικές ανάγκες και της κοινωνίας αλλά και της επιβίωσης των επαγγελματιών.
Ζητούμε από τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ κύριο ΓΙΑΝΝΗ ΡΑΓΚΟΥΣΗ την έναρξη διαλόγου στα πλαίσια των όσων μέχρι σήμερα έχουν γίνει και γνωρίζουμε και λέμε ότι προσερχόμαστε στο διάλογο καλοπροαίρετα με στόχο την επιβίωση του κλάδου και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ
































