Στις 13 Μαΐου εγκαινιάστηκε στις Βρυξέλλες και ταυτόχρονα δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο η νέα διεθνής λίστα κατάταξης πανεπιστημίων U-Multirank.
Το νέο εργαλείο σύγκρισης ακαδημαϊκής επίδοσης περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή πληροφορίες για περισσότερα από 850 ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, περισσότερες από 1.000 ακαδημαϊκές σχολές και 5.000 προγράμματα σπουδών από 70 χώρες.
Η νέα κατάταξη U-Multirank διαφέρει σημαντικά από τις υπάρχουσες κατατάξεις πανεπιστημίων. Είναι πολυδιάστατη και συγκρίνει την ακαδημαϊκή επίδοση των πανεπιστημίων βάσει ενός ευρύτερου φάσματος συντελεστών, με στόχο να παρέχεται μια ρεαλιστική και φιλική προς το χρήστη εικόνα των δυνατών και αδύναμων σημείων των πανεπιστημίων.
Η νέα αυτή «πολυδιάστατη» κατάταξη βαθμολογεί τα πανεπιστήμια σε πέντε ευρύτερους τομείς:
1.ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης
2.περιφερειακή συμμετοχή
3.μεταφορά γνώσεων
4.διεθνής προσανατολισμός
5.έρευνα
Επίσης, δίνεται έμφαση όχι μόνο στην επίδοση ενός πανεπιστημίου συνολικά αλλά και ξεχωριστά σε επιλεγμένους, ανά έτος, ακαδημαϊκούς τομείς: για το 2014, οι εξεταζόμενοι τομείς είναι αυτοί που καλύπτουν τα αντικείμενα της επιχειρησιακής έρευνας, του ηλεκτρολόγου μηχανικού, του μηχανολόγου μηχανικού και της φυσικής, ενώ το 2015 θα προστεθούν και αυτά της ψυχολογίας, της επιστήμης της πληροφορικής και της ιατρικής.
Ο πίνακας Umultirank_Greece_Engineering στον οποίο το μέγεθος των κουκίδων δείχνει και τον βαθμό που πήρε καθένα στα διαφορετικά κριτήρια.
Έξι Ελληνικά ΑΕΙ, μεταξύ αυτών το Πολυτεχνείο και το Πανεπιστήμιο Κρήτης, βρίσκονται σε καλή θέση ανάμεσα στα 143 ΑΕΙ τεχνολογικής κατεύθυνσης, από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συγκρίνονται στη λίστα.
Ο πίνακας Umultirank_AcademicResearchPublications_EU Πίνακας Umultirank_Greece_Engineering
Η διαφορά της U-Μultirank σε σχέση με άλλες διεθνείς κατατάξεις Πανεπιστημίων είναι ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τη γνώμη των φοιτητών των Πανεπιστημίων που συμμετέχουν, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τη διδασκαλία & τη μάθηση.
Βέβαια, καθώς είναι η πρώτη χρονιά που τίθεται σε εφαρμογή ο τρόπος αυτός κατάταξης, η συμμετοχή των φοιτητών ήταν μικρή και η πληρότητα των στοιχείων που ζητήθηκα σε περιορισμένο χρόνο δεν είναι εγγυημένη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι βαθμοί βασίστηκαν στα στοιχεία που δόθηκαν από τα Πανεπιστήμια, στα ερωτηματολόγια των φοιτητών αλλά και στοιχεία που συνέλεξαν οι δημιουργοί του συστήματος ανεξάρτητα από άλλες πηγές. Τα ίδια βέβαια δεδομένα ίσχυσαν για όλους όσους συμμετείχαν.