Είναι πράγματι σημαντικό να χρησιμοποιήσω το internet για την προβολή της επιχείρησής μου;
Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ένας επαγγελματίας για να κατανοήσει τη δύναμη του internet, είναι να συγκρίνει τον αριθμό των ατόμων που μπορεί να προσεγγίσει προβάλλοντας την επιχείρησή του με παραδοσιακά μέσα σε σχέση με τον αριθμό των ατόμων που μπορεί να προσεγγίσει χρησιμοποιώντας το internet. Με τα παραδοσιακά μέσα μπορεί να αναζητήσει πελάτες από τον ευρύτερο κύκλο φίλων και γνωστών του, από τους περαστικούς που βλέπουν τη «μαρκίζα» του, από τους αποδέκτες των καρτών που έχει μοιράσει και από τα φυλλάδια που έχει εκτυπώσει και διανείμει, με το σύνολο όλων αυτών να είναι σίγουρα πολύ μικρότερο από τα 15.376* άτομα στην Πτολεμαΐδα που μπορεί να προσεγγίσει με στοχευμένη προβολή στο internet.
Πώς μπορεί να προβληθεί μία επιχείρηση onlineμε στόχο να κερδίσει πελάτες;
Κατ’ αρχάς μία επιχείρηση, πριν προχωρήσει σε οποιαδήποτε online προωθητική ενέργεια, θα πρέπει να αποκτήσει το δικό της website. To website μιας επιχείρησης αποτελεί τη ‘βιτρίνα’ της στο διαδίκτυο, την ταυτότητά της και είναι σημαντικό να είναι φτιαγμένο επαγγελματικά. Αποτελεί το διαδικτυακό ‘μαγαζί’ της, που παρουσιάζει τα προϊόντα –υπηρεσίεςκαι τα στοιχεία επικοινωνίας της ξεκάθαρα ώστε να τα βρίσκει εύκολα οχρήστης, ανά πάσα στιγμή, από την άνεση του καναπέ του ή και ακόμα ενώ είναι εκτός σπιτιού με χρήση του κινητού που διαθέτει.
Από τα στοιχεία της βάσης δεδομένων του vrisko.gr προκύπτει ότι μόνο το 7% (!) των 1.687 επιχειρήσεων και επαγγελματιών της Πτολεμαΐδας έχουν website και ένα ακόμα μικρότερο ποσοστό έχουν website που είναι φιλικό στην χρήση από κινητά τηλέφωνα. Ειδικά για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις η ύπαρξη website φιλικού στην χρήση από κινητές συσκευές (mobile friendly) είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς η πιθανότητα αγοράς από επισκέπτες που χρησιμοποιούν κινητά είναι σημαντικά μεγαλύτερη, ενώ και η κίνηση από κινητές συσκευές αυξάνεται με ρυθμό πάνω από 20% το χρόνο.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό να αναφέρουμε ότι ένα website από μόνο τoυ, παρ’ ότι εξασφαλίζει την παρουσία της επιχείρησης στο internet, δεν είναι αρκετό. Στόχος θα πρέπει να είναι προσεγγίσουμε τους κατάλληλους επισκέπτες που θα είναι οι μελλοντικοί πελάτες της επιχείρησης και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της στοχευμένης online προβολής. Πιο συγκεκριμένα, αυτή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων:
Τοπικές μηχανές αναζήτησης
Οι τοπικές μηχανές αναζήτησης επιχειρήσεων και επαγγελματιών, όπως το vrisko.gr, αποτελούν πολύ σημαντικό εργαλείο για όσους αναζητούν πληροφορίες για την πραγματοποίηση των αγορών τους και αυτό τις καθιστά εξαιρετική επιλογή για την προβολή μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε πιθανούς πελάτες τους, που βρίσκονται ένα βήμα πριν την απόφαση αγοράς.
Χαρακτηριστικά: Στόχευση επαγγελματικής κατηγορίας, Τοπική στόχευση, Fix ετήσιο κόστος
Διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης και σε websites τρίτων
Αδιαμφισβήτητο εργαλείο προβολής σε πιθανούς πελάτες τη στιγμή που αναζητούν υπηρεσίες και προϊόντα ή που περιηγούνται σε σχετικές θεματικά με το αντικείμενο της επιχείρησης τοπικές ή μη ιστοσελίδες. Η διαφήμιση Google Ad Words δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να διαφημιστούν σε σχετικές με το αντικείμενό τους λέξεις – αναζητήσεις (Search Engine Advertising) ή να διαφημιστούν σε ιστοσελίδες τρίτων μέσω του δικτύου της Google με κείμενο και εικόνα (DisplayAdvertising).
Χαρακτηριστικά: Μεγάλος όγκος αναζητήσεων, Στόχευση λέξεων-κλειδιών, Κόστος ανά click
Κοινωνικά δίκτυα
Η δημιουργία σελίδας στο Facebook, το οποίο είναι το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, η διαρκής παρακολούθηση και ανανέωσή της με τακτικά posts και η στοχευμένη διαφήμιση, μπορούν να επιτύχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα για μία μικρομεσαία επιχείρηση.
Χαρακτηριστικά: Τοπική στόχευση, Στόχευση με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών
Διαφήμιση στις τοπικές ιστοσελίδες
Ιστοσελίδες που έχουν επισκέψεις σχεδόν αποκλειστικά από το τοπικό κοινό, αποτελούν μια αξιόπιστη επιλογή για προβολή μέσω banners ή όποιας άλλης διαθέσιμης λύσης. Συχνά τέτοιες ιστοσελίδες, όπως το e-ptolemeos.gr, κυριαρχούν στις προτιμήσεις του τοπικού πληθυσμού!
Χαρακτηριστικά: Τοπική στόχευση, Συσχέτιση με το brand του μέσου
Χρειάζεται μία επιχείρηση να επενδύσει πολλά χρήματα για μία επιτυχημένη online προβολή;
Όχι, μία επιχείρηση δεν χρειάζεται να επενδύσει πολλά χρήματα για μία επιτυχημένη online προβολή. Στο internet, τα αποτελέσματα κάθε καμπάνιας προβολής είναι μετρήσιμα και μία επιχείρηση μπορεί να δαπανήσει μόνο το ποσό που απαιτείται για ένα θετικό τελικό αποτέλεσμα.
Μπορεί μια επιχείρηση να αναλάβει μόνη της την online προβολή της; Σε ποιους πρέπει να απευθυνθεί;
Ένας επαγγελματίας/επιχειρηματίας μπορεί να αναλάβει εν μέρει και μόνος του την onlineπροβολή του με την κατάλληλη εκπαίδευση και καθοδήγηση, αλλά πρόκειται για μια επιλογή με ρίσκο, καθώς η πολυπλοκότητα των online εργαλείων είναι μεγάλη. Η ενδεδειγμένη λύση για να εξασφαλίσει την καλύτερη απόδοση των χρημάτων που θα διαθέσει για την προβολή του, είναι να απευθυνθεί στους ειδικούς. Για την επιλογή των συνεργατών του, καλό θα ήταν να βασιστεί στην εμπειρία τους στο αντικείμενο και στις συστάσεις που έχει γι’ αυτούς.
Εσείς, μπορείτε να βοηθήσετε;
Πάνω από 10.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε όλη την Ελλάδα μέχρι σήμερα εμπιστεύονται σε εμάς την προβολή της επιχείρησής τους καθώς παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις προβολής που καλύπτουν πλήρως και κυρίως αποδοτικά τις ανάγκες μίας μικρομεσαίας επιχείρησης και ενός επαγγελματία,σε κάθε διαθέσιμο μέσο, τόσο σε αποκλειστικά τοπικό επίπεδο (π.χ. πόλη της Πτολεμαΐδας) όσο και σε επίπεδο περιφέρειας ή και πανελλαδικά. Το ολοκληρωμένο αυτό πακέτο λύσεων περιλαμβάνει τη δημιουργία mobile friendly website, τη διαφήμιση στο vrisko, τη διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης και την παρουσία ή/και διαφήμιση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμα και σε έντυπους τοπικούς καταλόγους αφού αναμφισβήτητα υπάρχουν ακόμα οι φανατικοί του είδους. Έτσι, ο επαγγελματίας ή η επιχείρηση έχοντας μόνο ένα κεντρικό σημείο επαφής και αναφοράς που εμπιστεύεται για όλα τα κανάλια προβολής, εξασφαλίζει μέσω του συνεργάτη μας την καθοδήγηση για τη μετάβασή του στην ψηφιακή ‘αρένα’.
Βασίλης Πάτρας, Διευθυντής Ψηφιακών Υπηρεσιών Vrisko.gr
*σύμφωνα με τη μέθοδο στόχευσης VriskoLocal