- Η βιαστική και “ύπουλη” διευθέτηση του ζητήματος της Ακρινής, με την κατά νόμο ακύρωση της μετεγκατάστασης είναι κάτι που δεν άρεσε σε κανέναν μας. Όμως το υπουργείο Ενέργειας έκρινε ότι δεν γινόταν να συνεχίζει να παίρνει το ρίσκο και να αφήνει το θέμα ανοιχτό. Όχι μόνο για την Ακρινή. Αλλά και για άλλα χωριά, τα οποία πλέον βρίσκονται σε μικρότερη απόσταση από τα ορυχεία, σε σχέση με την Ακρινή. Συνεπώς το κλείσιμο της υπόθεσης δεν επιτρέπει να δημιουργηθούν τετελεσμένα, και προφανώς δεν επιτρέπει την έγερση αξιώσεων για περαιτέρω μετεγκαταστάσεις από αλλά χωριά που γειτονιά ζουν με ορυχεία, στο μέλλον.
- Γιατί δεν έφτιαξαν τόσα χρόνια τους δρόμους από Πολύφυτο ή Ρύμνιο; Αυτή είναι η μεγάλη απορία, όλων όσων δικαίως διαμαρτύρονται για την ταλαιπωρία που υφίστανται από το κλείσιμο της γέφυρας των Σερβίων. Δυστυχώς κανείς δεν το έθεσε κανείς όσο έντονα έπρεπε, επί πολλά χρόνια. Αλλά έτσι είναι. Πρέπει να έρθει το κακό για να κάνουμε τα αυτονόητα.
- Έτσι και η περιφερειακή αρχή. Τώρα που ήρθαν τα δύσκολα, και ο κόσμος φωνάζει, ζητάει από την Κυβέρνηση να επιδιορθώσει τη γέφυρα και το δρόμο για το Τριγωνικό. Και καλά κάνει. Μόνο που αυτά ήταν δική της δουλειά. Της σημερινής περιφέρειας, και των προκατόχων της.
- Κάπου άκουσα σαν δικαιολογία, ότι ο δρόμος που περνάει από το Πολύφυτο είναι ιδιοκτησίας της ΔΕΗ και άρα δεν μπορούσε να κάνει τίποτα η Περιφέρεια. Λάθος. Η τοπική κοινωνία, χρησιμοποιούσε, χρησιμοποιεί και θα χρησιμοποιεί δρόμους και υποδομές της ΔΕΗ. Μάλιστα η Περιφέρεια έχει άριστη σχέση και συνεργασία με τη ΔΕΗ σε αυτό το επίπεδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η παλιά εθνική οδός Πτολεμαΐδας Κοζάνης η οποία συνεχώς εκτρέπεται μετά από συνεννόηση των δύο φορέων. Αν είχε ζητηθεί από τη ΔΕΗ τόσα χρόνια, ακόμα και να κατασκευάσει (ή να επισκευάσει το δρόμο) δεν νομίζω η ΔΕΗ να έλεγε όχι!
- Πάντως, το ζουμί είναι πως η γέφυρα είναι επικίνδυνη. Έπρεπε να κλείσει, κάποιοι όμως ακόμα και σήμερα υποστηρίζουν ότι πρέπει να λειτουργήσει. Για να επικρατήσει η κοινή λογική, “βοήθησε” το δυστύχημα των Τεμπών, και το ότι θα μπορούσε να συμβεί μια αντίστοιχη τραγωδία, αν δεν συντηρούσαμε τη γέφυρα.
- Με αυτά και με εκείνα, αλλάζουν πολλές συνήθειες λόγω του κλεισίματος της γέφυρας για τους Δυτικομακεδόνες. Πλέον θα πηγαίνουμε στην Αθήνα μέσω Βέροιας, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του Ε65. Η παραδοσιακή διαδρομή από τον Σαρανταπόρο (που ταξίδεψε γενιές και γενιές), θα χαθεί στο πέρασμα του χρόνου. θα γίνει σαν τον Καραβόμυλο (ή τον “Λεβέντη”), που κάποτε σταματούσαμε για φαγητό, τώρα δεν τον θυμάται κανείς.
- Συνθήματα και πανό, έχουν αναρτηθεί σε αρκετά σημεία, εναντίον της ιδιωτικοποίησης των ΔΕΥΑ. Αν και δε ξέρουμε καμία ΔΕΥΑ να πωλείται. Αν και το επίμαχο νομοσχέδιο δεν πραγματεύεται τέτοιο πράγμα. Δεν ξέρω άλλωστε, αν θα μπορούσε καν. Με αφορμή αυτό, θα μπορούσε να ξεκινήσει μια συζήτηση για το πόσο καλοί ιδιοκτήτες των ΔΕΥΑ είναι οι Δήμοι. το πόσο καλά διοικούνται και λειτουργούν εσωτερικά οι επιχειρήσεις αυτές, το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχουν στους καταναλωτές, το πως φέρονται στο περιβάλλον, και φυσικά το μέγεθος των οφειλών τους προς τη ΔΕΗ τους προμηθευτές και τους υπαλλήλους. Αλήθεια, είμαστε ευχαριστημένοι σε όλα τα παραπάνω από τις ΔΕΥΑ της περιοχής μας; Ή να βάλουμε κι εμείς κανένα πανώ με συνθήματα;