Την έβδομη θέση στην γενική κατάταξη ανάμεσα σε 48 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο κατέκτησε η ομάδα “Tyφoon Motoracing”, του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής Κοζάνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στον διεθνή διαγωνισμό “MotoStudent 2018”, που πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία.
Η ομάδα των φοιτητών, που αριθμεί 22 μέλη, σχεδίασε μελέτησε και κατασκεύασε τη «Χίμαιρα», το αγωνιστικό δίκυκλο 250 cc, τύπου Moto GP-3 που αποτελεί εξέλιξη, αλλά με σημαντικές κατασκευαστικές καινοτομίες, του προγενέστερου μοντέλου Τyφ-One, αφήνοντας πίσω της ομάδες από μεγάλα πολυτεχνεία και τεχνολογικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, που εξαιτίας της βιομηχανικής παραγωγής των χωρών τους, διαθέτουν ισχυρή παράδοση στην έρευνα, τον σχεδιασμό και την κατασκευή μοτοσικλέτας.
«Οι κριτές και διάφοροι ειδικοί που συμμετείχαν ως αξιολογητές και που προέρχονται από από μεγάλους κατασκευαστικούς οίκους, έδειξαν εντυπωσιασμένοι από τη “Χίμαιρα”, τους κέρδισαν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κατασκευαστικές καινοτομίες της μοτοσικλέτας και μας ζήτησαν τα εγχειρίδια κατασκευής για την βιβλιοθήκη τους» ανέφερε ο Δημήτρης Γιαγκόπουλος επίκουρος καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών «κι όπως καταλαβαίνετε αυτό είναι πολύ τιμητικό για την προσπάθεια και το τελικό αποτέλεσμα της ομάδας» υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο Δημήτρης Γιαγκόπουλος, που υποστηρίζει επιστημονικά την προσπάθεια τής ομάδας “Tyφoon Motoracing” από την ίδρυση της.
Η ελληνική φοιτητική ομάδα ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο των νικητών, ξεπερνώντας μεγάλες ομάδες και Πολυτεχνεία όπως του Τορίνο και της Μπολόνια που υποστηρίζονται γενναία από την εγχώρια βιομηχανία Ducati και αφήνοντας πίσω χώρες με ισχυρή παράδοση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στο μηχανολογικό και μελετητικό σκέλος του διαγωνισμού η Ελληνική ομάδα με τη «Χίμαιρα» κατέκτησε την πρώτη θέση και έλαβε δύο από τα τρία πρώτα βραβεία του διαγωνισμού. Πήρε το πρώτο βραβείο για τον σχεδιασμό και την ανάλυση της κατασκευής (“Best Design”) και το πρώτο βραβείο της Καινοτομίας (“Best Innovation”).
Η κατασκευή της κάθε ομάδας υπόκειται σε αυστηρούς ελέγχους επαγγελματικού επιπέδου, βαθμολογείται ανάλογα, ενώ το «Moto GP-3» αξιολογείται και σε διάφορα αγωνίσματα όπως η επιτάχυνση, breaking test κλπ, συλλέγοντας βαθμούς, με στόχο μία υψηλή θέση στη γενική κατάταξη. Από τις 45 ομάδες μόλις οι 34 κατάφεραν να ολοκληρώσουν με επιτυχία τα τεστ.
Οι επιδόσεις της ομάδας Tyφoon Motoracing με τη “Χίμαιρα” ήταν: πρώτη θέση στην τελική κατάταξη στην επιτάχυνση και 6η θέση στη δοκιμή πέδησης ενώ στις δοκιμές που αφορούν την αφαίρεση και επανατοποθέτηση του μπροστινού τροχού και του μπροστινού fairing (μούρη και καρίνα) η ομάδα κατάκτησε την πρώτη θέση με χρόνο μόλις 27 δευτερόλεπτα!
Συνολικά, η φοιτητική ομάδα των Μηχανολόγων της Κοζάνης με τους βαθμούς που συγκέντρωσε, χωρίς τον αγώνα στην αγωνιστική πίστα, βρέθηκε στην 5η θέση της τελικής κατάταξης των δυναμικών αγωνισμάτων, ανάμεσα σε 34 ομάδες! Στην αγωνιστική πίστα η Χίμαιρα ήταν στην 15η θέση της γραμμής εκκίνησης και με αναβάτη τον Σπυρίδωνα Παπαγεωργίου τερμάτισε στην 12η θέση.
«Η έβδομη θέση στην γενική κατάταξη της βαθμολογίας ανάμεσα σε 34 ομάδες από όλο τον κόσμο είναι για μας μια μεγάλη νίκη, απέναντι σε όλα τα εμπόδια που συναντήσαμε τα τελευταία δύο χρόνια» δήλωσε όλα χαρά ο αρχηγός της ομάδας Ευθύμιος Παππάς.
Μας αποκάλυψε μάλιστα και μια κακιά στιγμή στον αγώνα που θα μπορούσε να στοιχίσει την συμμετοχή της “Χίμαιρας” την τελευταία μέρα στην αγωνιστική πίστα. Την παραμονή του αγώνα και κατά την ολοκλήρωση των αγωνιστικών τεστ, από πτώση της μηχανής υπήρξε σοβαρή ζημιά στα μηχανικά μέρη της μοτοσυκλέτας. Ο Ευθύμης Παππάς περιγράφει τα ανάμεικτα συναισθήματα που κυριαρχούσαν στην ομάδα απέραντη χαρα από την επιτυχία με τις δύο πρωτιές και άγχος, αγωνία για την επόμενη μέρα εάν θα μπορέσει η μηχανή να κατεβει στον αγώνα. «Φύγαμε από την αίθουσα των τελετών με τα κύπελλα και τους επαίνους στα χέρια και αντί για το ξενοδοχείο πήγαμε κατευθυνθήκαμε στα πιτς της ομάδας και πιάσαμε αμέσως δουλειά. Χρειάστηκε να εργαστούμε όλη την νύκτα για να αποκαταστήσουμε το πρόβλημα» σημείωσε.
Η ανταμοιβή και η ανακούφιση για την δουλειά της ομάδας ήρθε όταν οι ελεγκτές της διοργάνωσης, αφού πέρασαν από …κόσκινο τις εργασίες επισκευής και έκριναν ότι δεν εγείρονται θέματα ασφάλειας, άναψαν το πράσινο φως για την συμμετοχή της μηχανής στην πίστα. «Αυτή ήταν η μεγαλύτερη δοκιμασία για την συνοχή της ομάδα μας» υπογραμμίζει ο αρχηγός της ομάδας «που κάτω από ακραίες συνθήκες και ασφυκτικής πίεσης χρόνου συνεργάστηκε αρμονικά φέρνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα».
Όλα τα δομικά μέρη της μοτοσικλέτας σχεδιάστηκαν, μελετήθηκαν από την ομάδα και κατασκευάστηκαν σε επιχειρήσεις και μηχανουργεία της δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλονίκης, οι οποίες έγιναν χορηγοί υποστήριξης της αγωνιστικής προσπάθειας.
Η ομάδα Τyφοοn MotoRacing, ιδρύθηκε το 2014 από φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια και σήμερα, αποτελείται από 22 προπτυχιακούς φοιτητές που φιλοδοξούν ως αυριανοί μηχανικοί να πρωταγωνιστήσουν στην επιστήμη τους.
Τα ονόματα που έδωσαν οι φοιτητές στις δημιουργίες τους τα εμπνεύστηκαν από την Ελληνική Μυθολογία: Η «Χίμαιρα» ήταν κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας και αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι.
Το MotoStudent διοργανώνεται από την MEF (Moto Engineering Foundation) κάθε δύο χρόνια στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας και συμμετέχουν πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο, με στόχο το «Moto GP-3» που έχουν σχεδιάσει, να ικανοποιεί τις τεχνολογικές απαιτήσεις που ορίζονται από τον διαγωνισμό και οι φοιτητικές ομάδες που συμμετέχουν να δοκιμάσουν τις δεξιότητές τους ως μελλοντικοί μηχανικοί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ