To 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Κοζάνης (Πτολεμαΐδας), στην προσπάθεια του να συμβάλλει καταλυτικά στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης, στη βελτιστοποίηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, στην ανταπόκριση του στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, στη διασφάλιση για όλους τους μαθητές της ισότιμης πρόσβασης στην κοινωνία της Γνώσης, υλοποίησε και ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS+ 2021 Δράση ΚΑ1 ’’Κινητικότητα Εκπαιδευομένων και Προσωπικού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης’’ στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, με τίτλο: “Αμπελουργία Ακριβείας: Από τα δεδομένα του αμπελώνα σε μια λύση για βιώσιμη παραγωγή, ελαχιστοποιώντας τον αντίκτυπο στους φυσικούς πόρους”. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετείχαν 12 μαθητές του τομέα Γεωπονίας και δύο συνοδοί καθηγητές από 27/4/2022 έως 12/05/2022.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές, εκπαιδεύτηκαν στην διαδικασία παραγωγής άριστης ποιότητας εμφιαλωμένων οίνων με τη χρήση της ψηφιακής γεωργίας (γεωργία ακριβείας) στους αμπελώνες και στα οινοποιεία της περιοχής Setubal καθώς επίσης και στην εξειδικευμένη χρήση και παραγωγή κοκτέιλ με συνδυασμούς ποικιλιών και γεύσεων.
Επιδίωξη του προγράμματος ήταν η ικανοποίηση της ανάγκης για απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων των μαθητών στη «Γεωργία Ακριβείας στην αμπελουργία και την οινοποίηση», η προώθηση της οικολογικής συνείδησης των συμμετεχόντων και η αναφορά σε δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος και μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.
Οι εκπαιδευόμενοι ήρθαν σε επαφή, γνωριμία, με την πιο σύγχρονη τεχνολογία παραγωγής κρασιού, με πληροφοριακά συστήματα καταγραφής και προγράμματα λογισμικού που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων και την ανάπτυξη αντιστοίχων βάσεων για την αποθήκευση γεωχωρικών και περιγραφικών στοιχείων, με διάφορα είδη μετεωρολογικών σταθμών, είδη θερμομέτρων και αισθητήρων που χρησιμοποιούνται στους ψηφιακούς αμπελώνες. Παρουσιάστηκε επίσης η λειτουργία μιας πλήρως αυτοματοποιημένης ρομποτικής γραμμής εμφιάλωσης και έγινε κατανοητό πλήρως γιατί η χρήση νέων τεχνολογιών (γεωργία ακριβείας) είναι ο βασικός λόγος για την παραγωγή κρασιών υψηλής ποιότητας.
Οι μαθητές, συμμετείχαν σε τεχνικές και επαγγελματικές επισκέψεις σε εταιρείες και τεχνολογικά μουσεία στην περιοχή της Λισαβόνας, επισκέφθηκαν εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα όπου ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας καθώς και τα διάφορα εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράμματά τους.
Πραγματοποίησαν δραστηριότητες πολιτιστικού περιεχομένου με επισκέψεις σε μουσεία, χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος σε σημαντικά αξιοθέατα. Ανέπτυξαν διαπροσωπικές σχέσεις με καθηγητές και στελέχη επιχειρήσεων του εξωτερικού, με μαθητές εκπαιδευομένους άλλων ευρωπαϊκών χωρών από αντίστοιχες δράσεις, βελτίωσαν τις γλωσσικές τους δεξιότητες στα αγγλικά προήγαγαν την κριτική τους σκέψη, ανέλαβαν πρωτοβουλίες και γενικότερα εμπλούτισαν τις γνώσεις τους βοηθώντας στη διαδικασία σύνδεσης και μετάβασης από την αρχική εκπαίδευση και κατάρτιση στην αγορά εργασίας.