Έλαβε τέλος η αγωνία των μαθητών με την ανακοίνωση των βάσεων. Αρκετές οι ανατροπές για πολλά παιδιά, θετικές και αρνητικές.
Ζητήσαμε από τον κ. Στέλιο Νικολαΐδη, από το φροντιστήριο «Θαλής» (Ιάκωβος Μαυρόπουλος – Στέλιος Νικολαΐδης) στην Πτολεμαΐδα, να μας σχολιάσει τις διακυμάνσεις των βάσεων σε όλα τα επιστημονικά πεδία.
Σύμφωνα με τον κ. Νικολαΐδη, υπήρξαν αρκετές εκπλήξεις και κάποιες αρχικές εκτιμήσεις διαψεύστηκαν.
Στο 1ο Πεδίο (Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών) αναμενόταν ότι θα υπάρξει σημαντική άνοδος των βάσεων, τελικά όμως στις σχολές της μεσαίας κλίμακας παρατηρήθηκε πτώση.
Στο 2ο Πεδίο (Τεχνολογικών και Θετικών Σπουδών) παρατηρήθηκε σταθερή άνοδος σε όλες τις σχολές.
Στο 3ο Πεδίο (Σπουδών Υγείας και Ζωής) ενώ οι εκτιμήσεις ήθελαν πτώση των βάσεων στις ιατρικές σχολές, παρ’ όλα αυτά σημειώθηκε άνοδος. Το παράδοξο, τρόπον τινά, είναι το γεγονός ότι στο ίδιο πεδίο, στις χαμηλόβαθμες σχολές (10.000 μόρια) παρουσιάστηκε πτώση των βάσεων.
Στο 4ο Πεδίο (Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) υπήρξε μεγάλη άνοδος στις υψηλόβαθμες σχολές, σε αυτές που αποτελούν τις πρώτες επιλογές των μαθητών. Αυτή η άνοδος δεν ήταν αναμενόμενη σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις.
Σε γενικές γραμμές, όπως ανέφερε στον «Π» ο κ. Στέλιος Νικολαΐδης, στα παιδαγωγικά υπήρξε άνοδος των βάσεων, στις ιατρικές σχολές και σε σχολές του 4ου Πεδίου. Στις Αστυνομικές Σχολές, αν και υπήρξε άνοδος στις σχολές των Αξιωματικών, στις σχολές Αστυφυλάκων υπήρξε πτώση των βάσεων.
Η μεγαλύτερη έκπληξη σημειώθηκε στην Ευελπίδων -Όπλα με πτώση της τάξης των 1.805 μορίων και στη Ναυτικών Δοκίμων Μάχιμοι με πτώση 1.781 μορίων. Επίσης, παρουσιάστηκαν μεγάλα κενά, λόγω ΕΒΕ, σε καθηγητικές σχολές, όπως είναι των Μαθηματικών και Φυσικής σε όλες τις πόλεις, με αποκορύφωμα τα Ιωάννινα.
Να σημειωθεί ότι υπήρξε σχολή, αυτή της Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο, όπου πέρασε μόνο ένας μαθητής.
Αυτή η χρονιά, κατά τον κ. Νικολαΐδη, ήταν η πιο δύσκολη που έχει συναντήσει όλα τα χρόνια της διδακτικής του εμπειρίας, τόσο για τους καθηγητές όσο και για τους μαθητές. Η «φουρνιά» αυτή των μαθητών αντιμετώπισε τις συνέπειες των μέτρων που είχαν υιοθετηθεί για την πανδημία του κορωνοϊού.
Η τηλεκπαίδευση ειδικά στην τότε Α’ Λυκείου, όπως αποδείχθηκε, μπορεί ναι μεν να ήταν μία λύση για να μην χάσουν οι μαθητές την επαφή τους με το σχολείο, έστω και διαδικτυακά, δεν ήταν όμως ιδανική γι’ αυτούς. Τα παιδιά έμαθαν μπροστά σε μία οθόνη, ξέχασαν να γράφουν γιατί δεν υπήρχε η συνέχεια και η συνέπεια του σχολείου, καθώς επίσης δεν έμαθαν τρόπους οργανωμένου και με πρόγραμμα διαβάσματος. Επιπρόσθετα, δεν μπήκαν για αρκετό διάστημα στη διαδικασία συμμετοχής σε γραπτές εξετάσεις και η πρώτη ουσιαστική τους επαφή έγινε στις ενδοσχολικές και στις Πανελλήνιες. Κι αυτό το φαινόμενο δεν περιορίζεται μόνο σε τοπικό επίπεδο, αλλά και σε πανελλαδική κλίμακα.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν να χρειαστούν επιπλέον ώρες μαθημάτων στο φροντιστήριο, για να μπορέσουν να καλύψουν τα κενά τους, αλλά και να κάνουν τις επαναλήψεις τους, ενώ τους δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι μπορούν εύκολα να γράψουν καλά και να εξασφαλίσουν την εισαγωγή τους στις σχολές που επιθυμούν.
Την ίδια εντύπωση είχαν αρκετά παιδιά και κατά την διάρκεια των πανελληνίων, εκτιμώντας ότι έχουν γράψει καλύτερα, ενώ με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων διαπίστωσαν ότι έπεσαν έξω και σημείωσαν χαμηλότερες επιδόσεις. Αυτό που κάνει εντύπωση, σύμφωνα με τον κ. Νικολαΐδη, είναι ότι στο μοναδικό μάθημα στο οποίο εκτίμησαν σωστά και πιο κοντά στους βαθμούς που έγραψαν είναι αυτό της Έκθεσης, παρά το γεγονός ότι είναι το μόνο μάθημα στο οποίο δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλής εκτίμηση λόγω της φύσης του.
Τέλος, αν και οι καθηγητές του φροντιστηρίου «Θαλής» διατήρησαν συγκρατημένο επίπεδο στις εκτιμήσεις τους για τις επιτυχίες των μαθητών τους, τα αποτελέσματα τελικά έδειξαν ότι οι μαθητές είχαν καλύτερες επιδόσεις από ότι ανέμεναν, επιβραβεύοντας έτσι τις προσπάθειες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων .
Εμείς να δώσουμε τα συγχαρητήριά μας στους μαθητές που εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την ευχή να συνεχίσουν το ίδιο καλά και στις σπουδές τους.