Ανυπόγραφη επιστολή διαμαρτυρίας γονέων για τους νεοεισαχθέντες στο Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας, είδε το φως της δημοσιότητας, στην οποία γίνεται λόγος για «πρωτοφανή μείωση των νεοεισαχθέντων παιδιών», με βολές, ωστόσο, προς την «Σχολική Επιτροπή Β΄ βθμιας εκπαίδευσης».
Η επιστολή, αναφέρει πως τα τελευταία 4 τουλάχιστον χρόνια το Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας υποδέχεται στην α΄ γυμνασίου από 36 έως 40 μαθητές και εφέτος εγκρίθηκαν 32, μοιρασμένα σε δύο τμήματα.
Τι ισχύει όμως; Η Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (σ.σ. σχολικές επιτροπές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει ο δήμος Εορδαίας), δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη, ούτε και έχει ουδεμία δραστηριότητα αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών στο σχολείο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής: Το σχολείο προτείνει τον αριθμό των μαθητών που μπορεί να φιλοξενήσει για τη νέα χρονιά, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εισηγείται και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δ. Μακεδονίας αποφασίζει για τον αριθμό των τμημάτων.
Στην προκειμένη περίπτωση, στα μουσικά σχολεία όλης της Ελλάδας, άρα και της Πτολεμαΐδας, ο ανώτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 24 μαθητές, ενώ το κάθε σχολείο παίρνει τον ανάλογο αριθμό μαθητών ανάλογα τις χωρητικότητες του, ομοίως και στην Πτολεμαΐδα. Βάση της χωρητικότητας του σχολείου η Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης εισηγείται, κάτι που έγινε πέρυσι και φέτος, για δύο τμήματα στο σχολείο, όπως και έγινε. Η εισήγηση της Διεύθυνσης ήταν τόσο για το μουσικό της Πτολεμαΐδας, όσο και για της Σιάτιστας (στο πλαίσιο ισοκατανομής), για 32 νεοεισαχθέντες μαθητές.
Ωστόσο, το σχολείο της Πτολεμαΐδας, παρά την εισήγηση των 32 μαθητών, είχε λάβει τελικά απόφαση και λειτούργησε με 41 μαθητές για τη χρονιά που μας πέρασε, αναφέρει το ρεπορτάζ από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τονίζοντας ότι «χρέος μας είναι να λειτουργούμε με το ίδιο ενδιαφέρον για όλα τα σχολεία».
Το ουσιαστικό θέμα, ωστόσο, πέραν της επιστολής που καταφέρεται κατά της Σχολικής Επιτροπής (χωρίς ξαναλέμε να έχει αρμοδιότητα), είναι , ότι το ενδιαφέρον των μαθητών για φοίτηση στο Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας, είναι μεγάλο, καθώς δέχονται κάθε χρόνο αιτήσεις και από την Εορδαία και από την Κοζάνη, κάτι για το οποίο θα μπορούσε να υπάρξει μέριμνα από τους αρμόδιους φορείς.
Η επιστολή αναφέρει:
«Ως γνωστό σε όλους, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση εκτός από υποχρεωτική είναι και απαραίτητη. Η Σχολική επιτροπή Β’ βάθμιας εκπαίδευσης έχει υπό την εποπτεία της την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων που εδρεύουν στα όρια της. Κάθε σχολική μονάδα είναι χρήσιμη και χαρισματική ως προς την διαπεδαγώγιση, την εκπαίδευση και την ανάπτυξη του μορφωτικού επιπέδου των μελλοντικών γενεών ενός λαού.
Πόσο μάλλον τα Καλλιτεχνικά και τα Μουσικά Γυμνάσια τα οποία επιπλέον προάγουν τον πολιτισμό και την εξωστρέφεια. Ένα από αυτά με ιδιαίτερες διακρίσεις, πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και υψηλού επιπέδου δράσεις, είναι το Μουσικό Σχολείο Εορδαίας το οποίο τιμούν μαθητές απο περιοχές της Κοζάνης και Πτολεμαΐδας.
Κάθε χρόνο επί σειρά ετών, τουλάχιστον τα 4 τελευταία, υποδέχεται στα 2 του τμήματα της Α’ Γυμνασίου από 36 έως 40 νέους μαθητές. Φέτος, προς έκπληξη πολλών γονέων, δεδομένου ότι οι ενδιαφερόμενοι μαθητές ήταν διπλάσιοι σε αριθμό, αποφάσισε η Σχολική Επιτροπή να εισάγει “ακόμη” λιγότερα παιδιά και πιο συγκεκριμένα μόλις 32.
Οπως ήταν αναμενόμενο έχει δημιουργηθεί αναστάτωση σε παιδιά και γονείς από Κοζάνη και Πτολεμαΐδα το γεγονός μείωσης παιδιών από 2 ήδη υφιστάμενα τμήματα. Αντί λοιπόν για την εισαγωγή 18 ή 20 παιδιών σε κάθε υφιστάμενο τμήμα όπως τα προηγούμενα χρόνια, πάρθηκε προ ημερών η απόφαση απο την σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Εορδαίας να τα υποστελεχώσει απο 16 παιδιά στο κάθε τμήμα.
Φλέγοντα ερωτήματα προκύπτουν προς την Σχολική Επιτροπή Β’ βάθμιας εκπαίδευσης για την πρωτοφανή μείωση των νεοεισαχθέντων παιδιών, δεδομένου ότι ΔΕΝ απαιτείται τρίτο τμήμα που συνεπάγεται με αύξηση κονδυλίων. Αν μη τι άλλο, ακόμη και το θέμα του οικονομικού δεν θα ήταν θεμιτό προς συζήτηση όταν μιλάμε για σχολικές μονάδες που προάγουν τον πολιτισμό, διότι θα πρέπει να ενισχύονται και όχι να υποβαθμίζονται σε μια χώρα που διαχρονικά έχει διδάξει με τον πολιτισμό της. Τι προτίθεται η Σχολική επιτροπή να πράξει την ερχόμενη εβδομάδα;»