Αρχική > Τοπική Επικαιρότητα > Κοινωνία > Που χρονοτριβεί η σύνδεση του Κάθετου άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας – Απάντηση του Υπουργείου σε ερώτηση του Γ. Αντωνιάδη

Που χρονοτριβεί η σύνδεση του Κάθετου άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας – Απάντηση του Υπουργείου σε ερώτηση του Γ. Αντωνιάδη

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Στο μεγάλο οικονομικό κόστος φαίνεται πως χρονοτριβούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης της μελέτης του κάθετου άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας, ενώ η μη δέσμευση κονδυλίων για το έργο καθυστερεί περεταίρω την ολοκλήρωσή του, όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή Φλώρινας Γιάννη Αντωνιάδη.

Από τους 20 νομούς που αγκαλιάζουν την Εγνατία οδό, μόνο τρεις δεν έχουν κάθετη κάλυψη, ο ένας εξ αυτών είναι ο Νομός Φλώρινας. Το κόστος της μελέτης για τον κάθετο άξονα καλύπτεται με ιδίους πόρους της Περιφέρειας και μέχρι στιγμής δεν έχουν βρεθεί τα κονδύλια για την ολοκλήρωση του έργου, με συνέπεια να ρωτάει ο βουλευτής Φλώρινας Γιάννης Αντωνιάδης το αρμόδιο Υπουργείο: Που βρίσκεται το θέμα της ολοκλήρωσης της μελέτης του κάθετου άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας και πότε πρόκειται να τελειώσει και αν έχουν δεσμευθεί κονδύλια από το ΕΣΠΑ για την υλοποίηση του έργου.

 

Η απάντηση του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη

Ο κ. Σπίρτζης προώθησε σχετικά έγγραφα της Εγνατίας Οδού, όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων:

  • «Πτολεμαΐδα – Ξινό νερό», μήκους 31 χλμ. Προβλέπεται να γίνει βελτίωση της υφιστάμενης οδού. Η Εγνατία ανέθεσε την προωθημένη αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας, η οποία είναι υπό επισκόπηση και αναμένεται η έγκρισή της. Η λύση βελτίωσης των 31 χλμ της υφιστάμενης Εθνικής Οδού εξυπηρετεί οικισμούς με μεγάλο πληθυσμό (Φιλώτας, Αμύνταιο, Περδίκας) και περιοχές με τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις της ΔΕΗ. Οι προεκτιμώμενες αμοιβές για τις μελέτες του τμήματος υπολογίζονται στα 8.500.000 ευρώ και για την μελετητική ωρίμαση του έργου υπό τις παρούσες συνθήκες θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα πέραν του 1.5 έτους, εφόσον εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση. Με την ολοκλήρωση των μελετών θα υπάρχει η δυνατότητα να προκηρυχθεί ανοιχτός διαγωνισμός για την κατασκευή, υπό τον όρο ότι η δαπάνη υλοποίησης θα ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
  • «Ξινό Νερό Αμμοχώρι», μήκους 14.8 χλμ. Τα πρώτα 11,7 χλμ αφορούν σε νέα χάραξη, ενώ τα υπόλοιπα 3,1 χλμ σε αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Για τη νέα χάραξη, προβλέπεται κατασκευή μιας μεγάλης γέφυρας, μήκους 430 μ. δια τη διέλευση άνωθεν της τεχνικής λίμνης Βεύης. Έχει εγκριθεί χρηματοδότηση 1.2 εκ. ευρώ προ ΦΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος 4ο ΕΑΠ Δ. Μακεδονίας 2012-2016 για την ΠΕ Φλώρινας με δικαιούχο της Εγνατία οδό. Οι προεκτιμώμενες αμοιβές για την εκπόνηση του συνόλου των μελετών υπολογίζονται στα 3.220.000 ευρώ προ ΦΠΑ. Η πρόοδος των μελετών: Εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν τα τοπογραφικά, προωθήθηκε η αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας και εγκρίθηκε, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την ανάθεση της ΜΠΕ, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τις μελέτες οδοποιίας, υδραυλικών και σήμανσης και εντός του 10/2018 θα προκηρυχθούν οι γεωερευνητικές εργασίες. Εκκρεμεί η ανάθεση μελέτης Η/Μ, που είναι ήσσονος σημασίας και μπορεί να ανατεθεί μετά την οριστικοποίηση της μελέτης οδοποιίας καθώς και η ανάθεση της μελέτης κτηματολογίου. Εκτιμάται ότι το έργο θα είναι μελετητικά ώριμο εντός του 2019.
  • «Αμμοχώρι – Α/Κ Φλώρινας», μήκους 5.5 χλμ. Προβλέπεται να γίνει βελτίωση της υφιστάμενης οδού. Το εν λόγω τμήμα συνδέει το Αμμοχώρι με την πόλη της Φλώρινας και ο ήδη κατασκευασμένο τμήμα Φλώρινα- Νίκη. Οι προεκτιμώμενες αμοιβές για τις μελέτες ανέρχονται στα 1.5 εκ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα μειωθούν σημαντικά μετά τις εκπτώσεις. Για τη μελετητική ωρίμαση του έργου, υπό τις παρούσες συνθήκες, θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα πέραν του έτους.

Επίσης, το Τμήμα Κρατικού Προϋπολογισμού απάντησε πως τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι τα ακόλουθα:

  • Η μελέτη «Αναγνωριστική Μελέτη της ΕΟ Πτολεμαΐδας – Φλώρινας» προϋπολογισμού 1.533.192.60 ευρώ.
  • Το έργο «Επιχορήγηση Εγνατίας για το έργο Κάθετος άξονας 50 Εγνατίας Οδού «Κοζάνη-Φλώρινα Νίκη» Τμήμα Φλώρινα – Νίκη με προϋπολογισμό 54.449.699,13 ευρώ και πληρωμές έως σήμερα 51.859.453.19 ευρώ.
  • Το έργο Επιχορήγηση της Εγνατίας Οδός για το έργο Κάθετος άξονας 50 Εγνατίας Οδού Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη», τμήμα Φλώρινα – Νίκη με προϋπολογισμό 12.662.480.90 ευρώ και πληρωμές έως σήμερα 12.264.763.54 ευρώ.
  • Οι απαλλοτριώσεις Εγνατία οδός για το έργο κάθετος άξονας 50 Εγνατίας οδού Κοζάνη – Φλώρινα Νίκη τμήμα Φλώρινα νίκη με προϋπολογισμό 1.037.610.000 και πληρωμές έως σήμερα μηδενικές.

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr
kotzampasis

Συντάκτης: Βάσω Σάφη