Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2023 ο Πόλος Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Τ.Π.Ε. (ΠΕΚΤΠΕ) Πτολεμαΐδας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τον Δήμο Εορδαίας υλοποίησε τη δράση με τίτλο: “Μαθητές/τριες των Γυμνασίων του Δήμου Εορδαίας κατασκευάζουν και προγραμματίζουν αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα (ρομπότ) για τις έξυπνες και βιώσιμες μεταφορές του μέλλοντος“.
Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2023, καθημερινά από τη Δευτέρα 18/9/23 έως και την Παρασκευή 22/9/23, πραγματοποιήθηκαν συνολικά (6) έξι διδακτικές επισκέψεις με συμμετοχή 108 μαθητών/τριών και (8) οκτώ εκπαιδευτικών πληροφορικής του 1ου, 2ου, 3ου, 4ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας, του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας και του Γυμνασίου Περδίκκα του Δήμου Εορδαίας με φυσική παρουσία στις εγκαταστάσεις του ΠΕΚΤΠΕ Πτολεμαΐδας. Η εκπαιδευτική επίσκεψη περιλάμβανε παρουσίαση τεχνολογιών αιχμής για τις αυτόνομες (χωρίς οδηγό) μετακινήσεις οχημάτων σε αστικά περιβάλλοντα καθώς και εργασία σε ομάδες με στόχο τον προγραμματισμό αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων (ρομπότ) ικανών να αποφεύγουν εμπόδια, να ακινητοποιούνται για την αποφυγή σύγκρουσης με πεζούς ή με άλλα οχήματα καθώς και να κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές. https://pektpeptol.sites.sch.gr
Το απόγευμα της Τετάρτης 20 Σεπτεμβρίου 2023, οι εκπαιδευτικοί του ΠΕΚΤΠΕ Πτολεμαΐδας κα Πολυξένη Βασιλειάδου και κ. Χαράλαμπος Ζαραφίδης συμμετείχαν με περίπτερο που διέθεσε ο Δήμος Εορδαίας σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία της Πτολεμαΐδας και ενημέρωσαν για τις δράσεις και τα εργαστήρια ρομποτικής που παρέχονται από τον ΠΕΚΤΠΕ Πτολεμαΐδας. Ταυτόχρονα παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικές τεχνολογίες όπως:
- Κατασκευές ρομποτικής (Lego mindstorms, Lego Spike, Edison, Micro:bit) και έγινε παρουσίαση ρομποτικών διατάξεων, οχημάτων και κατασκευών που χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια που προσφέρονται σε μαθητές/τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης στις εγκαταστάσεις του ΠΕΚΤΠΕ της Πτολεμαΐδας.
- Εκπαιδευτική εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) στο σχολικό βιβλίο Ιστορίας Δ΄ Δημοτικού. H εφαρμογή “HistoryAR 4th grd” αναπτύχθηκε από τα μέλη των ΠΕΚΤΠΕ της Δυτικής Μακεδονίας. Είναι η πρώτη δωρεάν εφαρμογή που παρουσιάζει ένα εικονικό μουσείο σε σχολικό βιβλίο. Σκοπός της εφαρμογής είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τις δυνατότητες της Επαυξημένης Πραγματικότητας και της Ψηφιακής Αφήγησης λειτουργώντας συνδυαστικά και εμπλουτίζοντας με ψηφιακό περιεχόμενο το βιβλίο Ιστορίας της Δ’ Δημοτικού. https://pektpedm.sch.gr/historyar/
- Ανέπαφος χειρισμός εκπαιδευτικών εφαρμογών (Leap motion) με αναγνώριση χειρονομιών.
- Παρακολούθηση ποιότητας ατμόσφαιρας, περιβαλλοντικές μετρήσεις (Physical computing). Πιλοτική εκπαιδευτική διάταξη χαμηλού κόστους για την παρακολούθηση περιβαλλοντικών παραμέτρων και της ποιότητας του αέρα. Τα δεδομένα που συλλέγονται είναι ελεύθερα προσβάσιμα σε όλους. Η πόλη του μέλλοντος ανήκει στους πολίτες της. Τα ψηφιακά εργαλεία, το κίνημα των κατασκευαστών και η επιστήμη των πολιτών οδηγούν στο να δίνεται σε όλο και περισσότερους ανθρώπους η ευκαιρία να σχεδιάσουν οι ίδιοι την πόλη τους. Στόχος μας είναι η προώθηση των εξελίξεων στους τομείς της διαφάνειας, των ανοικτών δεδομένων και της επιστήμης των πολιτών. https://pektpeptol.sites.sch.gr/pm
- Εκπαιδευτικές εφαρμογές και προσομοιώσεις εικονικής πραγματικότητας (Oculus Quest 2 VR).
Περισσότερες πληροφορίες:
Βασιλειάδου Πολυξένη, MSc, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86
Ζαραφίδης Χαράλαμπος, MSc, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86
Πόλος Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Τ.Π.Ε. Πτολεμαΐδας
Καραζάνου 9, Πτολεμαΐδα 50200, 1ος Όροφος
e-mail: pektpeptol@sch.gr
Ιστότοπος: https://pektpeptol.mysch.gr/
[1] Οι ΠΕΚΤΠΕ είναι καινοτόμες δράσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας. Αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ένας ΠΕΚΤΠΕ προσανατολισμένος στη μάθηση σε κάθε μεγάλη πόλη της Δυτικής Μακεδονίας με σκοπό την προώθηση της πληροφορικής παιδείας και της εκπαιδευτικής καινοτομίας. Οι ΠΕΚΤΠΕ είναι πρότυποι επισκέψιμοι χώροι για την εκπαιδευτική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες σχεδιασμένοι να ανταποκρίνονται στην ανάγκη ανάπτυξης δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην εδραίωση ενός Οικοσυστήματος γνώσης που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη σχολική κοινότητα, την τοπική κοινωνία, τους θεσμούς, τα Πανεπιστήμια και τις επιχειρήσεις τοπικής εμβέλειας.