Οι προσδοκίες να μπει η Ελλάδα στην πράσινη λίστα του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο θα σήμαινε πως όσοι επισκέπτες επέστρεφαν από τη χώρα μας δεν θα έμπαιναν σε αναγκαστική δεκαήμερη καραντίνα, κάτι που αυτομάτως θα άνοιγε το δρόμο των κρατήσεων, διαψεύστηκαν.
Αν και αρχικά υπήρχε η ελπίδα πως έστω για μερικά νησιά θα άνοιγε η βρετανική αγορά- με επικρατέστερα την Ζάκυνθο, τη Ρόδος, την Κω, την Κεφαλονιά και ίσως τη Μύκονο και τη Σαντορίνη- ούτε αυτό τελικά δεν έγινε.
Η βρετανική κυβέρνηση δεν θέλησε να ρισκάρει την επόμενη φάση χαλάρωσης των μέτρων, που προβλέπεται να γίνει στις 21 Ιουνίου, την ώρα μάλιστα που οι μεταλλάξεις και κυρίως η ινδική, προκαλούν έντονο προβληματισμό.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που καμία χώρα δεν προστέθηκε στην πράσινη λίστα, ούτε οι Κανάριες Νήσους και η Μάλτα, ενώ και η Πορτογαλία από την πράσινη λίστα μπήκε στην πορτοκαλί.
Σύμφωνα με ξενοδόχους, όσες κρατήσεις είχαν γίνει για τις επόμενες τρεις εβδομάδες, μέχρι την επόμενη αναθεώρηση δηλαδή, θα ακυρωθούν, καθώς η υποχρεωτική καραντίνα είναι αποτρεπτική για διακοπές και κανείς δεν μπορεί να πει πότε και εάν θα ανοίξει η βρετανική αγορά, που σημειωτέον είναι η δεύτερη πιο σημαντική πηγή τουριστών και εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό, μετά τη Γερμανία.
Προορισμοί που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους Βρετανούς τουρίστες, όπως τα νησιά του Ιονίου, η Κρήτη, η Κως και η Ρόδος, ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα και το πιθανότερο είναι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ξενοδοχειακές μονάδες που ετοιμάζονταν να ανοίξουν να αναστείλουν για μερικές εβδομάδες ακόμη τη λειτουργία τους.
Όλα αυτά την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη ο καθολικός εμβολιασμών των μόνιμων κατοίκων και των εποχικά εργαζομένων στα νησιά.
Σωρεία αντιδράσεων
Η βρετανική αεροπορική εταιρεία EasyJet χαρακτήρισε “τεράστιο πλήγμα” την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να αφαιρέσει την Πορτογαλία από τη λίστα των “πράσινων χωρών”, για τις οποίες δεν απαιτείται οι ταξιδιώτες να μπαίνουν σε καραντίνα κατά την επιστροφή τους.
Η εταιρεία τόνισε ότι η κυβέρνηση με τους χειρισμούς καθιστά αδύνατο για τους αερομεταφορείς να σχεδιάζουν τα δρομολόγιά τους.
Πηγή:capital.gr