Αρχική > Αρθρογραφία > Με τα μάτια του 5ου: Η Ελλάδα κινείται στις ράγες σαν…βέλος -Γράφει η Αλεξάνδρα Βαρδανίκα, μαθήτρια Γ” Γυμνασίου 5ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας

Με τα μάτια του 5ου: Η Ελλάδα κινείται στις ράγες σαν…βέλος -Γράφει η Αλεξάνδρα Βαρδανίκα, μαθήτρια Γ” Γυμνασίου 5ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας

Κοινοποίησε το....
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email







ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Γράφει η Αλεξάνδρα Βαρδανίκα, μαθήτρια Γ’ Γυμνασίου
Η Ελλάδα κινείται στις ράγες σαν…βέλος
«Λευκό Βέλος», το γρηγορότερο τρένο της Ελλάδας που θα κάνει την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3,5 ώρες!», θυμάμαι την καθηγήτρια μου να αναφέρει λίγες μέρες για το νέο ελληνικό τρένο που θα κάνει το παρθενικό του ταξίδι, στις 25 Μαρτίου 2021. Και να που, τώρα, βλέποντάς το στην τηλεόραση, φαντάζομαι ότι κάθομαι στις αναπαυτικές του θέσεις στο πρώτο του ταξίδι από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη…
Μέσα σε αυτό το υπερσύγχρονο τρένο σκέφτομαι πόσα βήματα έγιναν για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα. Από τις πρώτες ράγες στην ιστορία του ελληνικού κράτους, στα μέσα της δεκαετίας του 1850, στην κυκλοφορία των πρώτων τρένων στη διαδρομή Θησείο- Πειραιάς, το 1869 (διαδρομή 8,5 χιλιομέτρων), και στην επέκταση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και στη Θεσσαλία, τη δεκαετία του 1880.
Σημαντικοί άνθρωποι που ήθελαν να εκσυγχρονίσουν την Ελλάδα τον 19ο αιώνα, μια Ελλάδα γεμάτη φτώχεια και χωρίς υποδομές, κατάφεραν με πολλές προσπάθειες και βήμα προς βήμα να ολοκληρώσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ένας από αυτούς ήταν και ο θεμελιωτής των Ελληνικών σιδηρόδρομων Χαρίλαος Τρικούπης, ο οποίος, το 1882, έβαλε το σχέδιο του σε εφαρμογή, την ανάπτυξη του εσωτερικού σιδηροδρομικού δικτύου και την ένωση της ενδοχώρας (Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Πελοπόννησος) με τα πλησιέστερα μεγάλα λιμάνια.
Πολλοί τον αμφισβήτησαν, τον κορόιδεψαν και του έδωσαν το προσωνύμιο ‘Σιδερένιος’, αφού για την κατασκευή του σιδηρόδρομου, αλλά και άλλων έργων υποδομής, εκτίναξε τα χρέη και οδήγησε τη χώρα σε χρεωκοπία. Όμως ο σιδηρόδρομος άλλαξε τη μορφή της χώρας. Σε μια εποχή που δεν είχε εφευρεθεί ακόμη το αυτοκίνητο, ο σιδηρόδρομος ήταν το μόνο γρήγορο μέσο μεταφοράς προϊόντων και επιβατών.
Πόσο μακρινή μοιάζει αυτή η εποχή και πόσο διαφορετική, όμως δεν απέχει ούτε 150 χρόνια από σήμερα! Πόσα έγιναν σε αυτά τα 200 χρόνια ελεύθερου ελληνικού κράτους για να αλλάξουν την εικόνα του, να το εκσυγχρονίσουν, αλλά και πόσα μένουν να γίνουν ακόμα!
Πηγές: ΟΣΕ- Η εξέλιξη κινείται στις ράγες μας/sansimera.gr/
Αλεξάνδρα Βαρδανίκα, μαθήτρια Γ” Γυμνασίου

Κοινοποίησε το....
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email

Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο [email protected]
sidiros
x

Check Also

Ραντεβού με την Ελευθερία – Γράφει η Σταματία Γκαραλιάκου

Κοινοποίησε το....FacebookTwitterPrintemail Όπως φαίνεται, οι δελεαστικές προτάσεις της κυβέρνησης είναι αστείρευτες, καθώς, κάθε λίγο και λιγάκι θέτουν στο τραπέζι καινούρια ...