Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Αμφιθέατρο «Πέτρος Τόττης» του Επιμελητηρίου Κοζάνης το σεμινάριο «Digital Marketing & Social Media: Από τη Θεωρία στην Πράξη», μια δράση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της Π.Ε. Κοζάνης και τον Εμπορικό Σύλλογο Πτολεμαΐδας – Εορδαίας. Η συμμετοχή του κοινού ήταν υψηλή, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον των τοπικών επιχειρήσεων για ψηφιακή αναβάθμιση.
Το marketplace panefkolo.gr στο επίκεντρο
Στην έναρξη της εκδήλωσης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας και Αντιπρόεδρος του ΕΒΕ Κοζάνης Θεόδωρος Βυθούλκας παρουσίασε το panefkolo.gr, ένα marketplace προσφορών της Π.Ε. Κοζάνης, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Επιμελητήριο Κοζάνης και ανασχεδιάστηκε πρόσφατα.
Όπως ανέφερε, έχουν ήδη ενταχθεί 218 e-shop από τα συνολικά 250+ της περιοχής, ενώ το σύστημα προβολής βασίζεται σε επιλεγμένες προσφορές από τοπικές επιχειρήσεις, με επιπλέον ενίσχυση μέσω διαφημιστικής καμπάνιας 30.000 € από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Ο ίδιος τόνισε πως η ανάπτυξη της πλατφόρμας και η αύξηση της επισκεψιμότητάς της αποτέλεσαν αφορμή για τη σημερινή συνεργασία με τους εισηγητές του σεμιναρίου.
Digital Marketing
Ο εισηγητής Δημήτρης Ελληνίδης στάθηκε στη σημασία της ψηφιακής παρουσίας: Μεταξύ άλλων υπογράμμισε πως ένα κατάστημα σε μια επαρχιακή πόλη έχει περιορισμένες δυνατότητες ανάπτυξης αν στηριχτεί αποκλειστικά στη φυσική του παρουσία, καθώς η πελατειακή βάση είναι δεδομένη και περιορισμένη. Με τη σωστή αξιοποίηση των ψηφιακών καναλιών, όμως, μια επιχείρηση μπορεί: να διευρύνει το κοινό της πέρα από τα όρια της πόλης, να αυξήσει τους δυνητικούς πελάτες της αλλά και να δημιουργήσει νέες ροές εσόδων μέσα από στοχευμένες καμπάνιες. Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, ο έμπορος πλέον πηγαίνει στον καταναλωτή – μέσω κινητού, εφαρμογών και social media.
Τονίστηκε επίσης ότι η αντίληψη πως τα e-shop είναι «αποθήκες χωρίς κόστη» αποτελεί παρελθόν. Σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί πλέον να έχει μεγαλύτερα λειτουργικά έξοδα από ένα φυσικό, λόγω διαφημιστικών δαπανών, συνεχούς τεχνικής υποστήριξης, παραγωγής περιεχομένου και φωτογραφήσεων αλλά και αναγκών για συχνή ανανέωση προϊόντων και στρατηγικής.
Η Νατάσα Διαμαντοπούλου και ο Δημήτρης Ελληνίδης ανέλυσαν επίσης τη σημασία των νέων υπηρεσιών που μπορούν να προσφέρουν μικρές επιχειρήσεις, εκεί όπου οι μεγαλύτερες αλυσίδες δεν μπορούν. Παρουσιάστηκε το παράδειγμα μικρού τοπικού παραγωγού που μπορεί να προσφέρει custom-made προϊόντα – από έπιπλα και ρούχα μέχρι ειδικές παραγγελίες – δίνοντας μοναδικές, προσωποποιημένες λύσεις που δεν προσφέρουν οι μεγάλες εταιρείες. Έγινε επίσης αναφορά στο after-care service, ως σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης επιχειρηματικής κουλτούρας.
Στο σεμινάριο παρουσιάστηκε και ένα πραγματικό παράδειγμα τοπικού καταστήματος λευκών ειδών, που σε διάστημα δύο ετών επένδυσε περίπου 29.000 € σε ψηφιακή διαφήμιση και κατάφερε να φτάσει κύκλο εργασιών περίπου 150.000 €, δείχνοντας έμπρακτα την απόδοση της οργανωμένης ψηφιακής στρατηγικής.





































