«Η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έθεσε ως προτεραιότητα την Οδική Ασφάλεια και η Ελλάδα απέκτησε για πρώτη φορά Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια (2021 – 2030), με στόχο τη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα κατά 50% έως το τέλος της δεκαετίας.
Συστάθηκε αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή, στην οποία έχω την τιμή να προεδρεύω, όπου κάθε συναρμόδιο Υπουργείο, οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, αναλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο ρόλο στον τομέα της ευθύνης τους προκειμένου να εργαστούμε όλοι μαζί, συντονισμένα, με σκοπό την επίτευξη του εθνικού αυτού στόχου.
Με νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως ο νέος νόμος για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών και τη θέσπιση κανόνων διαφάνειας στις εξετάσεις οδήγησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε το έναυσμα αυτής της προσπάθειας.
Βασική προϋπόθεση είναι να αλλάξουμε την κουλτούρα της οδηγικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα.
Σε αυτή την κατεύθυνση, δώσαμε την ευκαιρία στους νέους ηλικίας 17 ετών να διδάσκονται από νωρίς ότι η οδήγηση συνεπάγεται μια τεράστια ευθύνη για τη ζωή του οδηγού και των συνανθρώπων του.
Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δρομολόγησε την κατασκευή μεγάλων οδικών έργων, όπως το βόρειο τμήμα του Ε – 65 και ο ΒΟΑΚ, που σε συνδυασμό με πολυάριθμες παρεμβάσεις στο υφιστάμενο δίκτυο όλης της χώρας, θα αναβαθμίσουν σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας στις οδικές υποδομές.
Κατά την προηγούμενη δεκαετία, η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση θυμάτων από τροχαία συμβάντα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά αυτή η επίδοση δεν επιτρέπει εφησυχασμό.
Οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω μείωση του αριθμού των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται στην άσφαλτο και ο οδικός χάρτης για να το πετύχουμε αυτό είναι η πιστή εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου.
Είναι μια ευθύνη της Πολιτείας στην οποία πρέπει να γίνουν αρωγοί όλοι οι πολίτες».