Κοντεύει να τελειώσει η φετινή σχολική χρονιά- για την ακρίβεια σταματούν στις 13 Μαΐου τα μαθήματα και ξεκινούν οι σχολικές εξετάσεις, αλλά οι μαθητές του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Πτολεμαΐδας ακόμα περιμένουν να δοθεί λύση στο σοβαρό πρόβλημα έλλειψης αιθουσών που αντιμετωπίζει το σχολείο τους τα τελευταία χρόνια, πρόβλημα το οποίο κορυφώθηκε τη φετινή σχολική χρονιά λόγω της μαζικής στροφής των μαθητών στα επαγγελματικά λύκεια, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί εκατοντάδες διδακτικές ώρες διδασκαλίας και να κινδυνεύει να χαθεί το σχολικό έτος.
Η προσωρινή λύση που αποφασίσθηκε να δοθεί το περασμένο φθινόπωρο, μετά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις των μαθητών του σχολείου και της κοινότητας των εκπαιδευτικών που ζητούσαν απεγνωσμένα σχολικές αίθουσες, ήταν να εγκατασταθούν δύο νέες λυόμενες αίθουσες στο προαύλιο του σχολείου- δίπλα στη λυόμενη αίθουσα που είχε εγκατασταθεί πριν 1,5 χρόνο σε τοίχο του γυμναστηρίου του σχολείου. Όμως ενώ έπεσε πριν 2 μήνες- μέσα Φεβρουαρίου- το δάπεδο από μπετό πάνω στο οποίο θα στήνονταν οι δύο νέες προκατασκευασμένες αίθουσες και τελειώνουν και οι σχολικές διακοπές του Πάσχα, δεν έχει γίνει ακόμα η εγκατάσταση των λυόμενων αιθουσών. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το σχολείο έχει ανάγκη από 4 νέες αίθουσες και δεν καλύπτονται οι ανάγκες με τις δύο νέες προκάτ.
«Τα παιδιά μας είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Δεν έχουν αίθουσες να κάνουν μάθημα και περιφέρονται στην αυλή εν ώρα μαθήματος», δήλωσε στον «Π» γονέας μαθητή του σχολείου. Κατήγγειλε μάλιστα για ολιγωρία το δήμο Εορδαίας και μάλιστα για ένα τέτοιο καυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένα από τα μεγαλύτερα σχολεία της πόλης της Πτολεμαΐδας, λέγοντας ότι «δεν μπορεί τόσους μήνες μετά να σημειώνεται τέτοια καθυστέρηση στο στήσιμο δυο προκάτ αιθουσών που θα μπορούσαν να στηθούν μέσα σε 1-2 μέρες.»
Αξιοσημείωτο είναι εξάλλου ότι ακόμα και η πρώτη λυόμενη αίθουσα που είχε στηθεί τον Οκτώβριο του 2013 δίπλα στο γυμναστήριο και είχε πάρει φωτιά τον περασμένο Νοέμβριο, χρειάστηκε ένα ολόκληρο εξάμηνο για να αποκατασταθούν οι ζημίες. Καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», η καμένη αίθουσα δόθηκε σε λειτουργία δύο μόλις μέρες πριν κλείσει το σχολείο για τις διακοπές του Πάσχα!
Την ίδια ώρα ερωτηθείς εκπαιδευτικός για το τι γίνεται με τις πολλές εκατοντάδες σχολικές ώρες που χάθηκαν αρκέστηκε να δηλώσει ότι πρόκειται για ένα ζήτημα εξόχως σοβαρό και ότι «κανονικά κάποιοι θα έπρεπε να πάνε φυλακή, γιατί χάθηκαν πάνω από τα 2/3 της σχολικής χρονιάς.»
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ακόμα κι αν στηθούν άμεσα, τις αμέσως επόμενες μέρες οι δύο προκάτ αίθουσες, το σχολείο θα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα στέγασης, καθώς χρειάζεται άλλες δύο αίθουσες- 4 στο σύνολο. Πόσο μάλλον που το πρόβλημα αναμένεται να διογκωθεί περεταίρω τον ερχόμενο Σεπτέμβριο καθώς τα τελευταία χρόνια μειώνεται ο αριθμός των μαθητών στα Γενικά Λύκεια και αυξάνεται στα επαγγελματικά λύκεια, αλλά και λόγω της επικείμενης επαναλειτουργίας του τομέα Υγείας που είχε καταργηθεί τον Ιούνιο του 2013, τομέας που προσελκύσει μεγάλο αριθμό μαθητών.
Για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί ότι το 2ο ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας αντιμετωπίζει στεγαστικό πρόβλημα από τον Σεπτέμβριο του 2009, όταν υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει το νεόδμητο σχολικό κτήριο στο οποίο στεγαζόταν, για τη στέγαση του νεοσύστατου τότε τμήματος Μαιευτικής του ΤΕΙ Κοζάνης και συστεγάστηκε- προσωρινά υποτίθεται- με το 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας, σε ένα παλιό κι ακατάλληλο κτήριο που δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για τη στέγαση ενός σχολείου τύπου ΕΠΑΛ. Και παρά τα τόσα χρόνια που πέρασαν το πρόβλημα όχι μόνο εξακολουθεί να παραμένει αλλά να διογκώνεται, αποδεικνύοντας πως στην Ελλάδα ‘ουδέν μονιμότερο του προσωρινού’.
Επισημαίνεται τέλος ότι τόσο η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου όσο και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Εορδαίας θέτουν όλα αυτά τα χρόνια επιτακτικά στους αρμόδιους φορείς το αίτημα της ανέγερσης νέου διδακτηρίου για τη στέγαση του 2ου ΕΠΑΛ, τονίζοντας ότι πρέπει να δοθεί οριστική λύση καθώς το πρόβλημα στέγασης του σχολείου αυτού δεν μπορεί να λυθεί με μπαλώματα και προσωρινές λύσεις.