Με ισχυρά κίνητρα και επιπλέον bonus σε μεγάλες επιχειρήσεις ηλεκτροκίνησης, οι οποίες θα επιλέξουν τις λιγνιτικές περιοχές για επενδύσεις στην Ελλάδα, στοχεύει η κυβέρνηση να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης, στα πλαίσια του σχεδίου για τη δίκαιη μετάβαση.
Το μεγάλο θέμα του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση συζητήθηκε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ ανάλογες ήταν οι τοποθετήσεις του Υπουργού Ενέργειας, Κωστή Χαζτηδάκη, σε συνεντεύξεις που παραχώρησε σε κεντρικά ΜΜΕ.
Το σχέδιο της κυβέρνησης φαίνεται πως θα παρουσιαστεί στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα του Περιβάλλοντος, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, να θέλει με αυτόν τον τρόπο να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τη στροφή της χώρας στις καθαρές μορφές ενέργειας αλλά και της στήριξης των περιοχών της απολιγνιτοποίησης.
Χαμηλότερη φορολογία και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές, θα είναι δύο από τα ισχυρά κίνητρα για τις εταιρείες που θα επενδύσουν στην παραγωγή εξοπλισμού για την αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης, με την κυβέρνηση να διαρρέει πως υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον ξένων επιχειρήσεων που επιθυμούν να τοποθετήσουν κεφάλαια στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις από το Υπουργικό Συμβούλιο, στο νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί προβλέπονται επίσης:
-Οικολογικό μπόνους (επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.
-Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.
-Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
– Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.
-Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.