Τον αλεξιπτωτιστή Περιφερειάρχη, που μεταπήδησε από τη Βουλή στην Αυτοδιοίκηση περίμενε η Δυτική Μακεδονία για να προκόψει όπως φαίνεται Δυστυχώς πολιτικές του Κέντρου και των Κομμάτων που θυσιάζουν τα πάντα για μία στιγμιαία εντύπωση αλλά και την προτεραιότητα που θέτουν πάνω απ΄ όλα για έλεγχο των Αυτοδιοικητικών θεσμών.-
Έτσι τουλάχιστον λοιπόν εμφανίζεται με κάθε ευκαιρία ο Περιφερειάρχης, πως όλα αυτός τα κάνει για πρώτη φορά:
-Δημόσια κτίρια χωρίς άδειες που φροντίζει να νομιμοποιήσει, ενώ όλο το άλλο αυτοδιοικητικό πολιτικό προσωπικό… πετούσε αετό!
-Μελέτες που ανακαλύπτει ξεχασμένες στα συρτάρια και τα υπόγεια και τις υλοποιεί. -Πρώτη φορά γίνονται αγροτικοί δρόμοι.
-Πρώτη φορά κόμβοι οδών.
– Πρώτη φορά σε πλήρη οργασμό ΕΣΠΑ, απορροφήσεις ίδιων πόρων. (Η αλήθεια των αριθμών και τα αποτελέσματα όμως λένε άλλα…)
– Και πρώτη φορά βέβαια Απολιγνιτοποίηση μοντέλο-κατά τον Περιφερειάρχη- για την οποία εξάγουμε και τεχνογνωσία…. Ζήλεψαν μάλλον τον αργό θάνατό μας στη Δυτ. Μακεδονία!
Και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.
Φυσιολογική στάση και αντίληψη από ένα πολιτικό παράγοντα, που από το ασφαλές μοναχικό κυρίως πελατειακό (ή αλλιώς ρουσφετολογικό) καταφύγιο της Βουλής βρέθηκε να ηγείται στον κορυφαίο Αυτοδιοικητικό θεσμό στη Δυτική Μακεδονία.
Αφορμή για τη γραφόμενη, έντονη είναι αλήθεια κριτική, ήταν η συζήτηση Επερώτησής μου που έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 2-8-22.
Θέμα της Επερώτησης ήταν η πρόταση που έγινε από την Περ.Δυτ.Μακ. στο Ταμείο Ανάκαμψης μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών, για οδική ασφάλεια ύψους 25 εκ. περίπου. (περισσότερες λεπτομέρειες στο κείμενο της επερώτησης).
Και τι απάντησε ο Περιφερειάρχης κατά τη συζήτησή της Επερώτησης;
Πως πρώτη φορά γίνεται ολοκληρωμένος σχεδιασμός και η πρόταση είναι μία κατάκτηση της Περιφερειακής Αρχής.
– Ο ολοκληρωμένος λοιπόν σχεδιασμός του κ. Κασαπίδη κατέληξε σε μία πρόταση που προβλέπει οδικά έργα: για Κοζάνη 9,5 εκατ. και τρεις επί πλέον κυκλικούς κόμβους, για Καστοριά 11,30 εκατ., τρεις κυκλικούς κόμβους στη Φλώρινα και μηδέν (0) έργα στα Γρεβενά, τι κι΄αν οι κατολισθήσεις στο δρόμο του Σπηλαίου δίνουν και παίρνουν!
Αυτό θα πει ολοκληρωμένος σχεδιασμός και ισόρροπη ανάπτυξη κατά τον κ. Κασαπίδη και μάλιστα πρέπει να αισθανόμαστε υπερηφάνεια κατά δήλωσή του!
Δεν είπε όμως κουβέντα για δύο δρόμους της Φλώρινας, που αναφέρθηκαν ως παράδειγμα, οι οποίοι κάθε τόσο έχουν κατολισθήσεις: Άνω Υδρούσα- Νυμφαίο, Ακρίτας –Βίγλα, που προφανώς δεν είχε τι να πει. Αλλά και πάλι για πρώτη φορά, κατά τον ίδιο, γίνονται στη Φλώρινα κόμβοι (Μελίτης, Καυκάσου… ), όταν αυτοί έχουν διαμορφωθεί από το 2005.Πώς να το γνωρίζει άραγε…!
– Σε μία πρόταση που περιλαμβάνεται μόνο ένας Δήμος της Δυτικής Μακεδονίας κάτω των 20 χιλ. κατοίκων και οι υπόλοιποι οκτώ (8) έμειναν εκτός του προγράμματος, αφού ούτε το Υπουργείο λόγω μεγέθους δεν τους γνωστοποίησε την Πρόσκληση. Ούτε βέβαια ο εταίρος στην Αυτοδιοίκηση Β΄ βαθμού Περιφερειάρχης, κατ΄ εξοχήν αρμόδιος για θέματα Ανάπτυξης, ασχολήθηκε ποτέ μαζί τους δηλώνοντας αναρμοδιότητα σε θέματα αναπτυξιακά των Δήμων!
Κατά τ΄ άλλα, έγινε ολοκληρωμένος για πρώτη φορά σχεδιασμός κατά τον Περιφερειάρχη.
Αλοίμονό μας…!
*Για όσες όσους ενδιαφέρονται περισσότερο, μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο από τη Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 2-8- 2022 και το κείμενο της Επερώτησης που προκάλεσε τη συζήτηση, που δημοσιεύεται επίσης.
Πρόταση έργων Οδικής Ασφάλειας στη Δυτ. Μακεδονία με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης
Στην Οικονομική Επιτροπή στις 27-7-22 ήρθε προς έγκριση πρόταση με τίτλο «Δράσεις Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας», για να υποβληθεί στο πρόγραμμα: «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας» του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας υπέβαλε πρόταση με τίτλο «Δράσεις Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Δ. Μ.» συνολικού προϋπολογισμού 25.621.800,25. Η προθεσμία σχετικής πρόσκλησης ήταν ανοιχτή μέχρι 29/7/ 2022.
Τα επτά υποέργα που αναγράφονται στον πίνακα αναφέρονται σε έργα αρμοδιότητας της Περιφέρειας και ενός Δήμου.
Τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι:
-Έγινε σχετική διαβούλευση με τους υπόλοιπους Δήμους της Περιφέρειας κάτω των 20.000 κατοίκων, οι οποίοι δεν μπορούσε να είναι απευθείας ωφελούμενοι του προγράμματος;
-Τα έργα που προτείνονται για τις Περιφερειακές Ενότητες είναι ισοδύναμα; (κάποιοι κόμβοι στις Π.Ε. Γρεβενών, Φλώρινας και έργα οδικής ασφάλειας για τις Π.Ε. Καστοριάς, Κοζάνης ύψους 11,5 εκατομμυρίων (8,0+3,5) και 9,5 αντίστοιχα, επί πλέον οι σχεδιαζόμενοι κόμβοι.
Για τη Φλώρινα, αναφέροντας ενδεικτικά, εκκρεμούν δύο σημαντικές επεμβάσεις που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, α) Δρόμος Α. Υδρούσας-Νυμφαίο (πρόσφατες κατολισθήσεις), β) Δρόμος Ακρίτα- 14ο Ε.Ο. Φλώρινας-Βίγλας, όπου επίσης λόγω κατολισθήσεων ο δρόμος παραμένει κλειστός πέντε χρόνια και πλέον με την αιτιολογία ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης της δαπάνης αποκατάστασης (1,2 εκατομμύρια περίπου). Σημειώνεται ότι το δεύτερο έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του 3ου ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας.
Για άλλη μία φορά η Περιφέρεια αδυνατεί δυστυχώς να κάνει ένα ελάχιστο αναπτυξιακό σχεδιασμό για τη Δυτική Μακεδονία.
Αντί να ηγείται και να συντονίζει την αναπτυξιακή προσπάθεια συνολικά για την Περιφέρεια, αυτή περιορίζεται σε ένα καθαρά διεκπεραιωτικό ρόλο, δημιουργώντας μάλιστα ανισότητες μέσα στην ίδια την Περιφέρεια, ακόμη και σε έργα αρμοδιότητάς της .
Παρακαλούμε να ενημερωθεί από εσάς στο Περιφερειακό Συμβούλιο σχετικά, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα τόσο σημαντικό θέμα, ως πεδίο εφαρμογής, ως ύψος προϋπολογισμού και προερχόμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης, έπρεπε να απασχολήσει την ολομέλεια του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Ο Επερωτών Περ. Σύμβουλος
Γιάννης Στρατάκης