Τα δέκα χρόνια λειτουργίας του γιορτάζει το Coffee Island στην Πτολεμαΐδα, ένα από τα πρώτα μαγαζιά που εισήγαγαν στην καθημερινότητά μας τον καφέ στο χέρι. Στα πλαίσια των γενεθλίων, έγινε μια μικρή εκδήλωση στο χώρο του καταστήματος με τούρτα, κεράσματα, σαμπάνιες για εργαζόμενους και πελάτες, ενώ μοιράστηκαν και δώρα σε όλους όσους στήριξαν αυτά τα χρόνια την επιχείρηση. Να θυμίσουμε ότι συνεχίζεται ο διαγωνισμός για 10 δώρα, μεταξύ των οποίων θα είναι και 2 κινητά, με την κλήρωση να πραγματοποιείται στις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Ιδιοκτήτρια του καταστήματος στην Πτολεμαΐδα – κι άλλων δύο καταστημάτων στην Κοζάνη – είναι η κυρία Κική Τσιμπλίδου. Πριν από δέκα χρόνια η κυρία Τσιμπλίδου έχοντας μείνει άνεργη, αποφάσισε να ανοίξει κατάστημα στην πόλη της Πτολεμαΐδας για καφέ στο χέρι. Επέλεξε την Coffee Island γιατί γνώριζε την εταιρεία από αντίστοιχο κατάστημα που υπήρχε στην Φλώρινα, της άρεσε ο καφές κι η ευρύτερη λειτουργία της επιχείρησης, έκανε την σχετική έρευνα αγοράς, ήρθε σε επαφή με την εταιρεία στην Πάτρα και πείστηκε για τις δυνατότητες του εγχειρήματος.
Έτσι, λοιπόν, εδώ και δέκα χρόνια διατηρεί την επιχείρηση για καφέ στο χέρι, προσθέτοντας και την υπηρεσία του καφεκοπτείου για τους πελάτες που επιθυμούν να παρασκευάζουν μόνοι τον ελληνικό καφέ τους. Φυσικά πέρα από τον ελληνικό καφέ, οι πελάτες του καταστήματος μπορούν να προμηθεύονται καφέ για εσπρέσο, αλλά και κάψουλες για τις εσπρεσομηχανές που διαθέτουν στα σπίτια τους. Από την πρώτη στιγμή ο κόσμος στήριξε κι αγκάλιασε την επιχείρηση. Υπάρχουν πελάτες που εδώ και δέκα χρόνια ανελλιπώς αγοράζουν καθημερινά τον καφέ τους. Είναι μια μικρή «πολυτέλεια» που παρέχουν στον εαυτό τους. Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού γίνεται στο τέλος του μήνα και της χρονιάς, για να προλάβουν να συμμετέχουν και οι μικροί πελάτες, που τώρα είναι φοιτητές πια, αυτοί που από μικρή ηλικία αγόραζαν την σοκολάτα τους και πλέον ως φοιτητές αγοράζουν τον καφέ τους όποτε βρίσκονται στην πόλη.
Αυτά τα δέκα χρόνια ήταν γεμάτα από χαρές, αλλά κι από δύσκολες καταστάσεις, όπως ήταν η πανδημία του κορωνοϊού κι η προσαρμογή της επιχείρησης στα νέα δεδομένα και τις νέες απαιτήσεις που προέκυψαν . Ήταν μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους, ένα ταξίδι στο άγνωστο, αλλά τα κατάφεραν. Η επιχείρηση μπορεί να έμεινε ανοιχτή και να στάθηκε τυχερή σε αυτό, δεν επιδοτήθηκε όμως όπως άλλες επιχειρήσεις στον χώρο της εστίασης κι οι εργαζόμενοι, ειδικά στη διανομή, διακινδύνευαν καθημερινά τη ζωή τους αναφορικά με τον ιό. Βέβαια είχαν ληφθεί όλα τα μέτρα, με την χρήση μάσκας, γαντιών και τις συνεχείς απολυμάνσεις. Ο φόβος για την μετάδοση του ιού οδήγησε στην μεγαλύτερη χρήση του διαδικτύου και τις ηλεκτρονικές πληρωμές, μειώνοντας τους κινδύνους κι υιοθετώντας πρακτικές για την προστασία της δημόσιας υγείας. Η Coffee Island έχει μάλιστα και δική της πλατφόρμα, την «My Coffee Island» για τις παραγγελίες των πελατών, δίνοντας πολλές προσφορές και πολλά οφέλη στον καταναλωτή. Πλέον είναι μεγαλύτερο το ποσοστό τηλεφωνικών παραγγελιών, αλλά και με φυσική παρουσία των πελατών, γεγονός που κάνει πιο «ανθρώπινες» τις συνθήκες και φέρνει πιο κοντά την επιχείρηση με τους πελάτες.
Εκτός από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών και τις επιπτώσεις της πανδημίας σε όλους τους τομείς, η ενεργειακή κρίση ήρθε και συμπίεσε περισσότερο τις επιχειρήσεις. Μην ξεχνάμε ότι ο καφές είναι ένα χρηματιστηριακό προϊόν, που εξαρτάται πολύ από τις μεταφορές, τις καιρικές συνθήκες στις χώρες παραγωγής του λόγω κλιματικής αλλαγής κι η τιμή του δεν μπορεί να μείνει σταθερή. Η ενεργειακή κρίση πρόσθεσε δυσβάστακτα κόστη, ακόμη και σε τόσο μικρά μαγαζιά όπως είναι αυτά για τον καφέ στο χέρι. Επίσης, με την άνοδο της τιμής των καυσίμων και οι διανομές στοιχίζουν πολύ περισσότερο. Για τον λόγο αυτό, αυτού του είδους τα καταστήματα, όσο και να θέλουν να διατηρήσουν σταθερές τις τιμές, δεν θα μπορέσουν να το κάνουν για πολύ, καθώς εγείρεται θέμα επιβίωσής τους.
Μέσα σε όλες τις αλλαγές στις οποίες κλήθηκαν να προσαρμοστούν ήταν κι αυτή της μη χρήσης πλαστικών (ποτήρια και καλαμάκια). Μπορεί ο απώτερος σκοπός να είναι η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά μέχρι τώρα φαντάζει απλά ένα εισπρακτικό μέσο κατά την κα. Τσιμπλίδου. Αν οδηγηθούν οι καταναλωτές στην πρακτική του επαναχρησιμοποιούμενου ποτηριού, υπάρχει μία γκάμα επιλογών στην Coffee Island σε διάφορες τιμές, ξεκινώντας από 1,2€ και φτάνοντας μέχρι και τα 15 ευρώ περίπου . Επίσης, η εταιρεία Coffee Island είναι πρωτοπόρος στην παρασκευή ποτηριού από υπολείμματα καφέ, σε αποκλειστική συνεργασία με επιχείρηση στη Γερμανία, παρέχοντας αυτήν την αμιγώς οικολογική επιλογή. Προς το παρόν όμως ο κόσμος δεν φαίνεται να έχει τη διάθεση να ακολουθήσει αυτή την πρακτική και το θεωρεί δύσχρηστο.
Αυτά τα δέκα χρόνια λειτουργίας εκτός από την στήριξη των πελατών, ήταν καθοριστικός κι ο ρόλος των εργαζομένων που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι, με την ευγένεια και το χαμόγελό τους, χτίζοντας ανθρώπινες σχέσεις με τους καταναλωτές. Υπάρχουν εργαζόμενοι από την έναρξη της λειτουργίας της επιχείρησης , άλλοι που προστέθηκαν στο ανθρώπινο δυναμικό λίγο αργότερα κι άλλοι που ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους σύντομα. Όλοι, όμως, συνέβαλαν στη δημιουργία ενός όμορφου περιβάλλοντος για εργαζόμενους και πελάτες.
Η διοίκηση κι οι εργαζόμενοι της Coffee Island Πτολεμαΐδας ευχαριστούν από καρδιάς όλο τον κόσμο για την μακρόχρονη στήριξη της επιχείρησης, με την ευχή τα επόμενα χρόνια οι καφέδες να είναι «γλυκοί» χωρίς καμία πίκρα στις ζωές και στις ψυχές μας.