Η εκπομπή ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ με τον Αντώνη Πουγαρίδη φιλοξένησε τον Σάκη Βούρα, Μηχανικό της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας.
Ο ίδιος ερωτηθείς, αρχικά, για το φαινόμενο υποχώρησης του τοιχίου αντιστήριξης του δρόμου στο Πισοδέρι Φλώρινας, σε ένα σημείο ευθύνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και πως προκλήθηκε το φαινόμενο, απάντησε ότι με βάση εκτιμήσεις και από ειδικούς γεωτεχνικούς είναι ότι το «μετατοπίστηκε, ολίσθησε από τη θέση του το τεχνικό. Ο τοίχος αντιστήριξης είναι μήκους 100 μέτρων αλλά είναι χωρισμένο σε τμήματα περίπου 15 μέτρων το καθένα, συνδεδεμένα με αρμό. Ένα από αυτά τα τμήματα φαίνεται ότι ολίσθησε και ανατράπηκε, ενώ ακολούθησε η ολίσθηση και ανατροπή ακόμη δύο τμημάτων».
Να σημειωθεί ότι όπως εξήγησε ο κ. Βούρας, το τοιχίο ήταν μια πρόσθετη κατασκευή που έγινε το 2001 για να δημιουργηθεί ένας χώρος στάθμευσης. Ο παλιός δρόμος στο Πισοδέρι διατηρείται στη θέση του, ο οποίος είχε ήδη τοίχο αντιστήριξης ο οποίος είναι στη θέση του και το καινούριο επίχωμα που έγινε το 2001 έγινε περισσότερο για χώρο στάθμευσης, ως προέκταση στην υφιστάμενο δρόμο.
Σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία των οχημάτων, αυτή διεξάγεται με φανάρι, με εκ περιτροπής κυκλοφορία στο σημείο και κυκλοφορούν οχήματα μέχρι 3.5 τόνους, με τους ειδικούς να παρακολουθούν την εξέλιξη του φαινομένου. Η εκτίμηση είναι πως φαίνεται σιγά – σιγά να αρχίζει να ηρεμεί, τόνισε ο. Βούρας, αλλά έως τότε και για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η διέλευση των βαρέων οχημάτων από το Πισοδέρι.
Τα βαρέα οχήματα κινούνται μέσω του δρόμου της Κλεισούρας, ενώ αν και αναζητήθηκαν άλλα οδικά δίκτυα δεν βρέθηκαν και μετά από εισήγηση της υπηρεσίας η τροχαία αποφάσισε την εκ περιτροπής κυκλοφορία στο σημείο για οχήματα μέχρι 3.5 τόνους.
Στο σημείο, ήδη, έχουν μεταβεί γεωτεχνικοί και μηχανικοί της ΑΝΚΟ, όπου στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης με την περιφέρεια συντάσσουν μελέτη και με την ολοκλήρωσή της θα προχωρήσει η άμεση αποκατάσταση, εντός του επόμενο ενός με δύο μήνες.
Η αποκατάσταση του δρόμου, πάντως, εξηγεί ο κ. Βούρας, δεν θα γίνει με τοιχίο, αλλά με συρματοκιβώτια και οπλισμένο επίχωμα και μια καλή δόση στράγγισης καθώς ένα μεγάλο πρόβλημα της περιοχής είναι ο μεγάλος όγκος νερού που διαβρώνει το έδαφος.
Ο εν λόγω δρόμος, να σημειωθεί, είναι από την Καστοριά προς το χιονοδρομικό του Πισδερίου, δρόμος που έχει μεγάλη επισκεψιμότητα τον χειμώνα.
Η περιφέρεια προσπαθεί να προχωρεί σε πιο συστηματικής συντήρησης των δρόμων, ωστόσο αντιμετωπίζει έλλειψη πόρων και προσωπικού, με το δίκτυο της περιφέρειας να μην είναι σε πολύ κακή κατάσταση, ωστόσο έχει ορεινό και πολύ έντονο ανάγλυφο, την ίδια στιγμή που υπάρχουν παλιοί δρόμοι που δεν αντέχουν την τόσο μεγάλη κυκλοφορία. Και στην ΠΕ Φλώρινας υπάρχει πολύ εκτεταμένο οδικό δίκτυο και σε ένα δύσκολο ανάγλυφο με ύπαρξη μόνο χώματος, εξήγησε ο κ. Βούρας, χρειάζεται πολύ δουλειά και χρόνος για να γίνει.
Στόχος είναι η ζημιά να αποκατασταθεί εντός του επόμενου 2μήνου, με την περιφέρεια να κοιτάει τι μπορεί άλλο να κάνει στο εν λόγω δύσκολο οδικό δίκτυο, το οποίο μπορεί να εμφανίζει συνεχώς προβλήματα.