Το E-PTOLEMEOS.GR παρουσιάζει μια νέα σειρά ηχητικών ντοκιμαντέρ, και σας προσκαλεί να τα εξερευνήσετε. Έρευνες και συνεντεύξεις με πρόσωπα της διπλανής πόρτας που έχουν κάτι διαφορετικό να μας πουν. Αναζητήστε τα podcasts του E-PTOLEMEOS.GR κάθε πρωί του Σαββάτου.
Χορηγός της σειράς είναι η Wattcrop, εταιρεία του Macquarie Green Investment Group. Η Wattcrop προσηλωμένη στις αρχές της αειφορίας, στοχεύει στην βιώσιμη ανάπτυξη για όλους, και επενδύει σε έργα πράσινης ενέργειας.
Όταν πήρε την απόφαση δώδεκα χρόνια πριν να εμπορευτεί με τα ατμιστικά προϊόντα / προϊόντα καπνού και ιδίως μέσω του διαδικτύου, μάλλον ούτε και ο ίδιος περίμενε την εκτόξευση της επιχείρησής του σήμερα. Ο 38χρονος σήμερα Δημήτρης Χαρίτων από την Πτολεμαΐδα είναι ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου e-shop στη χώρα στα ατμιστικά προϊόντα, το οποίο εδρεύει στην Πτολεμαΐδα και ξεδιπλώνει στο νέο Podcast του e-ptolemeos.gr και τον Αντώνη Πουγαρίδη, την ιστορία του!
Αυτό που μας εντυπωσίασε και αποφασίσαμε να αναδείξουμε την ιστορία του είναι το εξής: Στην αποθήκη που νοικιάζει περιφερειακά της πόλης, ο ίδιος και οι συνεργάτες του εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες πελάτες σε όλη τη χώρα, κάνοντας πάνω από 200 (!) αποστολές πακέτων, χώρια τις τηλεφωνικές εξυπηρετήσεις. Μια επιχείρηση με εξωστρέφεια που εδρεύει στην Πτολεμαΐδα, και όπως παραδέχεται ο ίδιος, όταν ξεκίνησε δώδεκα χρόνια πριν δεν φανταζόταν αυτή την εξέλιξη. Περιγράφει γλαφυρά την πρώτη του επαφή με τα ατμικά προϊόντα και την ενασχόλησή του με μηδέν (!) κεφάλαιο και ένα ..βαλιτσάκι στα χέρια.
«Τα ατμιστικά προϊόντα μπήκαν 12 χρόνια πριν στη ζωή μου. Είχα τελειώσει από φοιτητής και το στρατιωτικό. Ψάχτηκα χωρίς οικονομική υποστήριξη σε νέους τομείς. Εντόπισα το ηλεκτρονικό τσιγάρο, που τότε ήταν σαν κανονικό τσιγάρο και μπαταρία. Μόλις είχαν κυκλοφορήσει και είχαν έρθει πειραματικά στην Ελλάδα. Το δοκίμασα, είδα ότι δουλεύει και ήθελα να το εμπορευτώ, ξεκινώντας δειλά – δειλά. Δεν είχα σχεδόν καθόλου χρήματα, 500 ευρώ όλα και όλα, τα επένδυσα αγοράζοντας το εμπόρευμα και ένα βαλιτσάκι και ξεκίνησα πόρτα – πόρτα στα καταστήματα της πόλης. Το προϊόν ήταν τόσο καλό και είχε απήχηση που μέσα σε ένα μήνα το κινητό χτυπούσε από μόνο του. Ξαφνικά έγινε έκρηξη. Κάποιους μήνες μετά δεχόμουν 60 τηλέφωνα την ημέρα. Εξωπραγματικό. Το είχα τα χέρια μου την κατάλληλη στιγμή, έτυχε ήμουν από τους πρώτους που ασχολήθηκα με αυτό και με έπαιρναν και από άλλες πόλεις».
Το altersmoke.gr, είναι σήμερα το πρώτο σε τζίρο στην Ελλάδα ηλεκτρονικό κατάστημα στο είδος του, ενώ για ένα διάστημα η επιχείρηση προμήθευε και την Κυπριακή αγορά. Το εντυπωσιακό όμως είναι, ότι το e-shop το έστησε μόνος του ο Δημήτρης Χαρίτων με όποιες γνώσεις είχε στους υπολογιστές, σε μια περίοδο που δεν ήταν διαδεδομένες οι αγορές μέσω ιντερνετ. Η πρώτη παραγγελία, όπως θυμάται, ήταν από το Διδυμότειχο!
Μάλιστα, στο διάβα της πορείας του επέλεξε να αφοσιωθεί στο ηλεκτρονικό και να κλείσει το φυσικό κατάστημα που είχε ανοίξει, γιατί κατάλαβε ότι αυτό είχε και τις περισσότερες προοπτικές. «Η δυναμική και οι προοπτικές που έχει ένα αμιγώς ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πολύ μεγαλύτερη από ένα φυσικό κατάστημα στην Πτολεμαΐδα».
Το πιο σημαντικό, σημειώνει, είναι το ότι ένα e-shop σε μια μικρή επαρχιακή πόλη φέρνει ξένο χρήμα στην πόλη, χρήμα το οποίο γίνεται μισθοδοσία στην πόλη αυτή, σε είκοσι άτομα προσωπικό σήμερα στην δική του επιχείρηση. Από την άλλη πλευρά, όταν επιλέγεις την Πτολεμαΐδα ως έδρα σου, ίσως έχεις και μειονεκτήματα. Τα e-shop σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι “ευλογημένα” με περισσότερες επιλογές στις κούριερ και καλύτερες τιμές, αλλά και αυθημερόν παραδόσεις.
Ενώ έτρεχε η επιχείρηση του Δημήτρη στην Πτολεμαΐδα, ο ίδιος χρειάστηκε για ένα διάστημα να βρεθεί στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο επέστρεψε, και μάλιστα όχι μόνος. Επέστρεψε φέροντας νέους και καταρτισμένους συνεργάτες στην Πτολεμαΐδα, κάποιοι εκ των οποίων δεν είχαν καμία σχέση με την πόλη μας. Επίσης εντυπωσιακό είναι, το ότι από την πρώτη ημέρα φροντίζει να κάνει ο ίδιος τις εισαγωγές στα προϊόντα του, κάνοντας ο ίδιος και μάλιστα από πολύ μικρή ηλικία, …τολμηρές παραγγελίες από την Κίνα.
Τέλος, αναφέρεται σε περίεργα περιστατικά που του έχουν συμβεί: Πρώτο και κυριότερο, ένα εξώδικο που έλαβε από τον κολοσσό της Philip Morris να βγάλει από το κατάστημά του προϊόντα που φαίνεται ότι έχουν στο λογότυπό τους μέρος του λογοτύπου της Marlboro. Όπως και έγινε, και οδήγησε και τον προμηθευτή του, στην αλλαγή της συσκευασίας.
Ακόμη, αναφέρεται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις που έχουν αλλάξει σήμερα, αλλά και πόσο δύσκολο είναι να εμφανιστεί κάποιος πρώτος στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, πόσο δε μάλλον από μια επιχείρηση από την Πτολεμαΐδα, που λειτουργεί με εξωστρέφεια. Στην ερώτηση αν θα γυρνούσε το χρόνο πίσω τι απόφαση θα έπαιρνε για την επιλογή της επαγγελματικής του έδρας, λέει πως ίσως θα έφευγε στο εξωτερικό για άλλους λόγους, αλλά υπεραμύνεται της Πτολεμαΐδας, και της ποιότητας ζωής στην πόλη. Τέλος, ο Δημήτρης Χαρίτων συμβουλεύει τους επιχειρηματίες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν σε αυτόν τον τομέα και το ηλεκτρονικό εμπόριο, να μη το δουν σαν συμπλήρωμα του φυσικού, αλλά σαν νέα ανεξάρτητη επιχείρηση.
Σ.Σ. : Το συμπέρασμα για εμάς είναι, πως το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι απαραίτητα ζημία για τον εμπορικό κόσμο, αλλά είναι μια ευκαιρία για να προσφέρεις τα προϊόντα σου σε εκατομμύρια καταναλωτών, και να πουλήσεις εκεί που δεν θα πουλούσες ποτέ.
Κείμενο: Βάσω Σάφη
Ακούστε όλα τα podcasts του E-PTOLEMEOS.GR στην πλατφόρμα του Spotify, ΕΔΩ
Δείτε όλες τις αναρτήσεις-θέματα με τα ενσωματωμένα podcasts στο E-PTOLEMEOS.GR, ΕΔΩ