Κανονικά παραδίδονται μεθαύριο Παρασκευή τα 14 σύγχρονα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Υγείας Παύλου Πολάκη στην Κοζάνη, αλλά δεν παραδίδεται και το νέο κτίριο του ΕΚΑΒ, αν και μόλις προχτές ο διευθυντής και ο αντιπρόεδρος του φορέα είχαν δηλώσει ότι θα γίνει παράδοση και του νέου κτιρίου. Ο λόγος που τελικώς δεν γίνεται η παράδοση του νέου κτιρίου είναι ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες.
Γι’ αυτό άλλωστε στην πρόσκληση που απευθύνουν ο περιφερειάρχης Θεόδωρος Καρυπίδης και ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, αναφέρεται μόνο η παράδοση των 14 ασθενοφόρων, χωρίς να γίνεται αναφορά στο νέο κτίριο. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας θα παραδώσει τα ασθενοφόρα και θα περιοριστεί σε μία επιθεώρηση των εργασιών του νέου κτιρίου του ΕΚΑΒ, χωρίς όμως να το εγκαινιάσει και να το παραδώσει προς χρήση. Κι’ αυτό γιατί υπολείπονται ακόμη εργασίες εγκατάστασης βασικού εξοπλισμού, όπως κλιματιστικά, τηλεφωνικό κέντρο κ.λ.π. Για την ολοκλήρωση όλων των εργασιών και την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού, εκτιμάται ότι απαιτείται τουλάχιστον ακόμη ένας μήνας, οπότε και θα παραδοθούν οι νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις.
Σχετικά με την παράδοση των ασθενοφόρων, το Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, αναφέρει:
Παραδίδονται επίσημα την Παρασκευή 27 Μαϊου στις 7 το απόγευμα στο νέο κτίριο του ΕΚΑΒ στην περιοχή Κασλάς στην Κοζάνη, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού υγείας Παύλου Πολάκη, τα 14 σύγχρονα ασθενοφόρα για τις ανάγκες του ΕΚΑΒ στη Δυτική Μακεδονία.
Η πράξη εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία 2014-2020» στον Άξονα Προτεραιότητας «Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας και κάθε διάκρισης (ΕΤΠΑ)» και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με συνολικό κόστος 837,753.00 €.
Πρόκειται για 14 οχήματα ”VAN” κλειστού τύπου που πληρούν τις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών προτύπων CEN EN 1789:2007 για ασθενοφόρα τύπου ”Β”. Το ασθενοφόρο τύπου ”Β” έχει την δυνατότητα βασικής υποστήριξης ζωτικών λειτουργιών και μεταφοράς του πάσχοντος και δυνητικά (σε έκτακτες περιστάσεις) μεταφορά και υποστήριξη δύο ασθενών. Επίσης, προβλέπονται ανάλογο ύψος του εσωτερικού χώρου του θαλάμου ασθενούς, ώστε να επιτρέπει την παροχή αποτελεσματικής ιατρικής και διασωστικής παρέμβασης, όταν επιβάλλεται, κατά την μεταφορά του ασθενούς, κατάλληλη εσωτερική διαρρύθμιση και σχεδιασμό του θαλάμου ασθενούς, που να επιτρέπει την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του χώρου, από εργονομικής άποψης.
Διασφαλίζονται επιπροσθέτως οι μικρότερες δυνατές εξωτερικές διαστάσεις που να καθιστούν τα οχήματα ευέλικτα στην κίνηση σε πόλεις και να τους επιτρέπουν τη διέλευση ή στροφή από δρόμους στενούς ή ημιαποφραγμένους από σταθμευμένα αυτοκίνητα. Τέλος, διαθέτουν επαρκή ισχύ κινητήρα για να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές τους ανάγκες.
Ο εξοπλισμός τους αποτελείται ενδεικτικά από: Φορείο ασθενούς, Ειδική ηλεκτρική βάση φορείου, Εφεδρικό (σπαστό) φορείο ασθενούς, Φορείο πολυτραυματία (scoop), Κάθισμα μεταφοράς ασθενούς, Στρώμα κενού, Σανίδα ακινητοποίησης πολυτραυματία, Σετ συσκευών ακινητοποίησης άκρων (αερονάρθηκες), Σάκος Γενικών Εφοδίων Πρώτων Βοηθειών, Σετ συσκευών ακινητοποίησης Αυχένος (αυχενικά κολάρα), Παροχές Οξυγόνου, Φορητή παροχή Οξυγόνου, Συσκευή Τεχνητού Αερισμού (AMBU) με τα παρελκόμενά της, Επιτοίχια ηλεκτρική Αναρρόφηση, Φορητή Ηλεκτρική Αναρρόφηση, Πιεσόμετρο χειροκίνητο, Παλμικό Οξύμετρο, Στηθοσκόπιο, Διαγνωστικός φωτισμός, Αυτόματος Απινιδωτής, Ειδική Βαλίτσα Πρώτων Βοηθειών, Αναρτήρες Ορών- Φιαλών αίματος, Μάσκα C.P.A.P. τύπου Boussignac, Νάρθηκας Τύπου Γιλέκο και Σακχαρόμετρο».