Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε η κίνηση στην αγορά της Πτολεμαΐδας την πασχαλινή περίοδο, με αποτέλεσμα ο εμπορικός κόσμος να μην καταφέρει να αυξήσει τους τζίρους που προσδοκούσε για να κάνει κι αυτός ανάσταση, καθώς παρατηρήθηκε μείωση του τζίρου τουλάχιστον 10% σε σχέση με την περσινή πασχαλινή περίοδο.
Τα παραπάνω δήλωσε στο «e-ptolemeos.gr» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας – Εορδαίας, Μιχάλης Δεληκώστας. «Η αγορά πανελλαδικά και στην πόλη της Πτολεμαΐδας την περίοδο του Πάσχα ήταν πτωτική, γιατί προηγήθηκε ένα πολύ κακό τρίμηνο Ιανουάριος- Μάρτιος και σ’ αυτό συντέλεσε και το 20% της πτωτικής κίνησης στις εκπτώσεις Φεβρουαρίου- Μαρτίου, αλλά και το γεγονός ότι το Πάσχα ήταν νωρίς φέτος και δεν υπήρχαν πολλά περιθώρια για βελτίωση της αγοράς, με αποτέλεσμα ο τζίρος την περίοδο του Πάσχα στα εμπορικά καταστήματα της Πτολεμαΐδας να κινηθεί πτωτικά τουλάχιστον κατά 10% σε σχέση με την περσινή πασχαλινή περίοδο».
Ο κ. Δεληκώστας ανέφερε επίσης «για την παραπάνω εικόνα στην αγορά συντελεί και το ότι δεν έχει κλείσει ακόμα η διαπραγμάτευση με τους δανειστές με αποτέλεσμα να μας πηγαίνει πίσω, χωρίς καν να είναι βέβαιο σε τι μέτρα ακριβώς θα καταλήξουν στο τέλος». Το μόνο παρήγορο, τόνισε, είναι ότι «οι τιμές των προϊόντων στην αγορά τροφίμων ήταν σταθερές, παρά την αύξηση του πληθωρισμού τον Μάρτιο κατά 1,7% μετά από πολύ καιρό», αν και όπως σημείωσε «ακόμα και στην αγορά τροφίμων παρατηρήθηκε μείωση των τζίρων».
Ένας άλλος παράγοντας για την πτωτική κίνηση στην πασχαλινή αγορά, σύμφωνα με τον πρόεδρο των εμπόρων της Εορδαίας, «είναι ότι η ρευστότητα των καταναλωτών είναι σε χαμηλό επίπεδο και δεν μπορεί ο κόσμος να ανταποκριθεί στο κάλεσμα της αγοράς. Και παρ’ ότι το δώρο Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα προσδοκούσαμε να θερμάνει κάπως την αγορά αυτό τελικά δεν έγινε. Το δώρο διατέθηκε προφανώς στην κάλυψη πιο στοιχειωδών αναγκών των εργαζομένων- καταναλωτών».
Ο κ. Δεληκώστας αν και αισιόδοξος από τη φύση του, εξέφρασε την απαισιοδοξία του και για την επόμενη περίοδο, λέγοντας ότι «για όλους τους παραπάνω λόγους, τουλάχιστον για τους επόμενους 3 μήνες δεν προβλέπεται να έρθει η οικονομική ανάσταση της ελληνικής αγοράς, παρά το ότι μπαίνουμε και σε θερινή, δηλαδή τουριστική περίοδο. Οπότε πλέον όλες οι προσδοκίες για αναθέρμανση της αγοράς στρέφονται στις θερινές εκπτώσεις».