Χωρίς κανένα εμπόδιο μπορεί να προχωρήσει πλέον η κατασκευή του βόρειου τμήματος τουΑυτοκινητόδρομου Ε65 καθώς έχει επίσημα και τις “ευλογίες¨ της Περιφέρειας Ηπείρου η οποία δεσμεύεται να υποστηρίξει τη λύση που προκρίνει το Υπουργείο Υποδομώνεκφράζοντας παράλληλα την εμπιστοσύνη του.
Με ανακοίνωση που εξεδόθη το απόγευμα της Παρασκευή σημειώνεται πως “Το Περιφερειακό Συμβούλιο, στην αποψινή του συνεδρίαση, συζήτησε το θέμα “Ολοκλήρωση του Οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) και ειδικότερα στο σκέλος που αφορά τη χάραξη και κατασκευή του βόρειου τμήματος Καλαμπάκας- Εγνατίας“. Μετά από διαλογική συζήτηση το Περιφερειακό Συμβούλιο έκανε αποδεκτή την πρόταση του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη που κινείται στο πλαίσιο της ομόφωνης απόφασης φορέων που είχε παρθεί πρόσφατα στα Τρίκαλα.
Συγκεκριμένα τονίζεται ότι ο οδικός άξονας Ε65 αποτελεί υψίστης σημασίας έργο για τη χώρα μας και προτεραιότητα για την Περιφέρειά μας και ζητείται η άμεση ολοκλήρωσή του από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία. Αναφορικά με τη βόρεια χάραξη, εκφράζεται εμπιστοσύνη στο Υπουργείο Υποδομών και θα υποστηριχθεί η όποια επιλογή κριθεί από τις υπηρεσίες του ως η βέλτιστη και η πλέον πρόσφορη. Επίσης αποφασίστηκε όπως η πρόταση του πρώην Υπουργού κ. Σταύρου Καλογιάννη διαβιβαστεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών”.
Αυτό σημαίνει ότι τριπλό-κλειδώνει η χάραξη για το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Κηπουρειό Γρεβενών, μήκους 62χλμ. Είναι η πρόταση που είχε προκρίνει ο παραχωρησιούχος και που αποδέχθηκε το Υπουργείο Υποδομών ως την τεχνικά εφικτότερη και οικονομικά συμφερότερη.
Τεχνικά προκρίθηκε καθώς κινείται σε πιο πεδινό τοπίο, περίπου 400 μέτρα χαμηλότερα από τις άλλες προτεινόμενες λύσεις, πράγμα που σημαίνει λιγότερα τεχνικά έργα κατά τη διάρκεια της κατασκευής και μικρότερο χρόνο στα έργα καθώς εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου 3 χρόνια. Το σημαντικότερο όμως είναι το μικρότερο κόστος συντήρησης κατά τη διάρκεια λειτουργίας ειδικά την περίοδο του χειμώνα (από τις χαμηλές θερμοκρασίες που συνεπάγεται ομίχλη-χιόνι).
Οικονομικά προκρίθηκε καθώς η λύση του παραχωρησιούχου κοστίζει περίπου 400εκ.ευρώ, περίπου 100εκ.ευρώ λιγότερο από τις υπόλοιπες προτάσεις.
Από το Υπουργείο Υποδομών, τώρα έχουν με την συγκατάθεση όλων των εμπλεκόμενων Περιφερειών (Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας) και η προσπάθεια πλέον θα είναι να προχωρήσουν στις διαπραγματεύσεις για την θετική έγκριση από την ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση του έργου που θα σημάνει το πράσινο φως για την κατασκευή.
ΤΑ ΑΓΚΑΘΙΑ
Στην περίπτωση της κατασκευής του βόρειου τμήματος δεν είναι όλα τόσο ρόδινο καθώς η μελέτη έχει ολοκληρωθεί όμως δεν έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Επίσης υπάρχει και το θέμα των απαλλοτριώσεων που θα πρέπει να ολοκληρωθεί τάχιστα μέσα στο 2017 για να μπορέσει ανεμπόδιστα να προχωρήσει η κατασκευή του δρόμου.
Όπως σας είχε ενημερώσει πριν μερικές μέρες το ypodomes.com η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 δίνει μεγάλες δυνατότητες στις Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας φέρνοντας πιο κοντά στην Αθήνα περιοχές που σήμερα χρειάζονται 6 και 7 ώρες δύσκολης οδήγησης.
Επίσης δίνει εναλλακτική διαδρομή στις εμπορευματικές μεταφορές από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Δ.Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Τέλος δίνει μεγάλες δυνατότητες στην μεταφορά αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων από τον κάμπο της Δ.Θεσσαλίας επιταχύνοντας την μεταφορά τους, ενώ ενισχύεται και ο τουριστικός χαρακτήρας με τον μεγάλο πλούτο που διαθέτει σε φυσικές ομορφιές (Καλαμπάκα, Άγραφα, Λίμνη Πλαστήρα, Μουζάκι κ.α). Τρίκαλα και Καρδίτσα θα ξεφύγουν από την οδική “απομόνωση” και θα είναι σε απόσταση 2,5 και 3 ωρών αντίστοιχα από την Αθήνα, όσο είναι δηλαδή σήμερα η απόσταση από Βόλο και Λάρισα.
Με την ολοκλήρωση του Ε65 μπορεί να γίνει επιτέλους εφικτή η δρομολόγηση του πολυάξονα της Θεσσαλικής Εγνατίας, ενός οδικού διαδρόμου που μπορεί να ενώσει τα λιμάνια του Βόλουκαι της Ηγουμενίτσας, με τη χρήση των Αυτ.Αιγαίου, Λάρισα-Τρίκαλα, Ε65 και Εγνατίας και να μεταφέρει εμπορεύματα από το λιμάνι της Σμύρνης και γενικά της Νότιας Τουρκίας και σε χρόνο-ρεκόρ συγκρινόμενη με τη σημερινή χρονοαπόσταση να φτάσουν σε Ιταλία και Κεντρική-Δυτική Ευρώπη.
Γράφει ο Νίκος Καραγιάννης
ΠΗΓΗ: http://www.ypodomes.com/