Αρχική > Slider > 5ο Θερινό Σχολείο Στα Κομνηνά Εορδαίας – Συνέντευξη του Θέμη Απατσίδη στον Μίλτο Ηλιάδη

5ο Θερινό Σχολείο Στα Κομνηνά Εορδαίας – Συνέντευξη του Θέμη Απατσίδη στον Μίλτο Ηλιάδη

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

  • Ένα Σχολείο Που Τολμά Το Νέο
  • Ένα Σχολείο Που Αντιμετωπίζει Την Καινοτομία Ως Πρόκληση

 

Θερινό σχολείο στα Κομνηνά, Κύριε Απατσίδη και μάλιστα για 5η συνεχή χρονιά. Πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα και τι την κρατά ακόμη ζωντανή;

Το σχολείο μας Μίλτο είναι ευέλικτο και αποτελεσματικό. Συντελούν σ’ αυτό κάποιες αντικειμενικές συνθήκες, όπως ο μικρός αριθμός μαθητών, αλλά κυρίως το ανθρώπινο δυναμικό. Υπάρχει μια δεμένη και δοκιμασμένη ομάδα εκπαιδευτικών, που αγαπάει πολύ τη δουλειά της, την εκπαίδευση.  Δίπλα της είναι μια ομάδα συνεργάσιμων και δημιουργικών γονέων, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να προσφέρουν ατέλειωτες ώρες εθελοντικής εργασίας για την πρόοδο των παιδιών τους. Αυτή η διευρυμένη εκπαιδευτική κοινότητα ψάχνει διαρκώς, τολμά το νέο, ανανεώνει και εμπλουτίζει αδιάκοπα την καθημερινότητά της. Κάπως έτσι, οδηγηθήκαμε πριν 5 χρόνια στο πρώτο summer school. Το καλοκαίρι είναι η ιδανική περίοδος να τα οργανώσεις και να τα υλοποιήσεις όλα αυτά, προβάλλοντας παράλληλα τη φυσική ομορφιά του χωριού και δίνοντας, για μερικές μέρες, ζωή στην κεντρική του πλατεία. Αυτό που κρατά ζωντανή την ιδέα αυτή είναι ότι συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως οι μαθητές έχουν μέσα τους μεγάλα αποθέματα ενέργειας. Δουλειά μας είναι να τους προσφέρουμε διαρκώς εναλλακτικά πεδία έκφρασης.

 

Η απάντησή σας σημαίνει πως κάθε χρόνο υπάρχει ένα διαφορετικό πρόγραμμα; 

Ακριβώς. Κάθε καλοκαίρι κάνουμε διαφορετικά πράγματα. Βασικό κριτήριο στην επιλογή των δραστηριοτήτων μας είναι η καινοτομία. Έχουμε κάποια βασικά πεδία, όπως οι κατασκευές, τα παιχνίδια, η μουσική και το σινεμά. Με άξονες αυτά χτίζουμε το πρόγραμμα της κάθε χρονιάς. Στο πεδίο κατασκευές άλλες χρονιές είχαμε την ανάπτυξη τεχνικών trash art, μια χρονιά είχαμε το μακραμέ δηλαδή την τεχνική των κόμπων και άλλες φορές από ζωγραφική, κολάζ και ντεκουπάζ μέχρι τα  head-grass. Στο πεδίο παιχνίδια έχουμε από το σκάκι, τα παραδοσιακά και τα αθλητικά παιχνίδια μέχρι το tangram και τα brain-games. Στο πεδίο μουσική συνήθως έχουμε ζωντανή συναυλία, ενώ στο θερινό σινεμά κάνουμε προβολή κάποιων πρόσφατων, επιλεγμένων, παιδικών ταινιών.

 

Ποια ήταν η φετινή καινοτομία;

Φέτος το καινούριο ήταν δύο εργαστήρια. Ένα με εντυπωσιακά πειράματα χημείας, που οργάνωσε η Βιβή Θωμαΐδου και ένα  εργαστήρι εισαγωγής στην επαυξημένη πραγματικότητα, το οποίο συντόνισε ο Παντελής Κωτσίδης.

 

Υπήρχε κάποιος ξεχωριστός στόχος;

Στο επίκεντρο των φετινών εκδηλώσεων ήταν αυτό που λέγεται “edutainment” και βγαίνει από τις λέξεις education (εκπαίδευση) και entertainment (ψυχαγωγία). Πρόκειται Μίλτο για την εκπαίδευση που ψυχαγωγεί ή αν θέλετε για την ψυχαγωγία που εκπαιδεύει. Το παιχνίδι αποτελεί το πιο οικείο αλλά και το πιο αποτελεσματικό μέσο για να κοινωνικοποιηθούν τα παιδιά και να γνωρίσουν τον κόσμο, δηλαδή να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες. Το ερώτημα που τίθεται είναι πώς θα εντοπίσουμε ό,τι ξεχωριστό υπάρχει σε κάθε παιχνίδι, που το κάνει ελκυστικό, για να το εντάξουμε στην εκπαίδευση, ως ένα εποικοδομητικό εργαλείο μάθησης. Για να γίνω πιο σαφής ένα κείμενο γραπτού λόγου δεν αρκεί πλέον, σήμερα στην εκπαίδευση δουλεύουμε με το πολυτροπικό κείμενο, δηλαδή αυτό που εμπεριέχει εικόνα, βίντεο, παιχνίδι κτλ και απέναντι στο οποίο, ο μαθητής δεν είναι ένας παθητικός αναγνώστης, αλλά διαμορφωτής του εκπαιδευτικού υλικού, υπάρχει δηλαδή διάδραση. Ή για να το πω με ένα άλλο παράδειγμα, δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε ζωγραφική ή θέατρο, αλλά να βάλουμε το θέατρο και τη ζωγραφική να υπηρετήσουν το μάθημα, για παράδειγμα να βοηθήσουν την γρηγορότερη και βαθύτερη κατανόηση.

 

Με ποιους άλλους έχετε συνεργαστεί;

Με πολλούς και διάφορους φορείς της περιοχής . Ενδεικτικά, μπορώ να σας αναφέρω κάποιες συνεργασίες της πενταετίας. Το εικαστικό Ατελιέ ¨Περί Τέχνης¨ και η Ντανιέλα Νικόλοβα-Σιδηροπούλου, η κινηματογραφική Ομάδα Πτολεμαΐδας, Η σκακιστική ακαδημία Πτολεμαΐδας, το μουσικό συγκρότημα ¨ΔΗΘΕΝ¨, η δημιουργός χειροποίητων κοσμημάτων Σοφία Παπαδημητρίου, οι δημιουργοί παιδαγωγικού παιχνιδιού Χρήστος Κεβρεκίδης και Σωτηρία Καραγκούνη και πολλοί άλλοι.

 

Υπάρχει μέλλον Κύριε Απατσίδη;

Νομίζω Μίλτο, λαμπρό. Όσο θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί, που βλέπουν το σχολείο ως παράγοντα αλλαγής και γονείς που εμφορούνται από μια αυθεντική διάθεση προσφοράς, τίποτα δεν θα σβήσει. Θα συνεχίσουν να υπάρχουν καλοκαιρινές δραστηριότητες και Θερινό Σχολείο. Θα συνεχίσει το σχολείο να συμμετέχει σε διεθνή οικολογικά και εκπαιδευτικά δίκτυα. Θα παράγεται εκπαιδευτικό έργο, θα απελευθερώνονται συναισθήματα και θα ανακαλύπτουμε νέες γλώσσες επικοινωνίας.

 

Καλή συνέχεια στο ενδιαφέρον έργο σας.

Ευχαριστούμε θερμά.

 

 

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr
kotzampasis

Συντάκτης: Μίλτος Ηλιάδης