Στις χειμερινές εκπτώσεις που αρχίζουν αύριο 12 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου εναποθέτει τις ελπίδες του για την αναθέρμανση της αγοράς ο εμπορικός κόσμος της Κοζάνης.
Βεβαίως, οι έμποροι της περιοχής δηλώνουν ότι «η αγορά κινήθηκε ικανοποιητικά την περίοδο των γιορτών», ευελπιστώντας να πάνε ακόμη καλύτερα με τις εκπτώσεις. «Στις γιορτές πήραμε μία οικονομική ανάσα. Πιστεύω ότι τώρα στις εκπτώσεις θα πάρουμε μία μεγαλύτερη ανάσα, θα ρευστοποιήσουμε τα προϊόντα μας, ώστε στη συνέχεια να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε από καλύτερη θέση την καλοκαιρινή περίοδο», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης, γ.γ. της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κεντροδυτικής Μακεδονίας και μέλος του δ.σ. της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων, Γιάννης Γκατζόφλιας.
Υπογράμμισε ότι «το καταναλωτικό κοινό πρέπει να εμπιστευτεί την τοπική αγορά και στις εκπτώσεις, γιατί μιλάμε για ουσιαστικές εκπτώσεις που θα φτάνουν μέχρι 60%-70% στα ρούχα και στο 50%-60% στα παπούτσια. Ο κόσμος έχει τη δυνατότητα να διαλέξει καλά και ποιοτικά προϊόντα. Ο καταναλωτής έχει κέρδος στις εκπτώσεις κυρίως από τα καλά προϊόντα και όχι από τα φθηνά. Σε κάθε περίπτωση οι εκπτώσεις είναι σε όφελος και των καταστηματαρχών που θα ρευστοποιήσουν τα προϊόντα τους και θα εισρεύσει ρευστό στα ταμεία τους, αλλά και των καταναλωτών που μπορούν να κάνουν καλές και συμφέρουσες αγορές».
Να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα μέχρι και την έναρξη των εκπτώσεων αρκετά καταστήματα έχουν προσφορές, αφού αυτό επιτρέπεται πλέον από τον νόμο. Όμως, σύμφωνα με τον Γ. Γκατζόφλια, «οι προσφορές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις εκπτώσεις. Οι εκπτώσεις είναι θεσμός και ο καταναλωτής βρίσκει καλύτερες ευκαιρίες στις εκπτώσεις». Πρόσθεσε ακόμη ότι «οι καταναλωτές έχουν συμφέρον να κάνουν έρευνα αγοράς και στην περίοδο των εκπτώσεων και να αγοράζουν είδη που χρειάζονται».
Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, για τις εμπορικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωτικά τα παρακάτω:
-Η αναγραφή διπλής τιμής – δηλαδή της παλιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση – είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
-Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. 20%).
-Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ