Το Σωματείο Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων Δυτικής Μακεδονίας “Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ”, με αφορμή την κυκλοφορία πλαστών ασφαλιστηρίων αυτοκινήτων, μας απαντά σε συχνές ερωτήσεις των καταναλωτών.
1. Τι σημαίνει πλαστό ασφαλιστήριο συμβόλαιο;
Συμβόλαιο που εκδίδεται από εταιρία που δεν είναι καταχωρισμένη στα Μητρώα της Τράπεζας της Ελλάδος. Για να μπορέσουμε να το διαπιστώσουμε, μπορούμε να το δούμε στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Ελλάδος: http:/www.bankofgreece.gr/pages/el/deia/privateInsurancefirms.aspx
2. Γιατί κλείνουν οι Ασφαλιστικές Εταιρίες;
Οι Ασφαλιστικές Εταιρίες βάσει του νόμου είναι υποχρεωμένες να σχηματίζουν τεχνικά αποθέματα ούτως ώστε να μπορούν να αποζημιώνουν όλες τις ζημιές. Τα δε αποθέματα εξαρτώνται από την έκταση των ανειλημμένων κινδύνων και η επάρκεια τους καθορίζεται με νόμο. Εάν η Εποπτεύουσα Αρχή κρίνει ότι τα αποθέματα είναι κάτω από τα επιθυμητά όρια, έχει το δικαίωμα να αναστείλει την λειτουργία της εταιρίας.
3. Τι γίνεται όταν κλείνει κάποια Εταιρία;
Από ημερομηνίας αναστολής της άδειας και για -1- μήνα, η αστική ευθύνη του κλάδου αυτοκινήτων καλύπτεται από το Επικουρικό Κεφάλαιο. Με το πέρας του μηνός οι καταναλωτές πρέπει να ασφαλισθούν άμεσα σε άλλη εταιρία, διότι είναι ανασφάλιστοι.
4. Πώς προστατεύομαι έτσι ώστε η εταιρία που είμαι ασφαλισμένος να μην κλείσει;
Σε περιόδους έντονης ρευστότητας και οικονομικής κρίσης, είναι δύσκολο ακόμη και για τους επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν προβλέψεις για την μακροβιότητα μιας επιχείρησης. Γι’ αυτόν τον λόγο αναλαμβάνει τον έλεγχο ο εκκαθαριστής, ο οποίος αν διαπιστώσει ότι δεν πληρεί τους όρους αναστέλλει την λειτουργία της εταιρίας.
Πάντως η ζημιά που υφίστανται οι ασφαλιστές από το κλείσιμο μιας εταιρίας, με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, είναι αρκετά μεγαλύτερη από ένα μεμονωμένο συμβόλαιο αυτοκινήτου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν συνιστά οικονομική ζημιά για τον ασφαλισμένο.
5. Γιατί το φθηνό ασφάλιστρο ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να είναι το μοναδικό κριτήριο ασφαλιστικής κάλυψης;
Για μια πράξη μέγιστης ευθύνης όπως είναι η ασφάλιση, το φθηνό ασφάλιστρο δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο επιλογής. Ο καταναλωτής θα πρέπει να σταθμίζει και άλλους παράγοντες, όπως η επαγγελματική επάρκεια του ασφαλιστή, τη συναλλακτική συμπεριφορά όσον αφορά την ταχύτητα αποζημίωσης της εταιρίας και τον σεβασμό προς τον ασφαλισμένο και μετά να επιλέγει την εταιρία. Η δε σύγκριση να γίνεται μεταξύ των παρεχόμενων καλύψεων για να μπορεί ο ασφαλισμένος να επιλέγει σωστά.
Όσον αφορά τον κλάδο ασφαλειών ζωής, η σχέση μεταξύ ασφαλισμένου – ασφαλιστού – εταιρίας, είναι σχέση ζωής εφόσον η ασφάλιση προβλέπεται να διαρκέσει δεκαετίες.
6. Ποιος είναι ο ρόλος του ασφαλιστή στη διαδικασία της πώλησης και εξυπηρέτησης του ασφαλισμένου;
Ο ασφαλιστής έχει την υποχρέωση να συμβουλέψει σωστά τον ασφαλισμένο και να προτείνει ασφάλιση σε εταιρία που αυτός “θεωρεί” αξιόπιστη.
Πάντοτε ο ασφαλισμένος σε περίπτωση ατυχήματος να καλεί την Φροντίδα Ατυχήματος αρμόδια υπηρεσία διεκπεραίωσης της ζημιάς. Να ενημερώνει τον ασφαλιστή που θα τον βοηθήσει για τη διαδικασία ορισμού εκτιμητή-πραγματογνώμονα και θα τον συμβουλέψει σε περίπτωση κωλύματος
7. Πώς μπορεί να βοηθήσει το Σωματείο έναν ασφαλισμένο;
Πέραν όλων των ανωτέρω, το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ είναι πάντοτε στη διάθεση του καταναλωτή και να βοηθήσει συμβουλευτικά για οποιοδήποτε ασφαλιστικό πρόβλημα στη διεύθυνση του Σωματείου Ν. Χαλκιά 7, Κοζάνη και στο τηλέφωνο 2461040520,όχι μόνον από το Δ.Σ ,αλλά και από ΟΛΑ τα μέλη πού είναι εγγεγραμμένα στο Σωματείο. Τα ονόματα των μελών θα σάς τα γνωστοποιεί η Γραμματεία τού Σωματείου.
Για το Δ.Σ.
ΚΑΡΑΠΟΝΑΡΛΙΔΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ
ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ