Ο Σύλλογος «ΝΑΥΣ», που έχει ως σκοπό του τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού και την διατήρηση και προστασία της ελληνικής γλώσσας, αναπτύσσοντας σημαντικές δραστηριότητες προς αυτή την κατεύθυνση, επανέρχεται στην επικαιρότητα με μια βαρυσήμαντη επιστολή, που αποστέλλει προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπου επισημαίνει σημαντικές «παραλήψεις» στον χάρτη με τις αρχαίες διαλέκτους της μητροπολιτικής Ελλάδας και συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο ιστορίας τάξεων του γυμνασίου, ζητώντας από τον κ. Στυλιανίδη να επιληφθεί του θέματος.
Το περιεχόμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, με μεγάλη λύπη αντιληφθήκαμε την ύπαρξη ενός χάρτη, ο οποίος απέχει μακρόν της ιστορικής αλήθειας, στο βιβλίο «Ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου» με συγγραφείς τους κ.κ. Αν. Στέφο, Εμ. Στεργιούλη, Γ. Χαριτίδου και υπεύθυνη εικονογράφησης την κα Υακίνθη Παρίση. Από τον χάρτη αυτό, ο οποίος τιτλοφορείται «Οι αρχαίες διάλεκτοι κατά γεωγραφικές περιοχές στη μητροπολιτική Ελλάδα» και στον οποίο χρωματικά απουσιάζει ο ευρύτερος μακεδονικός χώρος, με εξαίρεση μόνο τη χερσόνησο της Χαλκιδικής και τμήμα των παραλίων της ανατολικής Μακεδονίας, περιοχές δηλαδή, όπου κυρίως κυριαρχούσαν αποικίες πόλεων της νοτίου Ελλάδος. Σημειώνουμε ότι παραλείπεται οποιαδήποτε αναφορά σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο και ως εκ τούτου ο όρος «μητροπολιτική Ελλάδα» καθίσταται ασαφής.
Εγείρονται ερωτήματα στον καλόβουλο αναγνώστη, τόσο για την ιστορική κατάρτιση των συγγραφέων, όσο και για το αίτιο της «παράλειψης» σημαντικών ελληνόφωνων περιοχών του βορειοελλαδικού χώρου, η ελληνοφωνία των οποίων καταμαρτυρείται, εκτός από τις γραπτές πηγές και από πλειάδα αρχαιολογικών τεκμηρίων. Η εξαίρεση από τις ελληνόφωνες περιοχές των παραλίων της Πιερίας και του μυχού του Θερμαϊκού κόλπου, όπου ο ίδιος ο Στράβων αναφέρει πλείστες όσες «ελληνίδες πόλεις» εγείρει πολλαπλά ερωτήματα, εάν λάβει κανείς υπόψη την χρονική περίοδο, την οποία διάγουμε και την κρίσιμη καμπή, στην οποία βρίσκεται το ύψιστο εθνικό ζήτημα της Μακεδονίας, για την «κατά λάθος» ή την «εις τον δαίμονα του τυπογραφείου» αποδιδόμενη ευθύνη. Αναρωτάται, επίσης, κανείς κατά πόσο ο φορολογούμενος ελληνικός λαός χρηματοδοτεί συγγραφείς, οι οποίοι «ερωτοτροπούν» με τις σκοπιανές θέσεις αναφορικά με τη διαφοροποίηση της γλώσσας των αρχαίων Μακεδόνων- που δεν είναι τίποτα άλλο από μία δωρική διάλεκτο- σε σχέση με τους υπόλοιπους Έλληνες.
Από τον χάρτη των ελληνοφώνων περιοχών εξαιρείται τόσο η Πέλλα, πρωτεύουσα του μακεδονικού βασιλείου, όσο και η Βεργίνα, αλλά και το Δίον, η Βέρροια, η Μιέζα, η Έδεσα, η Αιανή, η Θεσσαλονίκη, καθώς και η συντριπτική πλειονότητα των πόλεων του μακεδονικού βασιλείου. Το γεγονός αυτό δείχνει στην καλύτερη περίπτωση, την παντελή άγνοια πλήθους αρχαιολογικών δεδομένων από τη συγγραφική ομάδα του εν λόγω πονήματος, όπως τις ενεπίγραφες στήλες, που βρέθηκαν ενσωματωμένες στο μεγάλο τύμβο της Βεργίνας, τον διαλεκτικό κατάδεσμο της Πέλλας, σειρά επιτυμβίων στηλών από την Πέλλα, δύο χρυσά φύλλα δάφνης, καθώς και βάση ενός μελαμβαφούς πινακίου, πάλι από τη μακεδονική πρωτεύουσα, τα οποία φέρουν χαραγμένα τα ελληνικά ονόματα Ηγησίσκα, Φερσεφόνη, Δωρίμα και Ποσείδιππος, τις νομισματικές κοπές των βασιλέων της Μακεδονίας, το μεγάλο αριθμό επιγραφών, που σώζονται στο μουσείο της Βέρροιας, τις επιγραφές στον τάφο Λύσωνος και Καλλικλέους στα Λευκάδια και χορεία άλλων επιγραφικών μαρτυριών, που αποτελούν απτές αποδείξεις της ελληνοφωνίας των κατοίκων της περιοχής και τα οποία οι συγγραφείς του διδακτικού εγχειριδίου επιδεικτικά αγνόησαν. Αξίζει δε να αναφερθεί ότι εις εκ των μεγαλυτέρων τραγικών ποιητών, ο Ευριπίδης, έζησε μέρος της ζωής του και απεβίωσε στην Πέλλα, όπου συνέθεσε και δίδαξε την τραγωδία του «Αρχέλαος». Σε ποια γλώσσα άραγε απευθύνθηκε στο κοινό της πρωτεύουσας του μακεδονικού βασιλείου, το οποίο διδάχτηκε την τραγωδία;
Κύριε Υπουργέ, τέτοιες «παραλείψεις», οι οποίες εναρμονίζονται πλήρως- θέλουμε να πιστεύουμε όχι εκούσια- με τις ανιστόρητες θέσεις της σκοπιανής προπαγάνδας είναι αδιανόητο να επιχωριάζουν στα σχολικά εγχειρίδια του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας της χώρας μας και διδάσκονται στους μαθητές των πρώτων τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εάν εμείς οι ίδιοι με πράξεις υποσκάπτουμε τα δίκαια και την ιστορική αλήθεια, τότε τι περισσότερο ή τι λιγότερο αναμένουμε να πράξουν οι αργυρώνητοι ιστορικοί του γειτονικού κράτους, θεράποντες των συμφερόντων και όχι της ιστορικής αλήθειας.
Πιστεύουμε πως εσείς προσωπικά θα επιληφθείτε του θέματος και αναμένουμε την επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της χώρας μας. Ευχαριστούμε για τον χρόνο που διαθέσατε για την ανάγνωση της παρούσας επιστολής διαμαρτυρίας. Καλή δύναμη στη συνέχιση του έργου σας.
Με τιμή
Το Δ.Σ. του Σωματείου «ΝΑΥΣ- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΑΔΟΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»
Σημειώνεται ότι η εν λόγω επιστολή εστάλη στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων την 1η Οκτωβρίου 2008, ενώ κοινοποιήθηκε προς την Προεδρία της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, τον πρόεδρο του ελληνικού κοινοβουλίου, το Υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης, το Υπουργείο Εξωτερικών, τις Νομαρχίες της Μακεδονίας, τους Δήμους πρωτευουσών Νομών Μακεδονίας, την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, τις Ιερές Μητροπόλεις Μακεδονίας, φορείς και σωματεία.
ΚΟΥΛΑ ΠΟΥΛΑΣΙΧΙΔΟΥ