Σωρεία αριστείων και υψηλών επιδόσεων σημείωσαν και φέτος οι οι μαθητές των Γενικών Λυκείων της Πτολεμαΐδας, με βάση τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων που αναρτήθηκαν σήμερα Τρίτη στα σχολεία της πόλης, αλλά και στο Μουσικό Λύκειο της πόλης.
Ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις των αποφοίτων των σχολείων τους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις δήλωσαν στον «Π» οι διευθυντές των τριών Γενικών Λυκείων της Πτολεμαΐδας, καθώς φέτος αυξήθηκε ο αριθμός των αριστούχων σε σχέση με πέρσι που είχε σημειωθεί μια γενικότερη μείωση αριστούχων στη θετική και τεχνολογική κατεύθυνση, λόγω των κακών επιδόσεων των υποψηφίων στα Μαθηματικά και στη Φυσική.
Για «εντυπωσιακά αποτελέσματα στο 2ο ΓΕΛ Πτολεμαΐδας» έκανε λόγο ο διευθυντής του σχολείου Δρ. Αθανάσιος Παπαβασιλείου, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν περισσότεροι αριστούχοι από πέρσι και γενικότερα υψηλές επιδόσεις των αποφοίτων, καθώς υπάρχουν 29 αριστούχοι (που συγκέντρωσαν πάνω από 18.000 μόρια στις πανελλαδικές εξετάσεις) σε σύνολο 220 αποφοίτων που συμμετείχαν στις πανελλαδικές. Όπως μάλιστα σχολίασε ο διευθυντής του σχολείου αυτή η φουρνιά από την Α΄ Λυκείου ήταν τα καλύτερα παιδιά και σε συμπεριφορά και σε επιδόσεις.
Ο πρώτος των πρώτων στην Εορδαία και των πρώτων στο νομό Κοζάνης, είναι ο απόφοιτος του 2ου ΓΕΛ πλέον Γεώργιος Κουδούνας του Νικολάου, ο οποίος στη θετική κατεύθυνση συγκέντρωσε 19.627 μόρια. Η αμέσως επόμενη αριστούχος του σχολείου, επίσης στη θετική κατεύθυνση, είναι η Αικατερίνη Καραμήτσου του Αντωνίου με 19.405 μόρια. Στη θεωρητική κατεύθυνση πρώτη ήρθε η Δήμητρα Λαζαρίδου του Αλεξάνδρου με 19.078 μόρια. Στην τεχνολογική κατεύθυνση την υψηλότερη βαθμολογία στις πανελλήνιες συγκέντρωσε ο Αθανάσιος Ραντιλάκης του Κωνσταντίνου με 17.821 μόρια.
Χαράς ευαγγέλια επικρατούν και στο 1ο ΓΕΛ Πτολεμαΐδας καθώς, σύμφωνα με τη διευθύντρια του σχολείου, Αντωνία Βαλαβάνη, αρίστευσαν 18 απόφοιτοι του σχολείου από το σύνολο των 112 αποφοίτων που πήραν μέρος στις πανελλήνιες.
Την υψηλότερη βαθμολογία στις πανελλήνιες στο 1ο ΓΕΛ στη θετική κατεύθυνση συγκέντρωσε ο Σταύρος Γεωργιάδης του Γρηγορίου με 19,38 γενικό βαθμό πρόσβασης και 19.430 μόρια. Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στη θετική κατεύθυνση έχει η Ιωάννα Κιοσέ του Ιωάννη, η οποία έδινε για δεύτερη φορά και πέτυχε 19,27 γενικό βαθμό πρόσβασης και 19.336 μόρια.
Πρώτος στη θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο ΓΕΛ ήρθε ο Γερτζίκης Κυριάκος του Αθανασίου ο οποίος έχει 19,1 γενικό βαθμό πρόσβασης και 19.254 μόρια. Πρώτη στην τεχνολογική κατεύθυνση ήρθε η Νίκη Καζαντζή του Χαραλάμπους με 16,65 γενικό βαθμό πρόσβασης και 16.548 μόρια.
Πολύ καλές επιδόσεις σημείωσε και το 3ο ΓΕΛ στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως δήλωσε ο διευθυντής του σχολείου Σάββας Μαυρόπουλος, επισημαίνοντας ότι 15 απόφοιτοι του σχολείου συγκέντρωσαν πάνω από 18.000 μόρια σε σύνολο 198 αποφοίτων που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ 66 παιδιά έχουν συγκεντρώσεις πάνω από 15.000 μόρια.
Την καλύτερη επίδοση στο 3ο ΓΕΛ σημείωσε η Αθηνά Παπαδοπούλου του Χρήστου της τεχνολογικής κατεύθυνσης, η οποία έχει γενικό βαθμό πρόσβασης 19,25 και σύνολο μορίων 19.265.
Τον υψηλότερο βαθμό στη θετική κατεύθυνση απέσπασε η Παρθένα Σαμαρά του Λαζάρου με γενικό βαθμό πρόσβασης 19,13 και 19.223 μόρια.
Την υψηλότερη βαθμολογία στη θεωρητική κατεύθυνση συγκέντρωσε η Αθανασία Καραστογιάννη του Μάρκου 18,93 με γενικό βαθμό πρόσβασης και 19.097 μόρια.
Από το Μουσικό Λύκειο Πτολεμαΐδας συμμετείχαν στις πανελλήνιες 15 απόφοιτοι και άλλη μία περσινή απόφοιτη του σχολείου. Σύμφωνα με τη διευθύντρια του σχολείου Δρ. Δέσποινα Παπαδοπούλου, τον μεγαλύτερο βαθμό πρόσβασης (19,32) συγκέντρωσε η Κωνσταντίνα Κουτσουμπίδου του Νικολάου της θεωρητικής κατεύθυνσης. Πρώτος στη θετική κατεύθυνση αναδείχθηκε ο Στυλιανός Καλαϊτζόπουλος του Παύλου με 17,85 γενικό βαθμό πρόσβασης και στην τεχνολογική κατεύθυνση πρώτη ήρθε η Παρασκευή Κοκκινίδου του Γεωργίου με 16,92 γενικό βαθμό πρόσβασης.
Ικανοποιημένος από την προσπάθειά του, αφού πετυχαίνει το στόχο του, την εισαγωγή του δηλαδή στην Ιατρική Σχολή, δήλωσε ο πρώτος των αριστούχων Γιώργος Κουδούνας, ο οποίος διάβαζε όλα τα μαθητικά του χρόνια και απλά έκανε λίγη μεγαλύτερη προσπάθεια την τελευταία χρονιά. Σημείωσε όμως ότι «εκτός από το διάβασμα οι εξετάσεις θέλουν και λίγη ψυχραιμία, στήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον, πρόγραμμα και θετική σκέψη, δεν αρκεί το διάβασμα από μόνο του».
Και η Αικατερίνη Καραμήτσου δήλωσε ότι κατέφερε το στόχο της, που είναι επίσης η εισαγωγή της στην Ιατρική Σχολή, «με πολύ διάβασμα, πολλών ετών, για 12 ολόκληρα χρόνια αν και την τελευταία χρονιά οι απαιτήσεις ήταν ιδιαίτερα αυξημένες, αλλά αυτό που μετρά τελικά είναι ότι άξιζε τον κόπο.» Επισήμανε μάλιστα ότι οι υψηλές επιδόσεις δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο, αρκεί να διαβάζει κάποιος και να έχει τις βάσεις από τις προηγούμενες χρονιές.
Συνεπής μαθητής που διάβαζε πάντα, δήλωσε και ο πρώτος από τους αριστούχους του 1ου ΓΕΛ Σταύρος Γεωργιάδης, που έχει επίσης όνειρο να γίνει γιατρός. Παρά το διάβασμα όμως, όπως λέει, δεν στερήθηκε πολλά πράγματα, αφού διάβαζε όλες τις χρονιές και δεν είχε κενά για να καλύψει.
Και η πρώτη του 3ου ΓΕΛ Αθηνά Παπαδοπούλου δήλωσε ότι η προσπάθειά της ξεκίνησε από το Γυμνάσιο και πως είχε ένα προγραμματισμό στα σχολικά της χρόνια, που απαιτούσε κάποιες θυσίες, όπως τις εξόδους, που όμως απέδωσε. Δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ευχαριστίες της στους καθηγητές του σχολείου «που μάς βοήθησαν σε όλη την πορεία μας και στήριξαν τις επιλογές μας.»
Και η Αθανασία Καραστογιάννη διάβαζε πάντα, «αν και όχι πολύ και χωρίς ιδιαίτερο πρόγραμμα», το τελευταίο όμως διάστημα τα ‘έδωσε’ όλα και της βγήκε, να σπουδάσει δηλαδή δημοσιογραφία.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ