Το «Νέο Λύκειο» ένα χρόνο μετά βρέθηκε στο επίκεντρο ενημερωτικής εκδήλωσης, που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Εορδαίας στο παράρτημα του Επιμελητηρίου της Πτολεμαΐδας, με κεντρικό ομιλητή τον πρόεδρο του Κέντρου Μελετών Εκπαίδευσης της ΟΛΜΕ Παύλο Χαραμή.
Αναφερόμενος ο κ. Χαραμής στο νέο αυτό εγχείρημα επεσήμανε ότι: Από την πρώτη στιγμή που κατατέθηκε το Σχέδιο Νόμου για το νέο Σχολείο, η δική μας στάση ήταν διαφορετική καθώς η ΟΛΜΕ θεώρησε ότι η απόφαση αυτή θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και θα συμβάλλει αρνητικά στην προαγωγή και απόλυση των μαθητών Λυκείου.
Πρόκειται για ένα Νόμο ο οποίος ενισχύει τη μαθητική διαρροή από το Λύκειο ανοίγοντας το δρόμο στα παιδιά ν’ ακολουθήσουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Επί πλέον εμποδίζει την προαγωγή των παιδιών, δεδομένου ότι ένα στα δέκα παιδιά πέρσι μείνανε για τον Σεπτέμβριο».
Στην ερώτηση του “Π” σχετικά με το εάν έχει το δικαίωμα το Υπουργείο «να πειραματίζεται» με τα θέματα εκπαίδευσης, ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ ήταν κατηγορηματικός τονίζοντας ότι: «κανείς δεν έχει το δικαίωμα να προχωρεί σε επιλογές, που έχουν αρνητικό αποτέλεσμα για την πρόοδο των παιδιών, καθώς ήταν ένα βήμα του Υπουργείου Παιδείας, που απέτυχε και δεν ήταν άγνωστη αυτή η αποτυχία γιατί η ΟΛΜΕ την είχε προβλέψει».
Αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι ο κ. Χαραμής υπογράμμισε πως: «Θα πρέπει να καταργηθεί αυτό το Νομοσχέδιο και να εξεταστούν οι προτάσεις της ΟΛΜΕ η οποία υποστηρίζει ότι θα πρέπει το Λύκειο να αποδεσμευτεί εντελώς από τη διαδικασία πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, για το θέμα της προαγωγής από τάξη σε τάξη, πρέπει να είναι ενδοσχολική υπόθεση και να μην βασίζεται σε Τράπεζες Θεμάτων και σε εξωγενείς παράγοντες, ενώ θεωρούμε ότι οι άλλοι κλάδοι επαγγελματικής εκπαίδευσης πρέπει να συγχωνευθούν στο πλαίσιο του Ενιαίου και επίσης πρέπει να εξεταστεί σοβαρά από το Υπουργείο Παιδείας ένα δημόσιο σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης το οποίο θα καλύπτει το σύνολο των ειδικοτήτων των παιδιών, που να είναι ενταγμένο στη Δημόσια Εκπαίδευση. Επί πλέον πρέπει να εξετάσουμε την πρόσβαση των παιδιών στα Πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις και εξεταστικούς φραγμούς ώστε ν’ ανακουφιστεί η Ελληνική οικογένεια από τα φροντιστήρια, που ταλαιπωρούν τους γονείς σε μια εποχή οικονομικής κρίσης».
Να σημειωθεί ότι η εκδήλωση εντάσσεται στη δράση κοινωνικού περιεχομένου της ΕΛΜΕ Εορδαίας, η οποία εκτός από τα συνδικαλιστικά και τα πολιτικά θέματα, δείχνει και το κοινωνικό της πρόσωπο .
Για τον σκοπό της συγκριμένης πρωτοβουλίας έκανε λόγο ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Εορδαίας Στάθης Κοκκινίδης, τονίζοντας μεταξύ άλλων : «επιλέξαμε το θέμα αυτό γιατί θέλαμε και εμείς να κάνουμε μια τύπου αξιολόγηση του Υπουργείου Παιδείας, μιας που τελευταία τη λέξη «αξιολόγηση» την συναντάμε παντού . Θέλουμε να εξετάσουμε τα συμπεράσματα αυτού του εγχειρήματος του νέου Σχολείου που αφορά τα παιδιά τα οποία βαδίζουν σε ένα κυκεώνα εξετάσεων στρεφόμενα προς τα φροντιστήρια, που αποτελούν μεγάλο οικονομικό βάρος για τους γονείς . Το θέμα όμως αφορά και τους εκπαιδευτικούς γιατί με το νέο Σχολείο θα αξιολογηθούμε και εμείς με την τράπεζα θεμάτων σε ένα επιφανειακό επίπεδο, που θα έχει ως συνέπεια να κατηγοριοποιηθούμε και να γίνουμε μία δεξαμενή από όπου θα μπορούν να βγουν οι διαθεσιμότητες».
Ο κ. Κοκκινίδης χαρακτήρισε πολύ πρόχειρα στημένο το σύστημα διευκρινίζοντας ότι δημιουργεί δυσκολίες στους μαθητές οι οποίοι δεν γνωρίζουν τι θα περιλαμβάνουν οι δέσμες που επιθυμούν να επιλέξουν .
Η συζήτηση που ακολούθησε της εισήγησης του Προέδρου του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. για το νέο Σχολείο, ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική καθώς εκτός από τα συμπεράσματα εξετάστηκαν εκ νέου οι προτάσεις της ΟΛΜΕ για το θέμα.
ΚΟΥΛΑ ΠΟΥΛΑΣΙΧΙΔΟΥ