Άρχισε από χτες η δοκιμαστική λειτουργία του σταθμού των διοδίων του Πολυμύλου στην Εγνατία οδό.
Η δοκιμαστική και δωρεάν λειτουργία θα διαρκέσει μέχρι και αύριο Σάββατο, καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου, ενώ σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Γιάννη Τσακλίδη, η κανονική λειτουργία του σταθμού διοδίων στον Πολύμυλο θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα στις 14-15 Σεπτεμβρίου, οπότε οι οδηγοί θα πληρώνουν κανονικά τα διόδια.
Κατά την τριήμερη δοκιμαστική λειτουργία των διοδίων στον Πολύμυλο, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», συνιστά στους οδηγούς «να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί κατά την διέλευσή τους, να τηρούν τα όρια ταχύτητας και να συμμορφώνονται στη σήμανση, προκειμένου να αποφευχθούν τροχαία ατυχήματα.
Το κόστος των διοδίων του Πολυμύλου έχει καθοριστεί σε 2,80 ευρώ για επιβατικά αυτοκίνητα, σε 7 ευρώ για λεωφορεία – φορτηγά και σε 10 ευρώ για βαριά οχήματα άνω των τεσσάρων αξόνων. «Σε λίγο θα εντάξουμε και τον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων στην Εγνατία οδό» σημείωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρίας, προσθέτοντας ότι «δίνουμε όλο το βάρος, ώστε να γίνει άμεσα ένας διαγωνισμός για ηλεκτρονικά διόδια σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού». Υπογράμμισε ότι «η Εγνατία οδός θα είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα και στη Ευρώπη που θα εφαρμόσει πλήρη ηλεκτρονικά διόδια, με χιλιομετρική χρέωση».
Με τη λειτουργία του σταθμού διοδίων του Πολυμύλου και με τον υφιστάμενο σταθμό των Μαλγάρων το ταξίδι μετ’ επιστροφής από την Κοζάνη και άλλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας για Θεσσαλονίκη θα έχει ένα υψηλό κόστος της τάξης των 9,60 ευρώ. Ερωτηθείς από τον «Π» ο Γ. Τσακλίδης αν υπάρχει κάποια σκέψη για μείωση αυτού του κόστους, είπε ότι «δεν μπορεί να γίνει τώρα τίποτα, αλλά αυτό το θέμα θα επιλυθεί οριστικά με τα ηλεκτρονικά διόδια που επιδιώκουμε να λειτουργήσουν σε ένα χρόνο, οπότε η χρέωση θα είναι δίκαιη, αφού ο καθένας θα πληρώνει σύμφωνα με τα χιλιόμετρα που θα διανύει».
Αναφερόμενος εμμέσως σε ένα κίνημα πολιτών που αναπτύσσεται κατά των διοδίων και υπέρ της δωρεάν διέλευσης, ο αντιπρόεδρος της «Εγνατίας Οδός Α.Ε.», δήλωσε ότι «είμαι κατά αυτής της λογικής, διότι η Εγνατία είναι ένας ασφαλής δρόμος και πρέπει να τον κρατήσουμε σε ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Έχει ένα υψηλό κόστος λειτουργίας κατ’ έτος 60-70 εκ. ευρώ. Το σωστό είναι αυτό το κόστος να το πληρώσουν οι χρήστες του δρόμου και να μην το πληρώσουν φτωχοί πολίτες που δεν χρησιμοποιούν ή που δεν έχουν δει την Εγνατία οδό».
Να σημειωθεί τέλος ότι οι κάτοικοι του Πολυμύλου διαμαρτύρονται για τις «λιγοστές προσλήψεις» συγχωριανών τους στο σταθμό του Πολυμύλου, ζητώντας την πρόσληψη περισσότερων ανέργων από το χωριό τους. Από τα συνολικά τριάντα άτομα που προσλήφθηκαν στο σταθμό του Πολυμύλου τα 11 είναι από το ομώνυμο χωριό και άλλα δύο από γειτονικά χωριά του δήμου Ελλησπόντου. Ο Γ. Τσακλίδης θεωρεί ότι «αυτός ο αριθμός είναι ικανοποιητικός», ενώ η επιτροπή των κατοίκων δεν είναι ικανοποιημένη και ζήτησε συνάντηση μαζί του, απειλώντας συγχρόνως και με κινητοποιήσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ