Μια πρωτότυπη σκηνική ανάγνωση του πολυπρόσωπου θεατρικού αριστουργήµατος του William Shakespeare «Άµλετ», σε διασκευή για έναν ηθοποιό, φιλοξενείται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο θέατρο “Αριστοτέλειον” της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για τη θεατρική παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ» βασισμένη στον «Άµλετ» του William Shakespeare, με τον Αιμίλιο Χειλάκη, σε σκηνοθεσία – διασκευή των Μανώλη Δούνια- Αιμίλιου Χειλάκη και μετάφραση του Γ. Χειμωνά, από την εταιρία αρτIVITIES, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και το Δηµοτικό Θέατρο.
Η παράσταση παρακολουθεί την προσπάθεια του νεαρού πρίγκιπα να διανύσει την απόσταση από την Σκέψη στην Πράξη. Συνειδητοποιώντας ότι το σύστημα αξιών στο οποίο μέχρι τώρα πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που μέχρι τώρα απολάμβανε έχουν πια πεθάνει. Αναζητάει εναγωνίως έναν τρόπο να διατηρήσει την αξιοπρέπειά και τα ιδανικά του σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει. Μέσα σε 75 λεπτά ο Άµλετ, η Οφηλία, ο Κλαύδιος, η Γερτρούδη, ο Πολώνιος, ο Λαέρτης, το Φάντασµα του Νεκρού βασιλιά, ο Οράτιος ζωντανεύουν στην σκηνή από έναν µόνο ηθοποιό, τον Αιµίλιο Χειλάκη , σε µια απόπειρα επιστροφής στα απολύτως βασικά στοιχεία της θεατρικής πράξης. Το θεµελιώδες ερώτηµα που απασχολεί τον Άµλετ του σήμερα δεν είναι απλά το «να ζει κανείς ή να µη ζει» αλλά το « πώς να ζει ». Είναι ένας σύγχρονος ήρωας που παρατηρώντας τις κοινωνικές συνθήκες γύρω του δεν βασανίζεται µόνο από το μάταιο της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά κυρίως αναρωτιέται αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας.
Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του Κλαύδιος, που δε διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, βασίλισσα Γερτρούδη. Ο γιος της Άµλετ βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαµό του πατέρα του όσο και από την απόφαση της µητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντοµα. Όταν το φάντασµα του νεκρού Βασιλιά εµφανίζεται µπροστά του και του αποκαλύπτει ότι ο Κλαύδιος τον δολοφόνησε για να τον διαδεχθεί, ο Άµλετ ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Τυχαία, ένα µπουλούκι θεατρίνων παρουσιάζεται την επόµενη µέρα στο παλάτι και ο Άµλετ αποφασίζει να βάλει τους ηθοποιούς να αναπαραστήσουν µπροστά στον Κλαύδιο τη δολοφονία του πατέρα του, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποσπάσει την οµολογία του.
Σχεδόν τετρακόσια χρόνια µετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, ο Άµλετ παραµένει µια από τις πιο εµβληµατικές φιγούρες του παγκόσµιου θεάτρου. Ο οµώνυµος ήρωας αυτής της δηµοφιλούς υπαρξιακής τραγωδίας έχει κατά καιρούς γίνει σύµβολο της υψηλής πνευµατικότητας, της προσωπικής απόγνωσης, του αδιάκοπου αγώνα για αυτογνωσία, της κριτικής κατά του εθνικισµού αλλά και σύµβολο του πολιτικού ακτιβισµού. Έ χ ε ι γ ν ω ρ ί σ ε ι π λ ή θ ο ς δ ι α σ κ ε υ έ ς α π ό σ ηµα ν τ ι κ ο ύ ς θεατρανθρώπους όπως ο Peter Brook, ο Robert Wilson, ο Robert Lepage κ.α. αλλά και δεκάδες κινηµατογραφικές µεταφορές, ενώ αποτέλεσε εφαλτήριο για παρωδίες, νουβέλες, µελέτες, όπερες και πρωτότυπα θεατρικά έργα βασισµένα στον µύθο του Shakespeare.
Ο Αιµίλιος Χειλάκης ερµηνεύει, για περιορισµένο αριθµό παραστάσεων, όλους τους χαρακτήρες της τραγωδίας, µε µοναδικό όπλο το κείµενο του µεγάλου Άγγλου συγγραφέα στη διαχρονική µετάφραση του Γιώργου Χειµωνά.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Τετάρτη
Λαϊκή απογευµατινή | Ώρα έναρξης 20:00 | Γενική είσοδος 10€
Πέµπτη – Παρασκευή – Σάββατο
Βραδινή | Ώρα έναρξης 21:00 | Γενική είσοδος 15€ | Φοιτητικό 12€ | Ανέργων, άνω των 65 ετών και group 10€
Κυριακή
Απογευµατινή | Ώρα έναρξης 20:00 | Γενική είσοδος 15€ | Φοιτητικό 12€ | Ανέργων, άνω των 65 ετών και group 10€
Στο “Αριστοτέλειον” της Θεσσαλονίκης επί της Εθνικής Αµύνης 2, τηλ. 2310 262051.