Με νεότερη Απόφαση του Υπουργού Μεταφορών (Υ.Α. 835/12-2-09), «αναστέλλονται οι άδειες λειτουργίας ΜικτώνΕπιχειρήσεων Οδικής Βοήθειας που χορηγήθηκαν από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Νομαρχιών και από την Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.), εφόσον δεν διαθέτουν τα μέσα που προβλέπει ο νόμος».
Η πρωτοφανής αυτή Απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΥΠΜΕ, δημιουργεί νέο χάος στην αγορά και υπεισέρχεται στον χώρο των Ιδιωτικών Ασφαλίσεων δια μετατροπής της Ανεξάρτητης Αρχής εποπτείας αυτών (ΕΠ.Ε.Ι.Α.), που υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών, ως εκτελεστή Αποφάσεων του Υπουργείου Μεταφορών.
Το ελληνικού τύπου φαινόμενο αυτό, με απρόβλεπτες συνέπειες, φαίνεται ότι δεν το κατανόησαν καλά ούτε οι αρμόδιοι επί των ασφαλίσεων και ούτε οι ασφαλιζόμενοι. Για λογαριασμό του εμβρόντητου Θεσμού μας το αρνούμαστε.
Τι σημαίνει όμως αναστολή αδειών λειτουργίας Μικτών Επιχειρήσεων Οδικής Βοήθειας «εφόσον δεν διαθέτουν τα μέσα που προβλέπει ο νόμος»;
Και πώς θα γνωρίζουν οι ασφαλιζόμενοι και συνεργάτες από 12 Φεβρουαρίου 2009 και μέχρι νεοτέρας Αποφάσεως του Υπουργού Μεταφορών ποιες ασφαλιστικές εταιρίες, που έλαβαν από την αρμόδια Αρχή τους (ΕΠ.Ε.Ι.Α.) προσωρινή άδεια λειτουργίας τους ως Μικτές Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας (π.χ. INTERAMERICAN και άλλες ξένες), διαθέτουν τα μέσα που ορίζει ο νόμος, για να παραμείνουν ασφαλιζόμενοι ή να ασφαλισθούν τώρα;
Αντίστοιχα, πώς θα γνωρίζουν οι ασφαλιζόμενοι αν οι άλλες επιχειρήσεις που δεν είναι ασφαλιστικές (π.χ. ΕΛΠΑ, EXPRESS και άλλες) διαθέτουν τα μέσα ως Μικτές Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας;
Ποιος, πότε και πώς θα ελέγξει την επάρκεια των μέσων που προβλέπει ο νόμος για τις Μικτές Επιχειρήσεις και πώς θα το γνωρίζει αυτό ο ασφαλιζόμενος ώστε να επιλέξει την νόμιμη Επιχείρηση Οδικής Βοήθειας; Και ποια όργανα του κράτους είναι αρμόδια και μπορούν να ελέγξουν σήμερα και στους δρόμους όλης της επικράτειας ποιες Επιχειρήσεις λειτουργούν νόμιμα και ποιες παράνομα;
Σε ποιον όμως νόμο αναφέρεται η απόφαση αναστολής αδειών λειτουργίας Μικτών Επιχειρήσεων Οδικής Βοήθειας;
Δεν το προσδιορίζει η νεότερη Απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΜΕ, αλλά σαφώς αυτός ο νόμος είναι ο από έτους ψηφισθείς και από 18 Δεκεμβρίου 2008 ισχύων, με αριθμό 3651/08 περί Οδικής Βοήθειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του οποίου τόσο οι κατά Νομαρχίες του κράτους αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών για τις μη ασφαλιστικές επιχειρήσεις, όσο και η αρμόδια ΕΠ.Ε.Ι.Α. για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, εξέδωσαν από διμήνου περίπου άδειες
λειτουργίας Επιχειρήσεων Οδικής Βοήθειας, υπό αυτονόητη υποτίθεται τήρηση και εφαρμογή των διατάξεων αυτού του νόμου. Αν και όπου δεν τηρήθηκε ο νόμος από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, όπως πράγματι δεν τηρήθηκε και χορηγήθηκαν από Νομαρχιακές Υπηρεσίες παράνομες άδειες σε Μικτές Επιχειρήσεις ως οριστικές αντί των προσωρινών ή μη πληρούντων τις διατάξεις του νόμου, είχε και έχει υποχρέωση ο Υπουργός Μεταφορών να ενεργήσει τα νόμιμα κατά των παραβατών και να κατονομάσει τις Μικτές Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας, των οποίων την άδεια αναστέλλει για την προστασία του κοινού, αλλά και του ανταγωνισμού.
Τέλος, γιατί το Υπουργείο Μεταφορών αναφέρεται και αναστέλλει μόνον την ισχύ των παράνομων ουσία αδειών
Μικτών Επιχειρήσεων Οδικής Βοήθειας, όπου προφανώς και το πρόβλημα, με διατήρηση σε ισχύ των χορηγηθεισών
αδειών των άλλων δύο κατηγοριών, που είναι οι Αυτόνομες Πανελλαδικές και οι Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων, όπως ορίζονται στο πρώτο άρθρο του Ν. 3651/08;
Αυτόνομη Πανελλαδική άδεια και η οποία διαφέρει της δεύτερης κατηγορίας Μικτής Επιχειρήσεως στο ότι η πρώτη παρέχει Οδική Βοήθεια πανελλαδικά με χρήση αποκλειστικά και μόνον με δικά της (ιδιόκτητα) μέσα, σε αντίθεση με την δεύτερη που μπορεί να μην είναι πανελλαδική και χρησιμοποιεί δικά της και ξένα μέσα συνεργατών της, έλαβε μέχρι τώρα μόνον η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και η οποία, από όσα προκύπτουν και είναι γνωστά, φαίνεται ότι είναι η μόνη μη αμφισβητούμενη ασφαλιστική εταιρία βοήθειας οχημάτων κάτω των 3,5 τόνων. Όλες οι άλλες άδειες αμφισβητούνται ή είναι ανίσχυρες, οπότε και για λογαριασμό του ελεύθερου Θεσμού μας το αρνούμαστε.
Εξ αυτών και δι΄ αυτών των πρωτοφανών στα ασφαλιστικά χρονικά εξελίξεων, όπου «χάθηκε η μπάλα», ολόκληρη η ασφαλιστική αγορά είναι αναστατωμένη και δικαίως προβληματισμένη, όπως βεβαιώνεται και από ανώνυμες διαμαρτυρίες.
Δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής ουδενός το γεγονός ότι από 18 Δεκεμβρίου 2008 πολλές ασφαλιστικές εταιρίες, που δεν έλαβαν άδεια ασκήσεως της Οδικής Βοήθειας, ενώ έχασαν την μέχρι τότε άδεια Βοήθειας που κατείχαν, μετέφεραν τους ασφαλιζομένους τους σε μη ασφαλιστικές Μικτές Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας και σήμερα δεν μπορούν να γνωρίζουν οι ίδιες αλλά και οι πελάτες-συνεργάτες τους αν εξυπηρετούνται νόμιμα ή παράνομα ή αν ευρίσκονται στον Μαέρα.
Όπως και αν έχει, το όλο σοβαρότατο θέμα αυτό και πέραν της αποδεδειγμένης ορθής επιλογής της ΜΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, με άρνηση όμως από την ίδια να αναδεικνύεται ως Μονοπώλιο, το φρονιμότερο όλων θα ήταν να αποσυρθεί ο ατυχέστατος αυτός νόμος περί Οδικής Βοήθειας, με επαναφορά στην προηγούμενη νομοθεσία κατά τις Κοινοτικές Οδηγίες και την οποία αργά ή γρήγορα θα την επιβάλλει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.