Το αεροπλάνο έρχεται …το τρένο φεύγει. Στην περίπτωση της Κοζάνης, η γνωστή διαφήμιση παραλλαγμένη, ανταποκρίνεται απολύτως στην κατάσταση που διαμορφώνεται.
Ενώ χτες ξαναπέταξε έπειτα από ένα χρόνο – έστω και χωρίς επιβάτες – το αεροπλάνο, συγχρόνως έκλεισε ο σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης. Το τρένο δεν σφύριξε χτες, καθώς από 1η Ιουλίου, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΟΣΕ αναστέλλονται τα δρομολόγια και κλείνει ο σταθμός της Κοζάνης και της Άρνισσας. Ο σταθμός του Κομάνου παραμένει ανοιχτός μόνο τις ημέρες Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή. Στον ανατολικό τομέα κλείνουν οι σταθμοί Σταυρούπολης, Τοξοτών και Κίρκης.
Ως εκ τούτου αναστέλλονται μέχρι νεωτέρας τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 751, 752, 755, 756, 757 και 758 Κοζάνης – Αμυνταίου Κοζάνης. Με άλλα λόγια διακόπηκαν το μοναδικό δρομολόγιο που υπήρχε καθημερινά για Θεσσαλονίκη και τα τρία δρομολόγια κάθε Παρασκευή και Κυριακή. «Μικρότερο το κακό» στη Φλώρινα, όπου δεν κλείνει ο σταθμός, αλλά απλώς κόβεται το ένα από τα πέντε δρομολόγια ημερησίως.
Υπενθυμίζεται ότι η ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνης και Φλώρινας εγκαινιάστηκε στις 19 Ιανουαρίου 2007, τότε που ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης, έφτασε στην Κοζάνη με το σύγχρονο τρένο που δρομολογήθηκε. Στη φιέστα που στήθηκε, έταξε «λαγούς με πετραχήλια», παρουσία τοπικών παραγόντων και μίλησε για έναν «μεγαλόπνοο αναπτυξιακό σχεδιασμό, που τόσο ανάγκη είχε η περιοχή». Ακολούθησαν οι μεγαλοστομίες της σημερινής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, μέχρι να έρθει η χτεσινή ημέρα και να βάλει λουκέτο ο σταθμός της Κοζάνης.
Να σημειωθεί ότι στο σταθμό της Κοζάνης εργάζονται έξι άτομα, εκ των οποίων δύο σταθμάρχες, δύο κλειδούχοι και δύο εργάτες. Στον σταθμό του Κομάνου, όπου μεταφέρθηκαν και οι εργαζόμενοι του σταθμού της Πτολεμαΐδας που έκλεισε, υπάρχουν 15 εργαζόμενοι, ενώ άλλους τόσους έχει ο σταθμός της Φλώρινας.
Το προσωπικό αυτό θα αποσπαστεί σε άλλες υπηρεσίες του ΟΣΕ, όπου υπάρχουν κενές θέσεις. Ο σταθμάρχης του σταθμού της Κοζάνης, Γιώργος Κακουλίδης, 50 ετών από την Κοζάνη, πατέρας δύο παιδιών δημοτικού σχολείου, είναι 50 χρόνια σιδηροδρομικός υπάλληλος. Λόγω της δουλειάς του αναγκάστηκε να ξεσπιτωθεί επί σειρά ετών, την περίοδο που ανακαινίζονταν η γραμμή και δεν λειτουργούσε ο σταθμός της Κοζάνης. «Τώρα μας λένε πάλι να ξεσπιτωθούμε και να πάμε σε άλλες υπηρεσίες. Είναι πολύ δύσκολο αυτό, όπως καταλαβαίνεται», είπε στον «Π». Διευκρίνισε ότι «από τις 12 Ιουλίου μπορεί να μας πάνε στη Θεσσαλονίκη για να καλύψουμε άδειες και ρεπό, αλλά στη συνέχεια ούτε κι’ εμείς ξέρουμε που θα μας πάνε».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ