Άγιο είχαν δύο εργαζόμενοι της ΔΕΗ, οι οποίοι γλίτωσαν την περασμένη Τετάρτη παρά τρίχα από τροχαίο ατύχημα στο Ορυχείο Μαυροπηγής, καθώς την ώρα που πήγαιναν για δουλειά στον Ε7 (εκσκαφέα του ορυχείου) ανακάλυψαν ότι δεν έπιαναν τα φρένα του UNIMOUG στο οποίο επέβαιναν.
Ο τεχνίτης που οδηγούσε το φορτηγάκι για να αποφύγει τον κίνδυνο σύγκρουσης με τα φορτηγά των εργολάβων «που τρέχουν σαν τρελά στο ορυχείο» αναγκάστηκε να το ρίξει σε ένα ανάχωμα, με αποτέλεσμα να αποφευχθεί τελικά η πρόκληση τροχαίου ατυχήματος. Στην επιστροφή από τον εκσκαφέα στον πύργο ελέγχου ταινιοδρόμων οι δύο τεχνίτες είχαν και νέα περιπέτεια, αφού λόγω ότι τα φρένα εξακολουθούσαν να μην πιάνουν έριξαν το όχημα πάνω σε ένα άλλο UNIMOUG, χωρίς πάλι να χτυπήσουν οι επιβαίνοντες.
Το επεισόδιο αυτό φέρνει για μια ακόμα φορά στο φως το σοβαρό πρόβλημα με τον πεπαλαιωμένο εξοπλισμό της ΔΕΗ και ιδιαίτερα με τα επικίνδυνα μεταφορικά μέσα με τα οποία μετακινούνται οι εργαζόμενοι στα ορυχεία. Όπως μάλιστα καταγγέλλουν εργαζόμενοι της ΔΕΗ, τουλάχιστον 100 αντίστοιχα μεταφορικά μέσα στο Λιγνιτικό κέντρο είναι παμπάλαια και εντελώς ακατάλληλα, αλλά δεν αποσύρονται, με συνέπεια «να παίζουμε τη ζωή μας κορώνα –γράμμα σε καθημερινή βάση», όπως αναφέρει ο ένας από τους δύο επιβαίνοντες στο «τρελό» UNIMOUG, ο τεχνίτης Νίκος Παυλίδης.
«Μας έχουν για αναλώσιμα υλικά», προσθέτει ο παθών, διότι, όπως λέει, δεν εξηγείται διαφορετικά η αδιαφορία απέναντι στην ασφάλεια των εργαζομένων που κινούνται καθημερινά με αυτά τα μεταφορικά μέσα, που σύμφωνα και με τις καταγγελίες που έχουν γίνει από εργαζόμενους και συνδικάτα «έπρεπε να έχουν αποσυρθεί εδώ και πολλά χρόνια από την κυκλοφορία».
Το πρόβλημα είναι γνωστό στη διοίκηση του ΛΚΔΜ εδώ και πολλά χρόνια, αλλά παρά τα σχετικά αιτήματα των εργαζομένων και των συνδικάτων δεν έχει γίνει τίποτε στην κατεύθυνση ανανέωσης του εξοπλισμού, παρά μόνο λόγια. Καθώς, οι εργαζόμενοι στον πύργο ελέγχου ταινιοδρόμων του Ορυχείου Μαυροπηγής με έγγραφη διαμαρτυρία τους ήδη από το 2004 έθεταν το πρόβλημα της επικινδυνότητας των μέσων μεταφοράς και ζητούσαν την άμεση αντικατάσταση τους, όμως του κάκου, ενώ κενό γράμμα έμειναν και οι υποσχέσεις που είχε πάρει η διοίκηση του σωματείου «Σπάρτακος» ο οποίος είχε πραγματοποιήσει προ καιρού συμβολική κατάληψη ακατάλληλων οχημάτων στο ορυχείο.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ