Πανηγυρικό χαρακτήρα είχε η 20η συνάντηση εκπαιδευτικών σε θέματα Τεχνολογίας της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Πληροφορικής), που πραγματοποιήθηκε στις 24 Μαΐου στην Πτολεμαΐδα, καθώς όχι μόνο είχαν προηγηθεί 19 αντίστοιχες ημερίδες σε πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά συνοδεύτηκε και με έκθεση των εργασιών ρομποτικής των μαθητών με τις οποίες πήραν μέρος στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, στον οποίο μάλιστα σάρωσαν την πλειοψηφία των βραβείων, μεταξύ των οποίων το 1ο βραβείο.
Στο επίκεντρο της συνάντησης αυτής, όπως ανέφερε ο υπεύθυνος του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Πτολεμαΐδας, καθηγητής Πληροφορικής Χαράλαμπος Ζαραφίδης, βρέθηκαν δύο μεγάλα θέματα: το πρώτο αφορά την εκπαιδευτική ρομποτική και πως μπορεί αυτή να βρει τόπο και εφαρμογή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το δεύτερο αναφορικά με τις νέες τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών και πως επίσης αυτές μπορούν να εφαρμοστούν μέσα στην τάξη. Οι διοργανώσεις αυτές, όπως, συμβάλλουν ταυτόχρονα στη δημιουργία ενός δικτύου των καθηγητών Πληροφορικής, με σκοπό την εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, κι όχι μόνο μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών, από το δημοτικό σχολείο ακόμα.
Αυτό που τονίστηκε στη συνάντηση ήταν ότι επιβάλλεται η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και η διάσταση της εφευρετικότητας και της δημιουργικότητας των μαθητών, ώστε να μπορούν να λύνουν προβλήματα της καθημερινότητας και να υπάρχει αποτέλεσμα στη διάρκεια της εκπαίδευσης.
Αναφερόμενος στη σχέση των συστημάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών και ρομποτικής με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας ο Σχολικός σύμβουλος Προσχολικής αγωγής περιφέρειας Γρεβενών και Εορδαίας, Χρήστος Κεβρεκίδης, επισήμανε ότι τα παιδιά έρχονται σήμερα πολύ νωρίς σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες, πολύ πριν μπουν στο νηπιαγωγείο, καθώς χειρίζονται το τηλεκοντρόλ, το κινητό τηλέφωνο, γνωρίζουν τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης χρημάτων από τις τράπεζες, το τηλεχειριστήριο του αυτοκινήτου κλπ.. Γνωρίζουν, δηλαδή, συστήματα τεχνολογίας και ρομποτικής, γνωρίζουν διαδικασίες τεχνολογικού γραμματισμού που εισάγει τα παιδιά στις νέες τεχνολογίες. Σημείωσε ωστόσο, ότι ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής πρέπει να έχει υπόψη του δύο διακριτούς στόχους: να αντιληφθούν τα μικρά παιδιά ποιες ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου εξυπηρετούν οι νέες τεχνολογίες και σε τι χρησιμεύουν στη ζωή μας και ταυτόχρονα πως θα αναπτύξουν δεξιότητες αξιοποίησης των νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων, και κυρίως του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως εργαλείο για τις διερευνήσεις, τις αναζητήσεις και τις παραγωγές τους όταν προκύπτουν αντίστοιχες ανάγκες.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ