Τα πάνω κάτω σε ασφαλιστήρια συμβόλαια και ασφάλιστρα φέρνουν οι αλλαγές της νέας εγκυκλίου της Τράπεζας της Ελλάδας αναφορικά με τον νέο νόμο τρόπου ασφάλισης και έκδοσης ασφαλιστηρίου συμβολαίου με τον τρόπο ΤΥΠΩΝΩ – ΠΛΗΡΩΝΩ και της έγκαιρης ενημέρωσης για την ανανέωση.
Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμοσολαβούντων Δυτικής Μακεδονίας «Άγιος Χριστόφορος». για την άμεση ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, η οποία παρατίθεται αναλυτικά:
Το Δ.Σ. του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό (ασφαλισμένους) για τον νέο τρόπο πληρωμής των ασφαλιστηρίων συμβολαίων.
“Τα πάνω – κάτω σε ασφαλιστήρια συμβόλαια και ασφάλιστρα”
Ριζικές αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των συμβολαίων φέρνει η νέα εγκύκλιος της ΤτΕ με τις πράξεις 30 και 31 όπου η περίοδος χάριτος από την λήξη του συμβολαίου και μέχρι να πληρωθεί το νέο ασφαλιστήριο ΠΑΥΕΙ να ΙΣΧΥΕΙ.
Σε κάθε όμως περίπτωση το ασφαλιστήριο συμβόλαιο πριν εκδοθεί και ουσιαστικά για να τεθεί σε “ισχύ” θα πρέπει να εξοφληθεί από τον ιδιοκτήτη. Γι’ αυτόν τον λόγο 10 μέρες πριν από την λήξη, ο ασφαλιστής σε συνεργασία με την Ασφαλιστική Εταιρία θα ενημερώνει τον ασφαλισμένο για την υποχρέωση που έχει να ανανεώσει το ασφαλιστήριο του. Ενώ όταν εκδίδεται το συμβόλαιο θα πρέπει να εξοφλείται.
Η νομοθεσία αυτή έχει ως στόχο αφ’ ενός το “συμμάζεμα” και τον έλεγχο της διαδικασίας ασφάλισης, της αντιστοιχίας εισπραχθέντων ασφαλίστρων και δικαιωμάτων για την βελτίωση της ρευστοποίησης του συστήματος.
Σκληρές μάχες δίνουν οι ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝΤΕΣ για να εισπράξουν τα ασφάλιστρα σύμφωνα με τις δυο πράξεις 30 και 31 και να αποδώσουν ΑΜΕΣΩΣ στις Ασφαλιστικές Εταιρίες. Οι πελάτες δεν είναι ενημερωμένοι για τις αλλαγές και δεν πείθονται εύκολα στο νέο σύστημα του ΤΥΠΩΝΩ – ΠΛΗΡΩΝΩ, δηλαδή για να εκτυπώσει το συμβόλαιο ο ασφαλιστής πρέπει να το πληρωθεί.
Δεν πρέπει να ξεχάσει κανένας ή να πει θα πάω στο τέλος του μήνα κλπ, διότι κινδυνεύει από παραγράφους ακύρωσης ή μη κάλυψης. Επειδή σήμερα όλοι οι Διαμεσολαβούντες είναι προβληματισμένοι και καλούνται αυτοί να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά, γι’ αυτό το ΣΩΜΑΤΕΙΟ μας αποφάσισε να ενημερώσει με λίγα λόγια τους ασφαλισμένους και να σταθεί δίπλα στον συνάδελφο να ξεπεράσουμε όλοι μαζί αυτή την δύσκολη μετάπτωση στο νέο σύστημα ΤΥΠΩΝΩ – ΠΛΗΡΩΝΩ από 1-1-2014.
Β. ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ. Όσον αφορά δε το μυστήριο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων λ ύ θ η κ ε. Σήμερα τα ανασφάλιστα ανέρχονται σε 830.000 σύμφωνα με την διασταύρωση στοιχείων που ολοκλήρωσε το Υπουργείο Οικονομικών. Συγκρίνονται 3 βάσεις δεδομένων, αυτής του Υπουργείου Μεταφορών – Ασφαλιστικών Εταιριών και των τελών κυκλοφορίας του Υπουργείου Οικονομικών , η δε Γεν. Γραμματεία εσόδων έχει πλέον την πραγματική εικόνα για το πόσα και κυρίως π ο ι α είναι τα ανασφάλιστα οχήματα.
Αυτές τις μέρες γίνεται μια τελευταία διασταύρωση προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο λάθους αποστολής προστίμου και όπως εκτιμάται σ ύ ν τ ο μ α θα αρχίσουν να αποστέλλονται τα ειδοποιητήρια σε όσους δεν έχουν ασφαλισμένα τα οχήματα τους και δεν παρέδωσαν πινακίδες..
Οι προβλεπόμενες ποινές είναι. 250€ για μοτοσυκλέτες, 500€ για επιβατικά και 1.000€ για φορτηγά. Οι δε ποινές από την τροχαία είναι, με το που θα σταματήσει ανασφάλιστο όχημα επιβάλλει την ποινή του ανωτέρω προστίμου, αφαίρούνται πινακίδες – άδεια κυκλοφορίας – δίπλωμα οδηγού. Για την επιστροφή απαιτείται το παράβολο που πλήρωσε το πρόστιμο και η/ προσκόμιση του σχετικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
Υπ’ όψιν για την “άρση ακινησίας” δηλαδή για να πάρει κάποιος τις πινακίδες που παρέδωσε στην ΔΟΥ, η αντίστοιχη εφορία δίνει φωτοτυπία της άδειας κυκλοφορίας στον ιδιοκτήτη ο οποίος θα πάει στόν ασφαλιστή του νά τό ασφαλίσει και θα προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του αυτοκινήτου στήν ΔΟΥ και τότε θα του δοθούν οι πινακίδες.
ΠΡΟΣΟΧΗ οι ιδιοκτήτες να ελέγχετε στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ο ασφαλιστής να αναγράφει ολόκληρο το 17ψήφιο αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου.