Πριν καλά καλά η τοπική κοινωνία προλάβει να χωνέψει τη δρομολόγηση αναστολής λειτουργίας του σιδηροδρομικού σταθμού της Πτολεμαΐδας, η είδηση για επικείμενο κλείσιμο και του σιδηροδρομικού σταθμού της Κοζάνης έρχεται να ρίξει νέο λάδι στη «φωτιά» και να διογκώσει τη δυσαρέσκεια των φορέων και κατοίκων για την υποβάθμιση των συγκοινωνιών στην περιοχή μας.
Οι 8 εργαζόμενοι στον σταθμό του ΟΣΕ της Κοζάνης είναι ανάστατοι, καθώς εδώ και λίγες μέρες περιήλθαν στην αντίληψή τους πληροφορίες ότι έχει προγραμματιστεί και το κλείσιμο του σταθμού της Κοζάνης από τις 30 Σεπτεμβρίου.
Η είδηση αυτή προήλθε από συναδέλφους τους από τη Θεσσαλονίκη και συνδικαλιστές από το χώρο του ΟΣΕ, οι οποίοι τους πληροφόρησαν ότι έχει αποφασιστεί το κλείσιμο των σιδηροδρομικών σταθμών Νάουσας, Άρνισσας, Πτολεμαΐδας και Κοζάνης, επειδή δεν επαρκεί το προσωπικό, πρόκειται δηλαδή για σταθμούς που απασχολούν μία μονάχα βάρδια εργαζομένων. Οι πληροφορίες λένε ότι ο σταθμός της Νάουσας τη «γλίτωσε» και παρέμεινε ανοιχτός προς το παρόν, αλλά η έλλειψη προσωπικού φαίνεται ότι αποτελεί τον ισχυρότερο λόγο που οδηγεί τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ σε αυτό τον προγραμματισμό. Τουλάχιστον στην περίπτωση του σταθμού της Πτολεμαΐδας το έγγραφο του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΣΥ) με το οποίο κοινοποιήθηκε η αναστολή λειτουργίας του σταθμού αναφέρει: «Λόγω στενότητας προσωπικού σταθμών (σταθμάρχης –κλειδούχοι) από 16.09.2008 αναστέλλεται η λειτουργία του σταθμού ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ, του οποίου η λειτουργία δεν εξυπηρετεί κυκλοφορία αμαξοστοιχιών».
Οι εργαζόμενοι στον σταθμό της Κοζάνης δεν έχουν λάβει ακόμη κάποιο σχετικό έγγραφο που να αφορά την αναστολή λειτουργίας του σταθμού. Υπογράμμισαν ωστόσο ότι «αυτό δεν σημαίνει τίποτε», καθώς είναι πάγια τακτική να ενημερώνονται οι εργαζόμενοι για τις αλλαγές μόλις 2-3 μέρες πριν: «Δεν ξέρουμε ακόμη τις μας περιμένει από 1η Οκτωβρίου, που θα μάς στείλουν, αν και το πιθανότερο είναι να βρεθούμε Θεσσαλονίκη. Συνήθως όμως μάς ενημερώνουν για τις όποιες αλλαγές την παραμονή με κάποιο έγγραφο και βρισκόμαστε πάντα προ τετελεσμένων γεγονότων», ανέφερε μιλώντας στον «Π» εργαζόμενος στο σταθμό.
Η φημολογία πάντως για επικείμενο λουκέτο και στον σταθμό της Κοζάνης φαίνεται να μην είναι απλή φήμη, καθώς την ίδια πληροφορία έριξε σαν βόμβα στη δημοσιότητα και ο δήμαρχος Πτολεμαΐδας Γρηγόρης Τσιούμαρης, ο οποίος πληροφορήθηκε την εξέλιξη αυτή από στελέχη του ΟΣΕ κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας που πραγματοποίησε ο δήμος την, με τη συνδρομή του Εργατικού Κέντρου Πτολεμαΐδας και του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης. Και μπορεί μετά την έντονη διαμαρτυρία τους να δόθηκε μία μικρή παράταση στο κλείσιμο του σταθμού της Πτολεμαΐδας, μέχρι δηλαδή να μπορέσει ο δήμαρχος να συναντηθεί με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη για να του εκθέσει τις αντιδράσεις του, μια και η εξέλιξη αυτή βάζει φρένο σε ολόκληρο τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του δήμου στο χώρο της ΑΕΒΑΛ (ΒΙΟΠΑ, Διαμετακομιστικό Κέντρο, Κέντρο Επιχειρηματικής Ανάπτυξης κ.α., Κέντρο συλλογής τεύτλων κλπ.), το δυστύχημα όμως είναι ότι το κακό δεν σταματά εδώ.
Καθώς ήδη, όπως επισημαίνει σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Κοζάνης, Αλέκος Αθανασιάδης, αντί της αναβάθμισης των υπηρεσιών του ΟΣΕ, την ανάπτυξη και νέων δρομολογίων και την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής προς την Καλαμπάκα που ανέμενε η περιοχή, βλέπουμε υποβάθμιση, μείωση των δρομολογίων και κλείσιμο σταθμών, πράγμα που δεν συμβάλλει στην άρση του συγκοινωνιακού αποκλεισμού του νομού μας και του τεράστιου μεταφορικού έργου που συντελείται σε έναν ενεργειακό νομό όπως ο δικός μας.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ